וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה של פנג שוואי עם נשיא הוועד האולימפי רק הגבירה את החשדות

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 15:10

תומאס באך שוחח עם הטניסאית על מנת לבטל את הטענה ש"נעלמה", אבל לא נמסר מה מצבה, לא הייתה התייחסות לפרשה, וכמובן שברקע הלחץ הסיני לקראת אולימפיאדת החורף והטענות: "הוועד האולימפי משמש בתפקיד פעיל בהיעלמות של פנג, ובתעמולה של ממשלת סין"

אחרי הדיווחים על היעלמותה: סין מפרסמת סרטון של הטניסאית פנג שוואי חותמת למעריצים/רויטרס

אחרי שנעלמה מעיני הציבור למשך כמעט שלושה שבועות, הטניסאית הסינית פנג שוואי הופיעה אתמול (ראשון) בשיחת וידאו עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך. הוועד האולימפי וממשלת סין היו רוצים ש"השיחה" בין השניים תשים קץ לסאגה הבינלאומית, שהתנהלה מאז ה-2 בנובמבר, אחרי שהטניסאית הסינית האשימה את סגן ראש הממשלה לשעבר, ז'אנג גאולי, בתקיפה מינית. אבל זה רחוק מאוד מהמציאות.

השיחה בין באך לפנג סיפקה מעט מאוד פרטים, לא הייתה בה שום התייחסות לטענות שלה, וכך עוררה עוד יותר ספקות ושאלות בנוגע לוועד האולימפי, פנג וסין.

זה כמובן לא סיפק את סטיב סיימון, היו"ר והמנכ"ל של ה-WTA, איגוד הטניס לנשים, שהיה בוטה בביקורת על סין לאורך כל הדרך ואיים לבטל את כל האירועים והטורנירים ה-WTA שנערכים בסין. מדובר בחרם משמעותי, שגורר נזק תדמיתי וכלכלי. וכך, גם לאחר פרסום הסרטון של הוועד האולימפי אתמול, ה-WTA חזר על מה שסיימון אמר כבר יותר משבוע, וקרא לחקירה מלאה, הוגנת ושקופה "ללא צנזורה".

פנג שוואי, טניסאית סינית. Zhong Zhi, GettyImages
שום דבר לא מצליח לבטל את החשש והחשד. שוואי/GettyImages, Zhong Zhi

לטענת הוועד האולימפי, פנג קיימה שיחה של 30 דקות עם באך, והוא סיפר בהצהרה שהיא "בטוחה ובריאה, גרה בביתה בבייג'ינג, אבל רוצה שבשלב זה יכבדו את הפרטיות שלה". הוועד האולימפי טען כי באך הזמין את פנג (שחקנית זוגות שבעבר דורגה 1 בעולם, כולל שלוש הופעות במשחקים האולימפיים) לארוחת ערב כשהוא יגיע לעיר על מנת לפקח על אולימפיאדת החורף השנויה במחלוקת בבייג'ינג, שתיפתח ב-4 בפברואר.

וכעת לא רק שהוועד האולימפי מסובך בשערורייה הזאת, אלא הוא גם ספג ביקורת רבה על כך שהוא תומך בצורה עיקשת באולימפיאדה, למרות פשעים נגד האנושות שמתרחשים בסין נגד מוסלמים, טיבטים ומיעוטים אחרים. יאקיו וואנג הסינית, דוברת ארגון Human Rights Watch, צייצה בטוויטר שהוועד האולימפי כעת משתף פעולה "באופן פעיל ומשמש בתפקיד פעיל בהיעלמות של פנג, והכפייה והתעמולה של ממשלת סין".

עוד בוואלה!

תומאס באך שוחח עם פנג שוואי בווידאו: "אמרה שהיא בסדר"

לכתבה המלאה
פנג שוואי, שחקנית טניס. רויטרס
תמונה שלה במסעדה, שגם בה לא נשמעת התייחסות לפרשה/רויטרס
פנג שוואי, שחקנית טניס. רויטרס
הגיעה לטרוניר בבייג'ינג, וגם שם לא אמרה כלום/רויטרס

החשש לגורלה של פנג גרר תגובות בכל רחבי העולם, וברשתות החברתיות כיכב בשבוע האחרון ההאשטאג WhereIsPengShuai - מה שהפעיל לחץ על סין, גם אם באופן מעשי החדשות על הפרשה וההאשמות שלה מושתקות בסין ומצונזרות. רשת CNN, למשל, דיווחה שהשידורים שלה בסין נחסמו במהלך דיווח על פנג.

חיפוש אחר השם שלה ב-Weibo, אחת מפלטפורמות המדיה החברתית המובילות בסין, הוליד רק כמה פוסטים עליה, וגם הם לא מתייחסים לטענה שלה על התקיפה המינית או לשאלות על מקום הימצאה. טורניר China Open פרסם אתמול תמונה שלה באולם במהלך טורניר הנוער אבל לא הזכיר אותה באתר הרשמי.

כמו כן, גם ז'אנג עדיין נעלם. הוא עזב את החיים הציבוריים לפני כשלוש שנים לאחר שהיה אחד משבעת חברי הוועדה של הפוליטבירו - שמחזיקים בכוח הפוליטי המרכזי בסין. המאמץ להשתיק את פנג משקף את נחישותה של המפלגה הקומוניסטית השולטת לדכא כל ביקורת על מנהיגיה.

תומאס באך נשיא הועד האולמפי הבין לאומי. GettyImages
העיקר שיהיה שקט, והכסף ימשיך להיכנס. באך/GettyImages

פנג האשימה את ז'אנג בתקיפה מינית ברשתות החברתיות בסין, וטענה שהייתה לה מערכת יחסים עם הפקיד הסיני. היא כתבה בפוסט: "אני יודעת שאתה, סגן השר ז'אנג גאולי, אדם בעל מעמד וכוח גבוה, ואמרת שאתה לא מפחד. עם האינטליגנציה שלך, אתה בוודאי תכחיש את זה או שאתה יכול אפילו להשתמש בזה נגדי. אתה יכול להיפטר מזה בלי מאמץ. גם אם אני פוגעת בעצמי, כמו לזרוק ביצה על סלע, ​​או עש שעף בלהבה, אני עדיין אגיד את האמת עלינו".

הוועד האולימפי יכול לטעון ש"דיפלומטיה שקטה" עבדה, אבל למעשה היא נתנה לסין דרך מוצא לשקם את תדמיתה ולהיחלץ מהפרשה. כאמור, הטענה היא שזה הפך את הוועד האולימפי לשותף פעיל בהעברת המסר של בייג'ינג, מבלי לדרוש ריאיון כן ופתוח עם פנג על הטענות שלה.

הוועד האולימפי מייצר 91 אחוז מההכנסות שלו מספונסרים וממכירת זכויות שידור, ומודע לכוחו של השוק הסיני. גם ה-WTA מבוסס על ספונסרים, אבל עדיין הוא גוף הספורט הראשון שעומד נחרץ מול הכוח הפיננסי של סין, בניגוד מוחלט לוועד האולימפי, שטוען שאין לו את הכוח להתערב במדיניות הפנימית של סין.

"ההצהרות גורמות לוועד האולימפי להיות שותף לתעמולה הזדונית של השלטון הסיני ולפגיעה בזכויות אדם בסיסיות ובצדק", נמסר מ"גלובל אתלט", חברת לובי לספורטאים, "הוועד האולימפי התעלם בצורה מוחלטת מהאשמות על אלימות מינית והתעללות בספורטאים. על ידי נקיטת גישה אדישה להיעלמותה של פנג ובסירוב להזכיר את האשמותיה החמורות על תקיפה מינית, נשיא הוועד האולימפי תומאס באך ושאר חברי הוועד מפגינים אדישות מתועבת לאלימות מינית ולרווחתן של ספורטאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully