וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ממשיכה לפרסם תמונות של פנג שוואי, עולם הטניס עדיין מפקפק

אחרי שצולמה במסעדה, הטניסאית הסינית תועדה מחויכת באולם בבייג'ינג על רקע הטענות ש"הועלמה" בעקבות התלונות שלה על הטרדה מינית. ראשי סבב הנשים מתעקשים: "זה לא מספיק"

אחרי הדיווחים על היעלמותה: סין מפרסמת סרטון של הטניסאית פנג שוואי חותמת למעריצים/רויטרס

כוכבת הטניס הסינית פנג שוואי מעוררת כבר שבועות ארוכים עניין גדול בתקשורת העולמית, אחרי פרשת היעלמותה בעקבות התלונות שלה על הטרדה מינית, אבל ביממה האחרונה בסין ממשיכים להפיץ תמונות, סרטונים ותיעוד של הטניסאית על מנת להראות שהיא בריאה ושלמה.

היום (ראשון) הרשויות הסיניות פרסמו תמונות רשמיות של שוואי באולם טניס בבייג'ינג, שבה היא נראית חותמת לילדים. התמונות פורסמו על ידי האתר הרשמי של הטורניר דרך עמוד ה-WeChat שלו.

פנג שוואי, שחקנית טניס. רויטרס
מחויכת באולם טניס. פנג שוואי/רויטרס

כזכור, מי שהייתה מדורגת 1 בעולם בטניס זוגות לא נראתה בפומבי מאז ה-2 בנובמבר, היום שבו הצהירה על הטרדה מינית שעברה על ידי סגן נשיא סין לשעבר, ז'אנג גאולי. הפוסט שלה ברשתות החברתיות הסיניות נחסם וצונזר, ומאז אף נחסמו מילות חיפוש שכוללות את שמה ואת שם הפוליטיקאי. הדבר עורר דאגה רבה וחששות.

ראשי הטניס העולמי הביעו דאגה גדולה לשלומה, כשארגון ה-WTA (סבב הטניס המקצועני לנשים) אף איים לבטל טורנירים עתידיים בסין, על אף הנזק הכלכלי. גם בריטניה וארה"ב הוציאו הודעות רשמיות שבהן הן מבקשות הבהרות והוכחה שהטניסאית בטוחה, בריאה ושלמה.

בימים האחרונים גבר הלחץ הבינלאומי, וכאמור, ביממה האחרונה מסין מופצים סרטונים ותמונות שלה. אתמול היא נראתה יושבת במסעדה עם חברים, והיום היא תועדה במגרש טניס. עם זאת, ראשי ה-WTA מתעקשים ש"זה לא מספיק" ולא מרגיע את החששות.

כידוע, פרשת פנג שואי מגיעה על רקע ההכנות של סין לאירוח אולימפאדת החורף בפברואר, כשגם הוועד האולימפי הבינלאומי דורש הבהרות בנוגע לטניסאית ומאיים בפעולות.

דינג לי, איש עסקים סיני מחברת "lobal D-Sports" שמייצגת ספורטאים וארגוני ספורט, טוען שהטלפון של שוואי פתוח, ושצריך רק להתקשר אליה. עם זאת, ראשי ה-WTA טענו כי ניסו ליצור עמה קשר, ולא הצליחו.

עוד בוואלה!

שלא תגמור כמו קלדרון: הספורטאים שנעלמו ולא נמצאו מעולם

לכתבה המלאה
פנג שוואי, שחקנית טניס. רויטרס
בעל המסעדה אישר שהייתה במקום. פנג שוואי/רויטרס
עיתונאי סיני מצייץ על הימצאותה של פנג שוואי. מתוך טוויטר, צילום מסך
בסין טוענים: פשוט צריך להתקשר אליה. ב-WTA אומרים: לא מצאנו אותה. פנג שוואי/צילום מסך, מתוך טוויטר

בשבת בלילה פנג שוואי נראתה מבלה במסעדה, בתמונות שהועלו בחשבון טוויטר של עיתון שנשלט על ידי המפלגה הקומינסטית בסין. היא נראתה בשולחן לצד שבעה אנשים נוספים. בעל המסעדה אישר לסוכנות הידיעות רויטרס שהיא אכן שהתה במסעדה, אבל ראשי סבב הנשים טענו אתמול: "עדיין לא ברור אם היא חופשייה ויכולה לקבל החלטות עבור עצמה, ללא פיקוח או התערבות חיצונית. הסרטון הזה לא מספק. כפי שהבהרתי מהתחלה, אני חושש לביטחונה ולבריאותה של פנג שוואי, אחרי שהטענות שלה להטרדה מינית הושתקו וצונזרו וטאטאו מתחת לשטיח".

  • עוד באותו נושא:
  • פנג שוואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully