וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי מצפה ל"הר געש" בבלומפילד: "בשבילי זה יהיה משחק בית"

חלוץ פ.ס.וו התרגש מהמשחק נגד האקסית המיתולוגית, אבל מתכונן לגומלין אמוציונלי בהרבה בישראל: "יהיה קרב מאוד רציני. ניסיתי להוציא מידע מייני וזה לא הלך, אז התחילו קללות". בהולנד לא התרשמו ממכבי תל אביב: "פספוס, לפ.ס.וו לא היה ממה לחשוש"

תקציר ניצחונה של פ.ס.וו איינדהובן 0:1 על מכבי תל אביב בקונפרנס ליג/ספורט1

ערן זהבי יודע: הגומלין נגד מכבי תל אביב יהיה הרבה יותר קשה, והרבה יותר אמוציונלי. חלוץ פ.ס.וו איינדהובן התראיין לאתר הרשמי של הצהובים אחרי ההפסד 1:0 במשחק הראשון של שלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג, וסיפר על התחושות.

"מרגש לפגוש את מכבי", אמר. "אמנם לא שיחקתי נגדם מאז שעזבתי, אבל הגעתי כמה פעמים למשחקים וזה תמיד כיף. ניסיתי להתרכז בלעזור לקבוצה שלי כרגע, זה הדבר הכי חשוב, שבוע הבא יהיה קרב מאוד רציני והרבה יותר מרגש. צריך להתנתק מההתרגשות, גם כשאני משחק בכל מקום, גם אם יש חברים מחוץ למגרש צריך להיות בפוקוס לפני המשחק. אם מישהו נפגע שלא התייחסתי אליו אני מתנצל, אבל אחרי המשחק התייחסתי לכולם ודיברתי עם כולם. לפני המשחק אני צריך את השקט שלי".

זהבי הוסיף: "היה משחק טוב. שתי הקבוצות באו לשחק כדורגל, היה משחק מאוד פיזי, היינו דומיננטיים במחצית הראשונה ויכולנו להגדיל את התוצאה, אבל מכבי נתנו פייט גדול מאוד. לא קל לשחק באצטדיון הזה, אין הרבה קבוצות שהוציאו נקודות פה, אבל בבלומפילד זה יהיה הרבה יותר קשה, עם 30 אלף אוהדים שתומכים. אם במשחק היום היו לי בערך 30 מוזמנים, בבלומפילד אני כבר אמלא את שערים 4 ו-5".

זהבי מחכה בקוצר רוח למשחק הגומלין. "כיף לשחק בבלומפילד, בטח מול הקהל של מכבי, בשבילי זה יהיה משחק בית, אבל לשחקנים האחרים זה יהיה משהו אחר. בלומפילד מלא זה הר געש".

על חילופי הדברים עם ייני בסיום אמר: "אני ושרן התחלנו את הטראש טוק כבר אתמול. ההודעות הקוליות בינינו זה באמת ברמה הכי נמוכה שיש. ניסיתי להוציא ממנו מידע, זה לא הלך, ואז התחילו הקללות".

ערן זהבי, פ.ס.וו איינדהובן, מול אנריק סבוריט, מכבי תל אביב. Prestige/Soccrates, GettyImages
משחק הבית האמיתי יהיה בשבוע הבא. זהבי/GettyImages, Prestige/Soccrates

מכבי תל אביב אמנם הפסידה, אך אם לשפוט לפי האופטימיות בצהוב לעומת האכזבה מההפרש בהולנד, אפשר היה לחשוב שהתוצאה הייתה הפוכה. בשעות שאחרי המשחק בהולנד הביטו על חצי הכוס הריקה, על כך שפ.ס.וו גרמה לגומלין להיות רלוונטי, שלא לצורך.

"זו הזדמנות מפוספסת, פ.ס.וו יכולה לשחק כדורגל יותר טוב", נאמר ב-"AD", בעוד בטלחראף נכתב כי סגנית אלופת הולנד "צריכה להיות יעילה בבלומפילד כדי לעלות לשמינית הגמר. בהתקפה הרצינית הראשונה שלה, פ.ס.וו כבשה. זה היה נראה כמו בסיס טוב לערב נחמד, אך פ.ס.וו לא הגיעה לרמה שהציגה בשבת, אז ניצחה במשחק חוץ קשה 0:5 את ויטסה".

בהולנד אמנם מכירים את מכבי תל אביב, שיאנית האליפויות בישראל, שהפכה בעשור האחרון לחברה קבועה בשלבי בתים אירופיים, אך כדי להמחיש את פערי הרמות הגדולים הם ציינו את סטיפה פריצה (נאק ברדה), ברנדלי קובאס (הראקלס) ושרן ייני (ויטסה) שהיו שחקנים ממוצעים בליגה ההולנדית. לאותה מטרה, הם הזכירו את שמו של קשר אוטרכט (השביעית בליגה) יוריס ואן אובריים, בתור שחקן שאמור לקבל הצעה גדולה ממכבי תל אביב בקיץ.

עוד בוואלה!

תחושות מעורבות ואמונה במכבי תל אביב: "אפשר לעבור בבלומפילד"

לכתבה המלאה
סטיפה פריצה שחקן מכבי תל אביב מול מאורו ג'וניור שחקן פ.ס.וו איינדהובן. רויטרס
שחקן ליגה הולנדית ממוצע. פריצה/רויטרס

"לפ.ס.וו לא היה ממה לחשוש כמעט כל המשחק, מכבי לא בעטה למסגרת. המחצית השנייה הייתה פחות משכנעת, פ.ס.וו לא עשתה מאמץ נגד מכבי מאוד חלשה. הישראלים ניסו מעט דרך קובאס, אך גם הוא לא מצא את המסגרת", נאמר על ידי הכתב המקומי ריק אלפרינק, שאף ציין את מסיבת העיתונאים של מלאדן קרסטאיץ' בסיום המשחק כ"קצרה אי פעם באצטדיון באיינדהובן".

הקבוצה של רוג'ר שמידט סבלה מלא מעט חיסורים, שאילצו אותם לאלתר בחולייה האחורית ובקישור, כולל הצבתו של המגן השמאלי פיליפ מקס כבלם, לפני שחזר אחרי ההפסקה לעמדתו הטבעית. "לפעמים אתה חסר מזל וכמה שחקנים פתאום לא זמינים, אבל בראשון נגד הירנביין יהיו לנו עוד אופציות עם איברהים סנגארה ואוליבייה בוסקאלי", אמר רוג'ר שמידט, שיקבל את שני שחקני המפתח גם לגומלין בבלומפילד, "מכבי משחקים פיזי והיה חשוב שנהיה מוכנים ונישאר יציבים. רצינו לנצל את הכדורים הארוכים, אבל ללא סנגארה ובוסקאלי היינו חסרים את השחקנים שמנצחים במאבקים על הכדור". למרות התחושה החמוצה בעקבות ההפרש הקטן, מקס המרוצה סיכם: "0:1 זו תוצאה טובה להגיע איתה לישראל, אנחנו יכולים להבקיע בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully