וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגילויים החדשים על קמילה ואלייבה "מבהירים שקורה שם משהו הרבה יותר רציני"

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 14:57

אחרי שנחשפו החומרים שבהם השתמשה, לצד "התרופה שהגיעה אליה בטעות מסבא", בארה"ב טוענים: "אמינותה נפגעה". הרוסייה חזרה לקרח ונמצאת בעמדה טובה לזכייה בזהב, הדמעות שלה חשפו את הלחץ הגדול על בת ה-15, יריביה תוהים אם לרחם עליה

קמילה ואלייבה, מחליקה רוסייה. Harry How, GettyImages
זייפה תחת הלחץ, ועדיין מקום ראשון. ואלייבה/GettyImages, Harry How

קמילה ואלייבה הנסערת והנרגשת המשיכה אתמול (שלישי) במירוץ אחר מדליית זהב בהחלקה אומנותית אולימפית, לאחר שבית המשפט אישר לה להתחרות למרות בדיקת סמים חיובית. גם אתמול כל העיניים היו נשואות אל הצעירה הרוסייה בת ה-15 כשעלתה על הקרח לתרגיל של שתי דקות ו-40 שניות, ולרגע קצר הפוקוס היה שוב על ביצועי ההחלקה שלה ולא בשערוריית הסמים סביבה.

הנערה, שהפכה בתוך ימים ספורים מאלמונית לאחד מסיפורי הספורט המסעירים בעולם, מעדה בפתיחה, זייפה מעט לקראת הסיום אבל עדיין מוליכה את הדירוג עם 82.16 נקודות. אחרי התרגיל שלה חלפה על פני העיתונאים, הנידה בראשה ואמרה "תודה" ברוסית, ולאחר מכן לא השתתפה במסיבת העיתונאים. ואלייבה תחזור ביום חמישי לתרגיל ההחלקה החופשית שיכריע את המדליות.

עם זאת, כידוע, אם ואלייבה תסיים בין שלוש הראשונות - לא יהיה טקס מדליות. הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) החליט שהוא רוצה להמתין עד לתוצאות חקירה על הבדיקה החיובית של ואלייבה לטרימטאזידין, אשר משמש לטיפול באנגינה.

קמילה ואלייבה, מחליקה רוסייה. Harry How, GettyImages
כל העיניים עליה/GettyImages, Harry How
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT, GettyImages
בסוף זה יצא בדמעות/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT
קמילה ואלייבה, מחליקה רוסייה. MANAN VATSYAYANA, GettyImages
אם היא תהיה בין 3 הראשונות, לא יהיה טקס הענקת מדליות/GettyImages, MANAN VATSYAYANA

ואלייבה קיבלה את האישור להתחרות בבייג'ין 2022 לאחר שבית המשפט לערעורים לספורט (Cas) קבע ביום שני כי אין להטיל עליה מחדש עונש השעיה זמני. היא גילתה לפני שבוע שנכשלה בבדיקת סמים, אבל אז ערערה בהצלחה על החלטת הסוכנות הרוסית למניעת סמים להטיל עליה השעיה זמנית.

אתמול "ניו יורק טיימס" פירסם כי ואלייבה "קיבלה שלושה חומרים שונים שיכולים לשמש לטיפול בבעיות לב". כלומר, בנוסף לבדיקה חיובית לתרופת האנגינה האסורה טרימטאזידין, הדיווח של ה"ניו יורק טיימס" טוען כי מעבדה שניתחה את הדגימה של ואלייבה מצאה גם עדויות לשתי תרופות לב אחרות שאינן ברשימה האסורה.

"זה שילוב של ​​חומרים - שניים מהם מותרים ואחד אסור", אמר מנכ"ל הסוכנות למלחמה בסמים של ארה"ב, טראוויס טיגרט, שהוסיף כי היתרונות של שילוב כזה "נראה כי מכוונים להגברת הסיבולת, הפחתת עייפות וקידום יעילות רבה יותר בשימוש בחמצן". כידוע, הנערה נמצאה חיובית באליפות רוסיה ב-25 בדצמבר, אך התוצאה נחשפה רק ב-8 בפברואר, לאחר שכבר התמודדה במשחקי בייג'ינג בתחרות הקבוצתית.

טיגארט טוען שהשילוב של החומרים שהתגלו, ביחד עם הטרימטסזידין שנמצא בדמה, "מבהיר שקורה פה משהו הרבה יותר רציני". לדבריו, "משתמשים בכל המרכיבים האלה כדי לשפר ביצועים. החומרים האלה פוגעים אנושות באמינות של הטענות של ואלייבה". כאמור, הטענה של הרוסים היא שהחומר האסור בטעות התערבב לה בגוף בגלל תרופה שסבא שלה נוטל.

עוד בוואלה!

קמילה ואלייבה פרצה בבכי בסיום התרגיל הקצר באולימפיאדת החורף

לכתבה המלאה
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT, GettyImages
"לא חושב שזאת הייתה הבחירה שלה לקחת את הסמים האלה"/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT
קמילה ואלייבה, מחליקה רוסייה. Harry How, GettyImages
"אנחנו מרגישים עצובים בשביל הילדה הזאת"/GettyImages, Harry How

דובר הוועד האולימפי, מארק אדמס, הביע הזדהות על מה שעובר על הנערה הצעירה, שנראתה נרגשת עד דמעות, כשהמצלמות תקתקו ללא הרף ותיעדו כל תנועה שלה אחרי שבוע שלם שבו הייתה במרכז הכותרות בכל העולם: "ואלייבה עומדת במרכז של פרשה עם הרבה ספקולציות. זה חייב להיות מאוד קשה עבורה. אנחנו כמובן בקשר עם הצוות. הרווחה שלה היא בראש סדר העדיפויות, וברור שאנחנו מאוד נזהרים עם זה".

חלק מהיריבים של ואלייבה זועמים, חלקם מזדהים איתה. "אני בהחלט מרחמת עליה", אמרה אלכסה פגאניני השווייצרית, "אני חושבת שזה לא ממש קשור אליה, היא פחות או יותר תוצר של המבוגרים סביבה... בלי קשר לפרשה, היא כן הייתה צריכה לעלות על הקרח ולעבוד קשה. אבל כללים הם כללים... וצריך לפעול לפיהם. בכל מקרה, אני בעיקר מרחמת על המנצחים, שלא יוכלו לעמוד על הפודיום באולימפיאדה ולהגשים חלום". אליסיה לו האמריקאית אמרה: "אני לא מכירה כל פרט בתיק אבל מהתמונה הגדולה, ברור שספורטאים עם סמים שמתחרים מול ספורטאים נקיים זה לא הוגן. אני מאמינה בספורט נקי, אז אתן הכל בשביל זה". גיום סזרון, המחליק הצרפתי המפורסם, אמר: "זה מצב די עצוב, אנחנו מרגישים עצובים בשביל הילדה הזאת, אני באמת לא חושב שזאת הייתה הבחירה שלה לקחת את הסמים האלה, זה עצוב". כזכור, ביום שני המאמן האמריקני אדם ריפון, שהמחליקים שלו הפסידו את הזהב לנבחרת לרוסיה של ואלייבה, כינה את הרוסים "רמאים מלוכלכים ואנחנו מטפלים בהם... מה שזה אומר זה שהצוות סביבה הם אנשים שמתעללים בילדים".

קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה. רויטרס
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה/רויטרס

הוועד האולימפי הבינלאומי גם דחה את הטענות של הרצה האמריקאית שקארי ריצ'רדסון, שלא הבינה למה אותה השעו ואת ואלייבה השאירו, לאחר ששתיהן נמצאו חיוביות על שימוש בסם אסור. ריצ'רדסון החמיצה את המשחקים האולימפיים בטוקיו לאחר שקיבלה הרחקה של 30 יום על עישון קנאביס, סם שמעטים מאמינים שהוא משפר ביצועים, ואמרה שעשתה זאת כדי להקל על הכאב שחשה בעקבות מותה של אמה. הרוסייה לעומת זאת עשתה עבירה חמורה יותר. "האם נוכל לקבל תשובה ברורה על ההבדל בין המצב שלה ושלי?", כתבה ריצ'רדסון, "הבדל היחיד שאני רואה הוא שאני צעירה שחורה".

דובר הוועד האולימפי התעקש שזה לא המקרה. "אי אפשר לדבר על סטנדרטים כפולים ביחס לספורטאים רוסים ואמריקאים, כל מקרה הוא אינדיבידואלי", הוסיף. "בדיקת הסמים החיובית של ריצ'רדסון התגלתה ב-19 ביוני, והתוצאה התקבלה לפני תחילת האולימפיאדה. היא הושעתה לחודש. אין שום דבר משותף בין שני המקרים הללו". בפסיקה, ב-CAS טענו כי עונש הרחקה על ולייבה "יגרום לה נזק בלתי הפיך" והיא נכנסה לתחרות ההחלקה לנשים, שם היא בינתיים מובילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully