וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מנסים לסכם עם קטש, טרינקיירי המועמד המוביל לעונה הבאה

16.2.2022 / 8:41

אחרי הפרידה מספרופולוס, הצהובים ינסו לשכנע את קטש שדחה את ההצעה עד לסיום העונה בלבד. אבן יעביר את האימונים, הדר עשוי להצטרף לצוות, האיטלקי מבאיירן נחשב לקונצנזוס לקראת הקיץ. וגם: המאמנים האירופיים שהוצעו והפשרה עם הזרים שבילו

ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס ודרק וויליאמס אחרי ההפסד בדרבי/מתוך אינסטגרם

מכבי תל אביב התעוררה הבוקר (רביעי) לבוקר ראשון ללא יאניס ספרופולוס אחרי כמעט שלוש וחצי שנים. המאמן היווני קיבל בשעות הערב את החלטת ההנהלה שאושרה בישיבה שנערכה במשרדיו של אודי רקנאטי בהרצליה, ועל פי גורמים בקבוצה ומקורבים לספרופולוס הצדדים נפרדו בצורה יפה ומכובדת.

ספרופולוס לא הופתע מעצם החלטת ההנהלה. במשבר הגדול הקודם של מכבי, לפני כחודש וחצי, אחרי ההפסד הראשון בדרבי, התחושות בסביבתו היו כי ההנהלה עשויה לסיים את ההתקשרות, אך במכבי החליטו להמשיך איתו ממניעים כלכליים או טכניים, אבל כבר אז היה ברור כי לא קיים אמון גדול מדי בין הצדדים. אחרי ההפסד בדרבי שלשום, המאמן כבר ידע שזהו סוף הדרך מבחינתו, ואנשי הקבוצה שיצאו מההיכל כבר סיפרו ש"כדי שהוא יאמן פה עוד משחק, צריכים לזוז הרים".

מאמן פנאתינייקוס עודד קטש. פנאתינייקוס, אתר רשמי
הצדדים יגיעו לפשרה? קטש/אתר רשמי, פנאתינייקוס

אמש, אחרי ההודעה שנמסרה לספרופולוס בביתו, נפגשו ראשי מכבי תל אביב עם עודד קטש, כשעוד קודם לכן בשעות אחר הצהריים נעשו שיחות ראשוניות עם מי שמשמש כמנהל המקצועי של גלבוע/גליל. המחשבה הראשונית של אנשי מכבי הייתה להמשיך עם אבי אבן בהתחלה, עד למציאת מועמד מתאים, אך ככל שהמשיך היום התקבלה החלטה לנסות ללכת עם מישהו מנוסה יותר כמו קטש, שמקובל על רוב אנשי מכבי.

בפגישה הבהיר קטש כי אין בכוונתו להסכים לחוזה עד לסיום העונה בלבד. במכבי לא פסלו את האפשרות שימשיך גם מעבר לעונה הזאת, אך לא רצו להתחייב על כך חוזית. המחשבה של הקבוצה היא כי בקיץ יהיו מספיק מועמדים פנויים רלוונטיים ובכירים לאימון הצהובים, ביניהם מי שנחשב למועמד המוביל על רוב המערכת - אנדראה טרינקיירי מבאיירן מינכן. במכבי לא רוצים לכבול את ידיהם, ולכן רוצים מאמן עד לסיום העונה ולא יותר מכך. מספר מאמנים אירופאיים הוצעו על ידי אנשיהם למכבי, ביניהם זבזדאן מיטרוביץ' שפוטר ממונאקו ויבגני פשוטין שסיים את דרכו בקובאן, אך במכבי בשלב הזה דחו את האפשרות.

אחד מאנשי הקבוצה סיפר אמש: "אנחנו רוצים למנות מאמן כעת, ואם היה מישהו מוסכם עלינו שפנוי עכשיו והיינו רואים בו כמאמן העתיד של המועדון, היינו נותנים לו חוזה ארוך טווח, אבל זה לא המצב. יש הרבה מאוד כבוד לעודד, אבל יהיה לא רציני לתת לו עכשיו חוזה מובטח לעונה וחצי". למרות הסיטואציה הזאת, הצדדים אמורים להמשיך ולהתדיין כדי לנסות להגיע לסיכום.

מי שעוד נמצא בתוכניות של הצהובים לצוות המקצועי הוא רמי הדר. כזכור, מאמנה היוצא של הפועל באר שבע שימש כעוזרו של ארז אדלשטיין לתקופה קצרה לפני שפוטר, ולאחר מכן אימן את הקבוצה במשך מספר חודשים בעצמו. במכבי מעריכים את העבודה המקצועית של הדר, ומעוניינים לצרפו כעוזר של קטש. ייתכן שאם העניינים לא יסתדרו, הדר יצטרף לצוות בראשותו של אבי אבן.

עוד בוואלה!

"מכבי תל אביב מנוהלת בצורה עלובה, ספרופולוס מרגיש יותר הקלה מאכזבה"

לכתבה המלאה
אנדראה טרינקיירי מאמן באיירן מינכן. דני מרון
קונצנזוס. טרינקיירי/דני מרון

הקבוצה תחזור היום לאימונים אחרי ההפסד לדרבי ולקראת המשחק נגד הפועל אילת, כשאבי אבן יעביר את האימון לצד עוזרי המאמן שיישארו בקבוצה - דורון פרקינס ונועם לוי. האימונים יתקיימו בין ההכנות של אנשי איגוד הכדורסל לגמר גביע המדינה, או כמו שהגדיר זאת אחד מאנשי המועדון, "להתאמן ולראות שם את כל השלטים ולדעת שאתה לא בחגיגה הזאת, זה חץ בלב".

במועדון יחליטו בקרוב כיצד לנהוג עם ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס ודרק וויליאמס, שלושת השחקנים שסרטון החגיגות שלהם אחרי ההפסד בדרבי פורסם באינסטגרם. במכבי יודעים שמבחינה חוקית קיימת בעיה להעמיד את השחקנים לוועדת משמעת, אך השלושה צפויים להיקרא לשיחת הבהרה לכל הפחות.

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס. ברני ארדוב
יקבל שיחת הבהרה בתור התחלה. דרק וויליאמס/ברני ארדוב

למי שמצפה שיאניס ספרופולוס יארוז את חפציו כבר היום ויעזוב את ישראל, מחכה הפתעה קלה. המאמן היווני טרם קיבל החלטה מתי יעזוב את הארץ, וייתכן שייקח לו עוד כמה ימים של סידורים לפני שיחזור ליוון. ספרופולוס אף עשוי לנסוע לארצות הברית לבקר את בנו שמשחק שם במסגרת המכללות ורק לאחר מכן לשוב למולדתו.

מבחינה מקצועית שוק המאמנים כרגע לא רווי בהצעות טובות, וייתכן מאוד שספרופולוס יישאר בחוץ עד לסיום העונה כשמבחינת שכר הוא מכוסה על ידי מכבי תל אביב. המצב הכלכלי ביוון יוצר סיטואציה כי הצעות טובות מבית מגיעות רק משתי הענקיות אולימפיאקוס ופנאתינייקוס. ספרופולוס בונה על הצעה מאחת הליגות הבכירות באירופה לקראת העונה הבאה, ובכל מקרה רוצה להמשיך לאמן ולא מתכוון לקחת פסק זמן.

אחד מאנשי הקבוצה הוסיף על הפרידה מספרופולוס ואמר: "מדובר בג'נטלמן אמיתי, חבל שהדברים לא הצליחו, הוא שירת את המועדון בכל כך הרבה מובנים בשנים האחרונות ונכנס ללב של כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully