וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאיון ראשון, פנג שוואי מכחישה שהאשימה בהטרדה מינית: "אי הבנה עצומה"

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 9:05

הטניסאית הסינית שוחחה עם "ל'אקיפ" הצרפתי בריאיון שנערך תחת פיקוח סיני עם שאלות שהוכנו מראש. לדבריה, "מעולם לא אמרתי שהותקפתי מינית. למה מחקתי את הפוסט? כי רציתי"

אחרי הדיווחים על היעלמותה: סין מפרסמת סרטון של הטניסאית פנג שוואי חותמת למעריצים/רויטרס

הטניסאית הסינית פנג שוואי פגשה לראשונה כלי תקשורת מהמערב מאז התפוצצות הפרשה עמה, ובריאיון עמה הכחישה שהאשימה איש ממשל סיני בכיר בתקיפה מינית. פנג אמרה בריאיון לעיתון הצרפתי "ל'אקיפ" שהדאגה הבינלאומית לשלומה מבוססת על "אי הבנה עצומה". יש לציין כי הראיון עם L'Equipe נערך בתנאים מבוקרים בבייג'ינג, ולא הצליח לענות על כמה שאלות מרכזיות בנוגע להאשמות הראשוניות של פנג בתקיפה מינית, והאם היא נמצאת מאז באיזשהן בעיות עם הממשל הסיני.

"ל'אקיפ" פרסם היום (שני) את הריאיון, וצוין שהוא נערך עם הטניסאית אתמול (ראשון) במלון בבייג'ינג, בריאיון שארך שעה ואורגן באמצעות הוועד האולימפי של סין. בנוסף, היום הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם הצהרה לפיה נשיא הוועד תומאס באך אכל ארוחת ערב עם פנג בשבת, והזמין אותה לאירופה. זה היה יום אחרי שנשיא סין פתח את אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, שעמדו בצל החששות הבינלאומיים מהפרות זכויות האדם הסיניות. הוועד האולימפי גם הודיע שפנג נכחה במשחק הקרלינג האולימפי בין סין לנורווגיה עם חברת הוועד, קירסטי קובנטרי מזימבבואה.

ב"ל'אקיפ" נכתב שהעיתון נדרש להגיש מראש את השאלות לפנג, ושפקיד מטעם הוועד האולימפי הסיני ישב בדיון והיה זה שתירגם את דבריה של פנג מסינית. העיתון פרסם את דבריה מילה במילה (תנאי מוקדם נוסף לראיון) בצורת שאלות ותשובות. תמונות של פנג במהלך הריאיון הראו אותה לובשת חולצת אימונית אדומה שעליה כתוב "סין" באותיות סיניות. בעבר היא כבר טענה שלא הוטרדה, אך עשתה זאת באמצעות סרטון ששלחה לכלי תקשורת בסינגפור.

פנג שואי עורכת ריאיון בעיתון ל'אקיפ הצרפתי. "ל'אקיפ", צילום מסך
פנג שואי עורכת ריאיון בעיתון ל'אקיפ הצרפתי/צילום מסך, "ל'אקיפ"

פנג נשאלה על הפוסט שעורר סערה בנובמבר בחשבון המאומת שלה בפלטפורמת המדיה החברתית הסינית המובילה, Weibo. בפוסט הזה כתבה פנג שג'אנג גאולי, סגן ראש הממשלה לשעבר וחבר בוועדה השלטת של המפלגה הקומוניסטית הסינית, אילץ אותה לקיים יחסי מין למרות סירובים חוזרים ונשנים. פנג נעלמה לזמן קצר מעיני הציבור לאחר הפוסט, ולאחר מכן הופיעה במספר אירועים שארגנה הממשלה. הראיון שלה עם "L'Equipe" היה המפגש הראשון שלה עם תקשורת לא סינית מאז הפוסט המאשים והסערה.

כאמור, בשיחה עם "ל'אקיפ", פנג הכחישה שהאשימה את ג'אנג בתקיפה. "תקיפה מינית? מעולם לא אמרתי שמישהו הפך אותי לקורבן של תקיפה מינית", כך צוטטה אומרת פנג בעיתון. עוד אמרה ש"הפוסט הזה גרם לאי הבנה עצומה מהעולם שמחוץ לסין, השאיפה שלי היא שהמשמעות של הפוסט הזה כבר לא תהיה מוטה". הפוסט הארוך נעלם במהירות מחשבונה של פנג. כשנשאלה מדוע, ענתה: "מחקתי את זה. למה? כי רציתי".

עוד בוואלה!

השיחה של פנג שוואי עם נשיא הוועד האולימפי רק הגבירה את החשדות

לכתבה המלאה
פנג שוואי לצד יאו מינג וספורטאים סינים נוספים. רויטרס
חלק מאולימפיאדת החורף בסין. שואי/רויטרס

היא פתחה את דבריה כשאמרה "קודם כל, אני רוצה להודות לכל השחקנים מה-ATP וה-WTA שתמכו בי והביעו דאגה ולכל מי שאכפת לו ממני, אבל לא חשבתי שצריכה להיות כזו דאגה, והייתי רוצה לדעת: למה לדאוג ככה?". עוד אמרה ש"מעולם לא נעלמתי. כולם יכלו לראות אותי".

בריאיון פנג לא השיבה ישירות לשאלה האם היא נמצאת באיזשהן בעיות עם הרשויות הסיניות מאז הפוסט. במקום זאת, היא הגיבה בתשובה שמאפיינת את הממשל הסיני והרשויות הסיניות בנושאים שכאלה. "רגשות, ספורט ופוליטיקה הם שלושה דברים נפרדים בבירור", כך ציטט אותה העיתון. "הבעיות הרומנטיות שלי, החיים הפרטיים שלי, לא צריכים להיות מעורבים עם ספורט ופוליטיקה". כשנשאלה איך נראים חייה מאז הפרסום בנובמבר, היא השיבה: "זה כמו שצריך להיות: שום דבר מיוחד".

כזכור, בפוסט נגד הבכיר בממשל פנג כתבה: "ביום ההוא מאוד פחדתי ממך. לא ציפיתי למה שקרה שם. לא הסכמתי לקיים איתך יחסי מין באותו אחר הצהריים, והמשכתי לבכות כל היום". כאמור, הפוסט נמחק, והשם שלה ושל ג'אנג הוסר גם מאפשרויות החיפוש ברשת הסינית, שכמובן תחת פיקוח ומגבלות. היא לא נראתה שבועיים בציבור לאחר מכן.

יש לציין כי פעילי זכויות אדם סיניים ממשיכים לטעון שפנג אומרת את הדברים לתקשורת במערב רק כי היא תחת לחצים וחוששת לחייה. לדברי עורך הדין טנג ביאו, "הרבה אקטיביסטים, עורכי דין, פעילי זכויות אדם ואנשים זרים כבר נאלצו בעבר לספק וידויים טלוויזיוניים שבהם הם מכחישים טענות קודמות שלהם, אבל הם תחת לחץ גדול מהרשויות בסין, וזה ללא ספק המקרה של פנג".

האמן הסיני איי ווייווי (Ai Weiwei), עוד אקטיביסט מקומי, אמר עליה: "היא נמצאת בידיים הבטוחות של המפלגה הקומוניסטית. הם מוודאים שהיא תתנהג בדיוק על פי הדרישות שלהם. היא כבר מזמן חושבת שהיא עשתה טעות עם פרסום ההאשמות, עם היחסים האפלים האלה. היא סיכנה את שלומם של חבריה ובני משפחתה, סיכנה את הקריירה שלה. כבר אין בה רוח. היא הפכה לאדם אחר, וכל מה שהיא אומרת לכם הוא לא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully