וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן פנג שוואי? אוסקה: "מקווה שהיא ומשפחתה בריאים ובטוחים"

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 11:52

דאגה גוברת לטניסאית הסינית שנעלמה מאז שהאשימה פוליטיקאי בכיר שכפה עליה יחסי מין. אוסקה: "צנזורה היא דבר פסול"

נובאק דג'וקוביץ' נגד קספר רוד בגמר הסבב/ספורט1

דאגה הולכת וגוברת בנוגע לטניסאית לשעבר פנג שוואי, שנעלמה מעין הציבור מאז שהאשימה בפומבי את אחד מבכירי המפלגה הקומוניסטית שהוא כפה עליה קיום יחסי מין לפני כשלוש שנים.

הפוסט של פנג התפרסם ב-2 ביולי והוסר על ידי הצנזורה המקומית אחרי כחצי שעה. הטניסאית היפנית נאומי אוסקה צייצה אתמול (שלישי): "צנזורה היא דבר פסול ואני מקווה שפנג שוואי ובני משפחתה בטוחים. אני בהלם מכל הפרשה הזו ואני שולחת לה אור ואהבה".

בימים האחרונים גם ראשי ה-WTA הביעו דאגה לשלומה של פנג בת ה-35, שבשיאה דורגה במקום ה-14 בעולם ביחידות והייתה אחת מטניסאיות הזוגות המובילות - כולל זכיות ברולאן גארוס ובווימבלדון.

אחרי הודעה נוקבת מצד ה-WTA, הצטרפו גם טניסאים מהעבר ומההווה. ניקולא מאהו כתב: "ההיעלמות של פנג היא לא בעיה רק מבחינת איגוד הטניס העולמי, כולנו מודאגים". כריס אוורט האגדית הוסיפה: "אני מכירה את פנג מאז שהייתה בת 14, כולנו צריכים להיות מודאגים. זה דבר רציני. איפה היא? האם היא מוגנת? כל מידע יהיה נהדר".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. רויטרס
טניסאים רבים בעבר ובהווה מביעים דאגה אמיתית. אוסקה/רויטרס

"אני יודעת שכמישהו במעמדך, סגן הנשיא ז'אנג גאולי, אתה תגיד שאתה לא מפחד", כתבה פנג בפוסט שלה ב-Weibo, הטוויטר הסיני, "אבל גם אם זה רק להכות בסלע עם ביצה, או עש שתוקף להבה וגוזר עליו הרס עצמי, אני אגיד עליך את האמת". לדבריה, הוא כפה עליה יחסי מין בזמן שביקרה אותו בביתו לשחק עמו טניס. "באותו אחר צהריים לא נתתי את הסכמתי, ולא הפסקתי לבכות", כתבה, "הזמנת אותי אליך הביתה, וכפית עליי יחסי מין".

החשיפה שלה, למרות הניסיונות למחוק לה כל זכר, הצליחה להצית את הרשת המפוקחת בסין בגל חדש של וידויי MeToo. גם מגישת טלוויזיה מקומית הצטרפה לווידויים, וחשפה הטרדות שעברה על ידי מגיש מפורסם אחר, וגם נשות אקדמיה בכירות החלו לחשוף מקרים מהעבר.

בהמשך נחסמה האפשרות להכניס במילות חיפוש השם של הטניסאית, ואפילו המילה "טניס" נחסמה, במה שהמחיש את הרגישות העצומה של השלטונות בסין כשמדובר בביקורת על ראשי המפלגה השולטת. זו הפעם הראשונה בתולדות סין שעולות האשמות על הטרדה מינית כנגד דמות פוליטית כל כך בכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully