וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"תרבות הסקסיסטית" באייאקס, מארק אוברמארס כונה "הדוד הסוטה"

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 14:13

יממה אחרי שעזב בסערה בעקבות הטרדות מיניות, מתגלים סיפורים קשים על התנהלותו של המנהל המקצועי, והוא לא היה לבד. בהולנד טוענים שואן דר סאר הגן עליו וניסה להעלים עדויות

תקציר: פ.ס.וו - אייאקס 2:1/ספורט1

יממה אחרי ההודעה הדרמטית של אייאקס על עזיבתו של המנהל המקצועי מארק אוברמארס בעקבות התנהלות לא הולמת עם נשים והטרדות מיניות, נחשפות בהולנד עדויות של עובדים ועובדות במועדון שמגלים על התנהלות קלוקלת של אוברמארס וחברי ההנהלה.

אתמול אוברמארס הודה כי פנה לנשים שעבדו במועדון בהודעות מטרידות ש"חצו את הגבול". על פי המועדון, מדובר ב"שורה של הודעות לא הולמות, שנשלחו למספר נשים שהיו קולגות, לאורך תקופה ארוכה". בתחילה בהולנד חשפו שאוברמארס שלח למספר עובדות תמונות של איבר מינו, אבל מתברר שזה היה רק חלק מהתנהגות בוטה, שנמשכה תקופה ארוכה, במספר חזיתות, והייתה ידועה.

מארק אוברמארס, המנהל המקצועי של אייאקס. Marcel ter Bals/BSR Agency, GettyImages
ושוב, מתברר שכולם ידעו. אוברמארס/GettyImages, Marcel ter Bals/BSR Agency

על פי עובדים במועדון, "אוברמארס עבר את הגבול עם מספר נשים, שלח הערות לא הולמות במשרדי המועדון, שלח הודעות מטרידות, כולל תמונות של איבר המין שלו, וההתנהגות שלו הייתה ידועה במסדרונות אייאקס, כולל בקרב הצוות המקצועי, השחקנים ואנשי ההנהלה... הוא כונה במשרדי אייאקס 'הדוד הסוטה', בעוד אדווין ואן דר סאר כונה 'האבא הדואג' שלו". על פי הטענות בהולנד, מספר נשים התלוננו על אוברמארס כבר תקופה ארוכה, אבל ואן דר סאר מכחיש זאת. על פי "טלחראף", לפחות שש נשים שונות במועדון חוו הטרדות מצדו.

העיתון ואתר החדשות "NRC" דיווח כי שוחח עם 11 נשים שונות במועדון, ולדבריהן, "ההתנהגות שלו הייתה חלק מהתרבות במועדון... היו על זה שמועות במשך שנים, על ההתנהלות של אוברמארס עם נשים.. הוא כפה את עצמו על נשים... חלקן היו מבולבלות ולא ידעו איך להתנהג, היה מחמיא להן בצורה בוטה במסדרונות ומציע להן לבוא איתו ולצאת לשתות".

על פי אחת הנשים, "אוברמארס התחיל בצורה שקטה, ולאט לאט הופך ל'אמיץ' יותר, הוא אמר לי שהוא 'חם עליי', שלח לי הודעה וכתב לי ש'הוא מרגיש משהו מתחמם'". אחרות העידו שהוא היה שולח הודעה ו"שואל מה אני לובשת, מה אני עושה, עם מי אני, החמיא לי, ועם הזמן המחמאות הפכו לנועזות יותר ויותר, עד שהתחיל לשלוח תמונות של איבר המין שלו".

מארק אוברמארס, אדווין ואן דר סאר, חברי הנהלת אייאקס. Marcel ter Bals/BSR Agency, GettyImages
הגן על חברו? ואן דר סאר/GettyImages, Marcel ter Bals/BSR Agency

הגילויים האלה מסבכים מאוד את הנהלת אייאקס, ובמיוחד את ואן דר סאר, מנכ"ל הקבוצה. ב-NRC עבדו על תחקיר על אייאקס ועמדו לחשוף את ההתנהלות במועדון, וההערכה היא שוואן דר סאר החליט להיפטר מאוברמארס רק כאשר הבין שאין לו ברירה ושהפרשה עומדת להיחשף. "מהתמונה שעולה בתחקיר העיתון, במועדון הייתה תרבות שמאפשרת להטרדות מיניות להתרחש בקלות", נכתב, "לא הייתה אווירה שמאפשרת לדון בהתעללות של בעלי הכוח והבכירים, העובדים נאלצו לשמור על שקט, ואלו שהעזו לדבר קולן לא נשמע".

עוד נכתב: "עובדות במועדון מדווחות על 'תרבות ז*ן' פרימיטיבית... בדיחות סטריאוטיפיות נזרקו לאוויר בטבעיות, נשים זוטרות ספגו הערות על המראה שלהן, ואלה שלא עברו את הגבול לא ננזפו ולא ניסו לתקן את דרכם... אחת הנשים ראתה איך גבר מצלם חברה שלה בלי ידיעתה, ולאחר מכן מפיץ את התמונה בקבוצה...

"אוברמארס לא היה היחיד שניצל את כוחו ומעמדו. אחד השחקנים ניגש לעובדת וביקש ממנה להתייחד איתו בקיוביקל... 'אישה באייאקס חייבת לפתח עור עבה, ומי שלא מצליחה, מוצאת את עצמה בחוץ' סיפרה אחת הנשים, 'סקסיזם זה חלק מהתרבות של המועדון'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully