וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך ומסתבך: התהיות סביב בדיקת הקורונה החיובית של דג'וקוביץ'

ב-BBC הבריטי בחנו את המספר הסידורי של בדיקת הקורונה שהציג הסרבי לרשויות באוסטרליה, ונמצאה סיבה טובה להטיל ספק באמינותה

נובאק דג'וקוביץ' מגורש מאוסטרליה/מתוך טוויטר

כמעט שבועיים אחרי שנובאק דג'וקוביץ' גורש מאוסטרליה ובמקביל לעלייתו של רפאל נדאל לגמר האליפות, דיווח מעניין מאוד פורסם ב-BBC בממלכה. מערכת השידור הציבורי בבריטניה ביצעה תחקיר וגילתה שבסבירות דיי גבוהה הציג המדורג מספר 1 בעולם בדיקת קורונה שאינה משקפת את המציאות.

כידוע, דג'וקוביץ' קיבל תחילה פטור בכל הנוגע לכניסה לאוסטרליה וזאת על אף שאינו מחוסן נגד קורונה והוא גם הציג אישור לפיו היה חיובי לנגיף ימים ספורים לאחר הגעתו ליבשת, אלא שמבדיקת BBC עולה שייתכן שגם אם הבדיקה אמיתית ודג'וקוביץ' אכן היה חיובי לנגיף, ספק אם הדבר קרה ימים ספורים לפני הטיסה שלו לאוסטרליה, כפי שטען.

נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה של מלבורן, בדרכו לעזוב את אוסטרליה. רויטרס
אין תגובה מהצד שלו וגם לא מהשלטונות בסרביה. דג'וקוביץ'/רויטרס

ב-BBC בחנו את המספר הסידורי שקיבלה כל בדיקת קורונה בסרביה כדי לנסות ולאשש את הטענה שהמספר הסידורי של הבדיקה יכול להצביע על מועד ביצועה. המספר הסידורי של הבדיקה שביצע דג'וקוביץ', לפי המסמך שנשלח על ידי עורכי דינו לרשויות באוסטרליה, היה 7371999 והבדיקה בוצעה ב-16 בדצמבר, אלא שב-BBC מצאו שגם בדיקות שבוצעו כעבור שבוע לא הגיעו למספר סידורי בגובה כזה, על אף שכן הייתה התאמה בין הבדיקות השונות שנבחנו לבין מועד ביצוען. גם במערכת "דר. שפיגל" הגרמני בוצעה בדיקה דומה שאישרה את הטענה שישנה התאמה בין מספר הבדיקה למועד הביצוע.

ב-BBC המשיכו לעקוב אחר בדיקות הקורונה בסרביה ומצאו שמספר סידורי כפי שהופיע בבדיקה של דג'וקוביץ' אמור היה להתקבל בין ה-25 ל-28 בדצמבר, כשהטניסאי כבר היה באוסטרליה ונלחם בשלטונות. יש לציין שב-22 בדצמבר נבדק דג'וקוביץ' באוסטרליה ויצא שלילי לנגיף, שישה ימים לאחר התוצאה החיובית שקיבל לטענתו (ואחרי שנאלץ להודות כי הפר בידוד במטרה להגיע למדינה).

בדיקת BBC: מתי נובאק דג'וקוביץ' נבדק?. אתר BBC, צילום מסך
בדיקת BBC שמעלה תהיות אם דג'וקוביץ' אכן היה חיובי לקורונה ב-16 בדצמבר/צילום מסך, אתר BBC

ב-BBC גם הוסיפו כי פנו פעמים רבות בדרכים שונות בניסיון לקבל תגובה ממשרד הבריאות בסרביה, מהממשלה בסרביה ומנובאק דג'וקוביץ' עצמו, אלא שכל הצדדים סירבו להתייחס.

נוסיף כי כבר בתחילת החודש עלו טענות שונות באשר לאמינות הבדיקה שביצע דג'וקוביץ' ואף נטען על ידי גולשים שונים ועיתונאים ברשתות החברתיות כי סריקת הברקוד שמופיע על הבדיקה שביצע דג'וקוביץ' הראתה שהתשובה שקיבל המדורג מספר 1 בעולם הייתה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully