וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין טוענים: "פנג שוואי בסדר ותופיע בפומבי בקרוב", בבית הלבן מודאגים

על פי התקשורת הסינית, הטניסאית שנעלמה תוציא הודעה רשמית בקרוב. דוברת הבית הלבן: "מודאגים ממצבה של פנג שוואי ומגנים את סין"

תקציר: אנדריי רובלב - קספר רוד 2:6, 7:5, 7:6 (5)/ספורט1

פרשת פנג שוואי ממשיכה להכות גלים ולייצר כותרות בכל העולם והיום (שבת) הסיפור הגיע ובגדול גם אל הבית הלבן. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי התייחסה אל הדברים בתדרוך שערכה לעיתונאים, ובו הביעה דאגה וקראה לרשויות בסין לספק הוכחות אמינות למיקומה ולמצבה של הטניסאית.

ג'ן סאקי דוברת הבית הלבן. רויטרס
"כל תלונה על תקיפה מינית חייבת להיבדק". סאקי/רויטרס

"הממשל האמריקאי מודאג מאוד מהדיווחים לפיהם פנג שוואי נעדרת אחרי שהאשימה בכיר לשעבר בממשל הסיני בתקיפה מינית", אמרה סאקי, "אנחנו מצטרפים אל הקריאה לרשויות של סין לספק הוכחות אמינות לגבי מצבה ולכך שהיא בטוחה. אני לא יכולה לדבר יותר מדי על פרטי המקרה או לספק פרטים לגבי איפה שהיא נמצאת, כמובן, אבל אני רוצה להיות ברורה לחלוטין לגבי המקום בו ארצות הברית עומדת. קודם כל, כל דיווח על תקיפה מינית חייב להיחקר ואנחנו תומכים בזכות של כל אישה לדבר ולתבוע אחריות על מקרה כזה, בין אם זה קורה כאן או בכל מקום אחר בעולם. שנית, נמשיך לעמוד ולתמוך בחופש הביטוי ואנחנו מודעים לכך שלסין יש אפס סובלנות כלפי ביקורת והיסטוריה של השתקת כל מי שמעז לדבר. אנחנו מגנים את הפעולות האלה".

גם עולם הטניס ממשיך לעסוק בנושא הכאוב כמובן והערב נובאק דג'וקוביץ' אמר: "אני תומך לחלוטין בהצהרה של ה-WTA. זה לא דבר שכיח, אני לא יודע אם זה קרה אי פעם. כל הקהילה צריכה לעזור לה ולמשפחתה ולוודא שהיא בריאה ושלמה". הסרבי גם התייחס לאפשרות שה-WTA יבטל את הטורנירים בסין ואמר: "אני תומך בכך לגמרי במקרה שלא יפתרו את המצב עם פנג. לטובתה ולטובת הטניס, אני מקווה שימצאו אותה בקרוב. אנחנו צריכים לעמוד ביחד ולהראות שזה מקרה שמדאיג את כל עולם הטניס".

בינתיים בסין ממשיכים לדווח שהטניסאית בסדר. "היא נשארת בביתה מרצונה החופשי והיא בסדר גמור", נכתב בתקשורת המקומית. "בקרוב מאוד היא תופיע בפומבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully