וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחושת פספוס בנתניה: "העלמנו את חיפה". ניסיונות לצרף את גררו

בקבוצה שוב מרגישים החמצה אחרי ה-1:1 עם האלופה, ויודעים שבני לם יוכל לממש את תוכניתו רק עם חלוץ חדש. אצילי גרם למביא הכדורים לבכות - והתנצל

תקציר: מכבי נתניה - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

1. בלדה לנאיביות: שבוע שני ברציפות שבמכבי נתניה מתוסכלים ומאוכזבים מתוצאת תיקו מול אחת הגדולות. בשבוע שעבר זה היה אחרי 2:2 נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, במשחק שבו הייתה תחושה שנתניה שווה יותר מנקודה. גם אמש, סיימו אנשי נתניה את המשחק נגד האלופה מכבי חיפה, בהרגשה של תסכול ואכזבה והמילים "פספסנו שתי נקודות", נשמעו יותר מפעם אחת. "מרגישים פספוס אדיר, כי בחלק גדול של המשחק העלמנו את מכבי חיפה. כולם רצים ונותנים את הנשמה, ועדין אנחנו לא לוקחים מספיק נקודות", אמרו בקבוצה.

דני עמוס התחיל נפלא את המשחק ואחרי המתנה שנתן למכבי תל אביב במשחק הקודם, הפעם הוא הגיע חד מאוד וכבר בפתיחה סיפק עצירה מדהימה לבעיטה של נטע לביא. נתניה עלתה ליתרון מפנדל של יובל אשכנזי בדקה ה-51 ובמשך דקות ארוכות, לגמרי הכתיבה את הקצב במשחק. רז שלמה ועומרי גנדלמן הדפו את כל הניסיונות הירוקים להגיע לדני עמוס, אביב אברהם יובל אשכנזי ובמיוחד עדן קארצב, שהיה מצוין אתמול, השתלטו על מרכז המגרש ונתניה נראתה בדרך הבטוחה לשער השני. אבל אז קרה לקבוצה מה שקורה לה ביותר מדי משחקים העונה. תקראו לזה נאיביות, או שכר לימוד של צעירים, אבל נתניה לא יודעת להכריע ו"להרוג" משחקים שבהם היא טובה יותר מהיריבות שלה והיא משלמת על כך בנקודות יקרות שהולכות לאיבוד. למזלה של נתניה, אחרי השוויון של עומר אצילי בדקה ה-84, לא הצליחו הירוקים להבקיע את השני ובסופו של דבר, היהלומים רושמים משחק שמיני ברציפות ללא הפסד. למרות הרצף הנאה, נתניה עדין מרוחקת שלוש נקודות מהפלייאוף העליון, בעיקר כי במאזנה שישה ניצחונות בלבד, המאזן הנמוך ביותר מבין עשר הקבוצות הראשונות בטבלה.

שחקני מכבי נתניה עדן קארצב, רז שלמה. ברני ארדוב
שוב היו ראויים ליותר. קארצב ורז שלמה/ברני ארדוב

2. בני לם הבטיח - בני לם מקיים: מזה מספר שבועות מדבר מאמנה של נתניה על כך שהקבוצה משחקת כדורגל שמח והתקפי, עם הרבה שחקנים שמצטרפים לחלק הקדמי. לם עבר במשחקים האחרונים לקו של ארבעה שחקני הגנה, כשהוא מוותר לחלוטין על מערך שלושת הבלמים איתו הקבוצה שיחקה בחלק גדול של העונה. לם הסיט את עומרי גנדלמן לעמדת הבלם ובכך הרוויח פעמים. חלוץ נוסף במקום הבלם שהוצא מההרכב ועוד מקום לקשר, שנכנס במקומו של גנדלמן לקישור. בקרוב ירצה לם לשלב בהרכב את בלם הרכש, הבולגרי פלאמן גלאבוב ומעניין יהיה לראות, אם יחזור אחורה לשלושה בלמים, או שגלאבוב ישחק במקום אחד הקשרים שיירד לספסל.

במערך החדש יש לעדן קארצב ואביב אברהם תפקיד מפתח בקישור האחורי, יובל אשכנזי הפך לבאנקר בהרכב ולם מרשה לעצמו לשחק באופן כמעט קבוע עם שלישייה התקפית בחלק הקדמי. הבעיה של נתניה העונה היא חוסר מחץ והיעדר סקורר שאפשר להסתמך עליו באופן קבוע, וזאת גם הסיבה שהקבוצה מתקשה לנצח משחקים שבהם היא טובה יותר מהיריבות שלה. פארפה גיאגון אמנם פצוע כעת, אבל גם כששיחק עדיין לא נתן מספרים ראויים, אמיר ברקוביץ' לא מבקיע וגם יניב מזרחי ואיגור זלטאנוביץ' לא יציבים ביכולתם. נתניה הבקיעה העונה 22 שערים בלבד והיא מדורגת במקום השמיני בטבלת הכובשות, תואם פחות או יותר גם את מיקומה בטבלת ליגת העל.

בני לם, מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
חושב התקפה, אבל האם יש לו את הכלים? בני לם/ברני ארדוב

3. דרוש חלוץ: בנתניה מודעים לבעיה בהתקפה ואחרי שחרורו של אבובאקר דומביה, ינסו לנצל את ארבעת הימים שנותרו לסיום חלון ההעברות כדי לצרף חלוץ, עם עדיפות לחלוץ זר. שמו של אדוארדו גררו ממכבי תל אביב נמצא בעדיפות גבוהה ברשימה של בני לם, אך עד כה הצהובים טרם הודיעו כי הוא משוחרר. עוד לפני הפרת המשמעת האחרונה שלו, גררו היה מועמד לצאת להשאלה וברק יצחקי אף דיבר עם מספר מועדונים בליגה לגביו. בנתניה ממתינים כעת בסבלנות וישמחו לצרף את החלוץ אליהם. במקביל לניסיונות לצרף את גררו, ממשיכים בצוות המקצועי לעקוב אחר כמה חלוצים זרים אחרים וגורם במועדון העריך אמש שעד סיום מועד ההעברות, נתניה תצרף לפחות שחקן התקפי אחד נוסף.

שחקן מכבי נתניה יובל אשכנזי אחרי השער נגד מכבי חיפה. ברני ארדוב
עם הרבה ביטחון. אשכנזי/ברני ארדוב

4. שיחק טוב, כבש, שמח ולא חגג: יובל אשכנזי ששיחק מול האקסית הירוקה שלו, לא היסס לפני שלקח את כדור הפנדל לזכות נתניה בדקה ה-51. הקשר ניגש לכדור, מילמל לעצמו שלוש פעמים "בביטחון", ונעץ את הכדור עמוק בתוך הרשת של ג'וש כהן. אשכנזי לא חגג אמנם, אבל כל מי שליווה אותו בתקופות הפחות נעימות שהיו לו העונה במכבי חיפה, יודע כמה השער הזה היה חשוב לו, בעיקר מול ברק בכר, המאמן שלא ממש ספר אותו העונה במדים הירוקים. "אני חושב שהיינו שווים פה ניצחון", אמר אשכנזי בסיום המשחק. "הקבוצה עבדה מדהים, כמו שצריך, מהדקה הראשונה ועד הדקה האחרונה, כולם נלחמו. יש פה שחקנים רעבים שרוצים לתת הכל ויש פה צוות אדיר, אבל אין מה לעשות ואנחנו צריכים להמשיך קדימה למשחק הבא. האווירה הייתה מדהימה, כיף לשחק ככה כל שבוע".

עומר אצילי מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
תקרית לא נעימה. אצילי אתמול/ברני ארדוב

5. לקראת סיום המשחק התרחש אירוע לא נעים, כשאחד ממביאי הכדורים של מכבי נתניה זרק כדור לא מדויק לעברו של עומר אצילי שלא אהב את זה וצרח על הילד שנפגע ופרץ בבכי. בסיום, כוכב מכבי חיפה התנצל בפני מביא הכדורים ואמר לו שהוא לא התכוון ושרק רצה לשחק מהר. הוא אף העניק לו את חולצת המשחק שלו.

במחזור הליגה הקרוב תצא מכבי נתניה למשחק חוץ מול הפועל באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully