וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחטף בסגנון לינוי אשרם": פרשת הסמים של ואלייבה מסעירה את רוסיה

מדליית הזהב הסנסציונית של המחליקה בת ה-15 באולימפיאדת החורף עלולה להישלל ממנה בעקבות דיווחים על חומרים אסורים שנמצאים בדמה. הקרמלין הגיב, ברוסיה טוענים לקנוניה: "הסיפור של אברינה חוזר על עצמו"

סנסציית הנוער בת ה-15, קמילה ואלייבה שנחשבת למחליקה הטובה בעולם והייתה זו שהובילה את רוסיה למדליית זהב במשחקי החורף בבייג'ינג, נתפסה ככל הנראה עם חומרים אסורים בגופה עוד לפני משחקי האולימפיאדה, כך לפי הדיווחים, ומדובר באירוע שכעת נמצא בבדיקה משפטית וגורם לעיכוב טקס המדליות. באופן חריג, הבוקר (חמישי) התייחסה רשמית לנושא גם ההנהגה ברוסיה.

מהקרמלין נמסר כי "עד רגע זה, לא עודכנו ולא שמענו שום דבר רשמי. אמנם יש דיווחים שונים, אבל אנחנו נסתמך על פרסומים רשמיים ואנחנו מבקשים מכולם להמתין להודעות רשמיות שונות מהוועד האולימפי הבינלאומי או באמצעות גופי הספורט הרשמיים ברוסיה".

באופן לא מפתיע, הספורט הרוסי מתגייס לטובת ואלייבה, מכחיש בתוקף את הדיווחים ומהדהד תיאוריות קונספירציה לפיה המידע שפורסם נועד לפגוע בואלייבה, בספורט הרוסי ובמעצמה הרוסית באופן כללי. ביממה החולפת השמיעו את קולם מספר ספורטאים ומנהלים בכירים בספורט המקומי והביעו זעם על "היחס המחפיר לו זוכה ואלייבה", ואפילו דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה נדרשה לעניין, והשוותה את סיפורה של ואלייבה לסיפורה של דינה אברינה, המתעמלת האמנותית שהפסידה ללינוי אשרם בקרב על מדליית בזהב בקרב רב על חודן של נקודות בודדות.

"שוב מנסים לגנוב את התהילה ממתעמלת רוסייה. זה כבר לא מקרי", אמרה. "רוצים לעשות מחטף כמו במקרה של דינה אברינה ולינוי אשרם. הסיפור הזה חוזר על עצמו, ואסור לאפשר לזה לקרות".

קמילה ואלייבה. Matthew Stockman, GettyImages
מתייצבת לאימונים כרגיל. ואלייבה/GettyImages, Matthew Stockman

על פי הדיווחים הרוסיה בת ה-15 נתפסה עם חומרים אסורים בגופה עוד לפני תחילת משחקי החורף ועל כן בתקשורת הרוסית תוהים אם כלל מדובר בדיווח אמינים, מפני שמלכתחילה היה נאסר עליה להשתתף בתחרויות בסיטואציה כזו. כזכור, מהוועד האולימפי הבינלאומי סירבו להתייחס לאירועים ורק מסרו שמדובר ב"עניין משפטי בהתראה קצרה שמחייב בירור". על פי הפרסומים, היא השתמשה בטרימטזידין, תרופה שמטרתה למנוע כאבים בחזה ונחשבת לממריצה, אולם רשמית אסור לחשוף ספורטאים מתחת לגיל 16 שנמצאו עם חומרים אסורים או השתמשו בסמים.

ואלייבה, בכל אופן, ממשיכה להתייצב לאימוני הנבחרת הרוסית בימים אלו בבייג'ינג ומאמנה הבהירה כי היא לא מתייחסת לפרסומים השונים והגדירה אותם כ"רכילות". גם חברותיה לנבחרת טענו כי "קמילה לא מושעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully