וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה פנג שוואי? פרשת הטניסאית מסכנת את הסינים

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 19:04

באו"ם ובארגוני זכויות אדם זועקים, ב-WTA מאיימים לבטל כל שותפות עסקית ולקחת מהם את כל הטורנירים, ב-CNN טוענים שהמסכים מוחשכים כשהם מדווחים על הפרשה והסינים ממשיכים לשקר ולהמציא עדויות לכך שהטניסאית בת ה-35 בסדר. לאן כל זה הולך?

תקציר: סשה זברב - הוברט הורקאץ'/ספורט1

בעולם ממשיכים לעסוק בהיעלמותה של הטניסאית הסינית פנג שוואי כשסרינה וויליאמס, פטרה קביטובה, סימונה האלפ, ג'רארד פיקה ועוד רבים וטובים מפרסמים מחאה והבעת הזדהות ודאגה עם שוואי.

נשיא ה-WTA, ארגון טניס הנשים העולמי, סטיב סיימון התראיין ל-CNN ואמר שהוא והארגון שוקלים למשוך את כל הפעילות העסקית שלהם מהמדינה. הם יעשו זאת, כך סיימון, אם הממשל הסיני לא ישחרר את פנג ולא יחקור לעומק את הטענות שלה לגבי תקיפה מינית שחוותה מבכיר ממשל לשעבר. ב"וושינגטון פוסט" החמיאו לנשיא ה-WTA ונכתב שם "סיימון עושה את מה שאף אחד אחר לא מוכן לעשות: הוא איים לבטל את כל טורניר ה-WTA בסין, ויש עשרה כאלה, כולל הטורניר הענק והחשוב של גמר הסבב ב-2022, ולהשות כל עסק שנעשה עם הסינים עד שייוודע בוודאות שפנג בטוחה".

ב"גרדיאן" שוחחו עם מארק דרייר, שייסד אתר ספורט סיני באנגלית והוא ניסה להסביר את התגובה האגרסיבית של ה-WTA לעניין: "נכון שבעשור האחרון ה-WTA ביצע השקעות אדירות בסין, אבל מאז הקורונה סין ביטלה את כל אירועי הספורט הבינלאומיים וב-WTA למדו לחיות בלי סין".

הסכנה מבחינת סין, לפי דרייר, היא שהפרשה תפתח תיבת פנדורה שתגרום לארגוני ספורט רבים לשקול מחדש את המעורבות שלהם עם המדינה. "הרבה אנשים יעקבו בזהירות כדי לראות מה קורה עם ה-WTA בטווח הארוך. לליגות שונות יש עדיפויות שונות, אבל אם זה יהפוך למצב שאי אפשר לעבוד עם סין ועם שאר העולם במקביל, סין תהיה זו שתפסיד מכך".

הטניסאית הסינית פנג שוואי. Fred Lee, GettyImages
מאז הקורונה סין ביטלה את כל אירועי הספורט הבינלאומיים וב-WTA למדו לחיות בלי סין". פנג שוואי/GettyImages, Fred Lee

בינתיים בסין ממשיכים להתייחס אל הפרשה בביטול ודובר הממשלה ז'או ליז'יאן אמר: "העניין לא מהווה שאלה דיפלומטית ואני לא מודע למצב המדויק". במקביל ליז ת'רוסל, דוברת ארגון זכויות האדם של האו"ם, אמרה שהארגון "דורש חקירה עם שקיפות מלאה בנוגע לטענות לגבי תקיפה מינית. אני חושבת שזו צריכה להיות צורת הטיפול בכל טענה לתקיפה מינית. חשוב שתהיה אחריות כדי לוודא שייעשה צדק עם הקורבנות".

בוועד האולימפי הבינלאומי סירבו להגיב לסוגייה הנפיצה ומסרו: "הניסיון מראה שדיפלומטיה שקטה מציעה את האפשרות הטובה ביותר לפתור שאלות מהסוג הזה. זה ההסבר לכך שהוועד האולימפי הבינלאומי לא יגיב בשלב זה". מ-"Human Rights Watch" נמסר בנושא: "התגובה של הוועד האולימפי הבינלאומי להיעלמותה של פנג שוואי היא בלתי מתקבלת על הדעת. ספורטאים, אוהדי ספורט וספונסרים אולימפיים חייבים לדבר על הנושא ולדרוש לדעת איפה נמצאת פנג שוואי". מי שעוד הגיב לסוגייה הבוערת הוא מנהל משחקי פריז 2024 טוני אסטנגה, שצייץ בטוויטר תמונה של פנג שוואי עם ההשטאג וכתב: "התחרינו בבייג'ינג ובלונדון ביחד. היום, כמו כל קהילת הספורט, אני מודאג לגבי פנג שוואי. אנחנו דורשים שקיפות בעניינה".

בנוסף, ב-CNN התלוננו כי השידורים שלהם מוחשכים בסין בכל פעם שעולה סוגיית היעלמותה של פנג שוואי. מגיש התחנה אנדרסון קופר אמר בשידור: "סין שוב חוסמת את שידורי CNN כדי למנוע דיווח מעמיק בנוגע לכוכבת הטניס פנג שוואי. בכל פעם ש-CNN מכסה את הסיפור הזה, הממשלה הסינית חוסמת את השידורים של CNN במדינה". גם המגישה ארין בורנט אמרה ש"ברור שברגע שאני מדברת על הנושא הזה, CNN מוחשכת בסין כי הם לא רוצים שזה ישודר".

סטיב סיימון נשיא ה-WTA. רויטרס
מאיים למשוך את כל ההשקעות והטורנירים מסין. סטיב סיימון/רויטרס

בתקשורת הסינית כמובן שאין שום זכר להיעלמות של פנג שוואי ונושאים שקשורים בעניין.

הטניסאיות והטניסאים הבכירים בעולם ממשיכים להביע תמיכה פומבית בפנג שוואי כשהם מוסיפים את ההשטאג WhereisPengShuai#. סימונה האלפ צייצה בטוויטר: "פנג שוואי, בבקשה תדעי שכל שחקני הטניס עומדים לצידך. אנחנו חושבים עלייך ומקווים שאת בסדר". פטרה קביטובה כתבה: "החדשות לגבי פנג שוואי מרגיזות מאוד. אני רוצה לשלוח את התמיכה המלאה שלי לחברתי מלאת התעוזה מהסבב ולהתפלל שהיא תימצא בריאה ושלמה".

אלופת ווימבלדון לשעבר מריון ברטולי כתבה: "אני תומכת לחלוטין בהצהרה של ה-WTA. כל הטניסאים והטניסאיות איתך פנג שוואי. לא נישאר שקטים עד שנדע שאת בסדר ונקבל ראיות לכך".

גם בארגון טניס הגברים ATP שחררו הודעה מעודכנת מפיו של יושב הראש אנדראה גודנזי, שאמר: "אנחנו מודאגים מאוד מהדיווחים וההתפתחויות בימים האחרונים בנוגע לפנג שוואי. הנושא הזה גדול מטניס בלבד, כפי שאפשר לראות מהדאגה ההולכת וגדלה בספורט שלנו ומחוצה לו. הבטיחות שלה היא הדאגה הכי חשובה שלנו והסוגייה הזו חייבת להתברר עד הסוף. חשוב מאוד שיהיה סימן אמין למצבה".

סיימון התראיין היום גם ב-BBC ואמר: "לא נתפשר בעניין הזה, יש כאן כן ולא ברורים מאוד. אני מודאג מאוד מאוד לגבי פנג שוואי. אני מודאג מאוד מהאתגרים שמישהי צריכה להתמודד איתם כשהיא אוזרת אומץ לדבר ולהתלונן על תקיפה מינית או הטרדה שחוותה. זה דורש המון תעוזה לעשות את זה ועכשיו היא מתמודדת עם לחצים עוד יותר קשים אם היא בכלל יודעת מה קורה סביבה. זה קריטי מבחינתנו שהיא תדע שאנחנו מודאגים לגביה ושאנחנו מוכנים להציע לה כל עזרה שהיא זקוקה לה".

סיימון המשיך ואמר: "דיפלומטיה היא תמיד חזקה מאוד ואני משוכנע שאנשים רבים מעדיפים שלא נדבר על זה. אני חושב שאנחנו מטפלים בזה טוב יותר מאשר אם היינו בוואקום בו אף אחד לא יודע כלום והעולם מנסה להבין מה העמדה שלנו. אני מרוצה מהגישה בה נקטנו ונמשיך לעשות את זה בצורה מכבדת ואני מקווה שגם אחראית".

כשנשאל לגבי השיקולים הכלכליים בנוגע לאיום על סין, אמר סיימון: "זה לא קשור לכסף, זה קשור למה שנכון ואיך אפשר לגרום לכך שפנג שוואי תהיה בטוחה וחופשייה. מה שעצוב זה שיש לנו שותפים נהדרים וידידות ארוכה ומצוינת בסין. אנחנו לא רוצים להיות במצב בו אנחנו נמצאים, אבל בסופו של דבר זה מצב בו אי אפשר להסתפק בפרשות. אנחנו צריכים לעשות את מה שנכון".

בשעות האחרונות עלתה השערה לפיה מי שיוכלו לעזור במציאתה של פנג שוואי זו סוכנות אי הסימום של ה-ITF, שאמורה לדעת בכל רגע נתון איפה נמצא כל שחקן, אולם התברר ששוואי כבר לא חלק מהמערכת.

  • עוד באותו נושא:
  • פנג שוואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully