וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקן ביט בוקס: הרכבי כל הזמנים של היוגוסלבים במכבי והפועל תל אביב

אילייב נגד ווצ'יצ'ביץ', סימרוטיץ' מול ראיקוביץ' וגם אוסטרץ, פונצ'ץ, רופניק ומרטינוביץ'. בצל המגמה הסרבית בקרית שלום ורגע לפני הדרבי, ניגשנו לבחור את הרכבי כל הזמנים של הזרים האקס יוגוסלביים של מכבי והפועל תל אביב

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:1 על עירוני קרית שמונה/ספורט1

השער הקליני של ג'ורג'ה יובאנוביץ' בניצחון של מכבי תל אביב על עירוני קרית שמונה ביום שבת האחרון הותיר רושם עז שהצהובים בדרך לעוד סיפור הצלחה עם ייבוא מסרביה. מחר (שבת, 20:00) יובאנוביץ' יפגוש בדרבי התל אביבי את חברו לפרטיזן בלגרד לשעבר, מרקו ינקוביץ', שעבר לאחרונה להפועל תל אביב, וכל זאת לעיני מלאדן קרסטאיץ' על הקווים.

לרגל המאורע החגיגי ובצל המגמה בקרית שלום בשנים האחרונות (יוקאנוביץ', ראיקוביץ', איביץ', קרסטאיץ', פריצה, יובאנוביץ' וכו'), ניגשנו להרכיב את הרכבי כל הזמנים של שתי התל אביביות, של זרים מארצות יוגוסלביה לשעבר. הפועל תל אביב עושה זאת עם כוכבית קטנה כי מעולם לא היה לה שוער מהארצות הללו.

שחקני פרטיזן בלגרד לשעבר, מרקו ינקוביץ', ג'ורג'ה יובאנוביץ'. Srdjan Stevanovic, GettyImages
ביום שבת ייפגשו על הדשא בבלומפילד. יובאנוביץ' וינקוביץ' בימים המשותפים בפרטיזן בלגרד/GettyImages, Srdjan Stevanovic

מכבי תל אביב (מערך 3-4-1-2)

שוער: פרדראג ראיקוביץ' (סרביה). הצטיין בין הקורות של מכבי תל אביב במשך ארבע עונות ובאחרונה גם זכה עם הצהובים סוף סוף באליפות. אי של יציבות בשנים בהן מכבי איבדה את הבכורה בישראל, נמכר לריימס הצרפתית תמורת כ-4.5 מיליון יורו.

בלם: סאבו פאביצ'ביץ' (מונטנגרו). נבהיר כבר מעכשיו - במכבי תל אביב שיחקו מעט מאוד שחקני הגנה מארצות אקס יוגוסלביה לאורך השנים, כך שהתחרות לא הייתה קשה. פאביצ'ביץ' הגיע עם קורות חיים שכוללים עונה בבונדסליגה ומקום קבוע בנבחרת מונטנגרו, גילה בדרך כלל יכולת טובה, אבל נחשב לאחד המחוסים הגדולים של משחקי הדרבי התל אביב. מעולם לא ניצח אחד כזה - גם לא אחרי שמאוחר יותר הצטרף ליריבה העירונית.

בלם: רוברטו פונצ'ץ (קרואטיה). בלם קרואטי שהגיע למכבי תל אביב בגיל 20 בלבד ככישרון שעוד יהיה אפשר לגזור עליו קופון. בפועל הסבלנות נגמרה די מהר ואחרי עונה שכללה 23 הופעות לא יציבות בכל המסגרות, הוא ארז ועזב לאוניון ברלין - אז קבוצה צנועה בליגת המשנה בגרמניה.

בלם: מילאן מרטינוביץ' (סרביה). הסרבי הגיע כחלק מהמהפכה פוסט עונת הגלקטיקוס והתברר כבלם לא רע, עם טכניקה וחוכמת משחק, אבל גם מהירות מאוד נמוכה. אחרי שנה וחצי בקרית שלום, מכבי הראתה לו את הדרך החוצה והוא התאחד בבני יהודה עם המאמן שהנחית אותו בישראל, אלי כהן.

עוד בוואלה!

מאות אוהדים באימונים של הפועל ומכבי תל אביב: "רוצים דם וניצחון"

לכתבה המלאה
מילאן מרטינוביץ' מרחיק, אליניב ברדה צופה. ברני ארדוב
חלק מהמהפכה של אלי כהן אחרי הגלאקטיקוס. מרטינוביץ'/ברני ארדוב

כנף ימין: ג'ובאני רוסו (קרואטיה). הקרואטי שכבר הפך מזמן לישראלי זכור לרעה כחלק מעונת הגלקטיקוס הכושלת, אבל בעונה השנייה בצהוב-כחול הותיר חותם לא רע והיה אחד המנהיגים של הקבוצה.

קשר אמצע: האריס מדוניאנין (בוסניה). אחד השחקנים הטובים שנחתו בישראל, גם אם לא תמיד זה נראה שיש לו חשק להראות את זה. הבוסני שיחק במכבי תל אביב בשתי קדנציות, לפני האליפויות ואחריהן - אבל למרות שלא זכה כאן בתארים, הבריק עם ניצוצות מכדורגל שלא שייך לכאן.

קשר אמצע: ניקולה מיטרוביץ' (סרביה). שתי אליפויות, גביע אחד, יציבות במרכז המגרש. הסרבי שהונחת על ידי פאולו סוזה לא היה אחד השחקנים המבריקים של מכבי תל אביב, אבל מכונות כמו זו של אמצע העשור הקודם תמיד זקוקות לברגים אמינים מהסוג הזה.

כנף שמאל: דומאגוי קוסיץ' (קרואטיה). קשר התקפי נמוך קומה, זריז רגליים וטכני, ששיחק במכבי תל אביב ב-1997, רשם 20 הופעות בליגה ונכנס להרכב היוגוסלבים בעיקר בגלל היעדר תחרות בעמדה הזו והחיוורון של שחקני קישור אחרים.

***

קשר התקפי: איביצה אילייב (סרביה). הסרבי נחת בישראל ב-2009 אחרי ששיחק באיטליה, גרמניה ויוון ובחצי עונה בליגת העל הראה הבזקי גאונות שהסבירו מדוע שיחק בעולמות כדורגל אחרים. נפצע באמצע העונה ושוחרר בסיומה.

חלוץ: אלכסנדר פשיץ' (סרביה). הסרבי חם המזג העביר תקופה קצרה ועצבנית בישראל, אבל הותיר חותם משמעותי עם 10 שערי ליגה ב-23 משחקים וכיבוש יוקרתי נגד ויאריאל בליגה האירופית. ליד הזכייה בגביע יש כוכבית מכיוון שבאותו זמן כבר לא היה חלק מהקבוצה - אחרי שלא שב לישראל בצל התפרצות הקורונה.

חלוץ: סטיפה פריצה (קרואטיה). נכון, הוא כאן רק חצי עונה, אבל מה שעשה במהלכה מעניק לו עדיפות על פני מיליאן מרדקוביץ' המנוח. 9 כיבושים בכל המסגרות, שערי ניצחון על מכבי חיפה ובית"ר ירושלים והתמודדות עם מאמן שלפי הדיווחים לא ממש מחזיק ממנו. זה מספיק בשביל מקום בהרכב בינתיים.

***

לא נכנסו להרכב: מיליאן מרדקוביץ', ג'ורג'ה יובאנוביץ', אורוש ניקוליץ', דרגוסלב יבריץ', דיאן איליץ', דיאן ראדוניץ', איבן רז'יץ', קלאודיו וורקוביץ', טינו סוון סושיץ', מהו קודרו, אנדריי קומאץ.

* איגור טומאשיץ' הקרואטי הגיע למכבי תל אביב כשחקן נבחרת בולגריה ולכן לא נכלל.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב מול בני יהודה. רויטרס
למרות הכול, אחד הזרים הטובים שהיו פה אי פעם. מדוניאנין/רויטרס

הפועל תל אביב (מערך 3-4-1-2)

שוער: אין

בלם: מרקו סימיץ' (מונטנגרו). בלם נבחרת מונטנגרו שהונחת במתחם חודורוב על ידי אלי גוטמן, אבל בעל כורחו נקלע לעונת הפירוק וההתפרקות של הפועל תל אביב. הספיק לגלות יכולת טובה בחודשים הלא רבים שלו בליגת העל ובהתחשב בבלמים היוגוסלביים האחרים של הפועל תל אביב לאורך השנים, זה מספיק בשביל הרכב.

בלם: ברנקו איליץ' (סלובניה). חלק מהצמד איליץ'-קולין שצורך על ידי רן בן שמעון אחרי שיתוף פעולה סביר באנורתוזיס פמגוסטה. הסלובני התגלה כבלם מהיר, אבל רך. לפעמים הבריק ולעתים ביצע טעויות שעלו בהפסדים. אחרי כמה הפרות משמעת וחשק לעזוב, הוא סיים את דרכו בקבוצה בתום עונה אחת.

בלם: מרקו שולר (סלובניה). שיחק בהפועל תל אביב חצי עונה כמושאל מגנט והיה רחוק מלהרשים, אבל זכה עם הקבוצה בגביע ושימש כשחקן הרכב קבוע אצל ניצן שירזי ז"ל. כשהאלטרנטיבות הן סאבו פאביצ'ביץ' וניקולה פטקוביץ', לשולר בהחלט יש מקום ב-11.

ערן זהבי מכבי תל אביב מול ברנקו איליץ' הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לפעמים הבריק ולעתים ביצע טעויות שעלו בהפסדים. איליץ'/ברני ארדוב

כנף ימין: מירקו אורמוש (קרואטיה). הכלבויניק של דרור קשטן ובהמשך של ניצן שירזי. אף פעם לא הבריק, אבל תמיד עבד ורץ, רץ ועבד. כבש את השער הראשון בניצחון על מכבי חיפה בגמר הגביע ב-2012, לפני שנפרד לשלום.

קשר אמצע: דאבור רופניק (קרואטיה). לוחם חסר מורא ואחד מהזרים האהובים על אוהדי הפועל תל אביב בכל הזמנים, שעד היום מקפיד להישאר בקשר עם חלק מהם. הפועל הקרואטי זכה עם האדומים בגביע ב-1999 ושנה לאחר מכן הגדיל לדאבל תחת דרור קשטן. מעולם לא הבריק על המגרש, כמו שמעולם לא ברח מתיקול ומעולם לא ויתר על אף כדור.

קשר אמצע: נמניה ניקוליץ' (מונטנגרו). נבחר אחרי מירוץ צמוד עם מריו מסטרוביץ' ודמיאן גייזר מעונת השרוכים. המונטנגרי הגיע באמצע עונת 2015/16 והותיר חותם מיידי עם שערים, בישולים ומנהיגות שהובילה אותו אפילו לסרט הקפטן אחרי כמה חודשים. השלים שנה אחת בלבד בקבוצה אחרי שעזב באמצע עונת הפירוק שהגיעה לאחר מכן.

כנף שמאל: דיאן ראצ'וניצה (קרואטיה). הקרואטי המבריק לא היה שחקן כנף אמיתי וטבעי, אבל דרור קשטן לפעמים השתמש בו ככזה וכך נעשה גם אנחנו. חלק אינגרלי מעונת הדאבל 1999/2000, כולל שער בגמר הגביע נגד בית"ר ירושלים לעיני 40 אלף צופים באצטדיון רמת גן. רגל שמאל פנטסטית, חוכמת משחק נדירה במחוזותינו. סיים את דרכו במדים האדומים אחרי שנה וחצי.

***

קשר התקפי: נמניה ווצ'יצ'ביץ' (סרביה). הטיס את הכדור לחיבורים של טברטקו קאלה בווסרמיל בהופעת הבכורה, הבקיע נגד סלטיק, הכניע את אשדוד ואחי נצרת ואחרי כשלושה חודשים הושבת בגלל בעיה רפואית מסתורית. למרות שהופיע רק 9 פעמים בליגה, הסרבי היה חלק מהדאבל האדום בעונת 2009/10 ובהפועל תל אביב מתגעגעים היום לימים בהם היו מסוגלים לצרף שחקנים שהגיעו עם השמות של לוקומוטיב מוסקבה ופ.צ. קלן בקורות החיים.

חלוץ: סבסטיאן סימרוטיץ' (סלובניה). הצטרף באמצע עונת השרוכים ומיד כבש צמד בגביע נגד מכבי יפו. התפרסם בדריבל בלתי ניתן לעצירה ובהחמצות בלתי ניתנות לעיכול, הופיע בסיוטים של איציק קורנפיין, אלן משרקי ושי הס, ולמרבה הצער לעתים גם באלה של דרור קשטן שבסופו של דבר הראה לו את הדלת. זכה עם האדומים בשני גביעים ואליפות, למרות שאת חגיגות הדאבל ראה מהיציע כשרגלו מגובסת.

חלוץ: מילאן אוסטרץ (סלובניה). בן ארצו של סימרוטיץ', שאמנם לא זכה בתואר משמעותי בישראל (מלבד גביע הטוטו), אבל הרשים מאוד במסע האירופי המפורסם ב-2001/2. הבקיע נגד לוקומוטיב מוסקבה, צ'לסי ופארמה ואת שבעונה הזו נראה חסר עניין לחלוטין בליגת העל, נותר עד היום כאחד החלוצים הזרים המשפיעים שהיו לקבוצה.

***

לא נכנסו להרכב: דמיר שובשיץ', בויאן ורוצ'ינה, רוברט טזצקי, מריו מסטרוביץ', דמיאן גייזר, פטאר אורלנדיץ', סאבו פאביצ'ביץ', פייסל מוליץ', ניקולה פטקוביץ', אוגניין לקיץ', סטפן ספירובסקי, בסארט עבדורחימי, איבן יוליץ', מרקו ינקוביץ'.

שחקן הפועל תל אביב ב-1999 סבסטיאן סימרוטיץ'. SNS Group, GettyImages
הופיע בסיוטים של איציק קורנפיין, אלן משרקי ושי הס, ולמרבה הצער לעתים גם באלה של דרור קשטן. סימרוטיץ'/GettyImages, SNS Group

הדרבי התל אביב יתקיים ביום שבת בשעה 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully