וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' יצטרך להתחסן נגד קורונה כדי להתחרות ברולאן גארוס

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 11:03

ממשלת צרפת חזרה בה והזהירה מראש כי כל הטניסאים בגרנד סלאם שייערך במאי יצטרכו להתחסן, יממה אחרי שהמדורג מספר 1 גורש מאוסטרליה - שם ראש הממשלה עשוי להקל על הסרבי ולאפשר את כניסתו למדינה בעתיד

נובאק דג'וקוביץ' מגורש מאוסטרליה/מתוך טוויטר

יממה אחרי שגולש מאוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ' התבשר כי גם הרולאן גארוס בסכנה מבחינתו כל עוד לא יתחסן נגד קורונה. אמש (ראשון) הבהירה שרת הספורט בצרפת, רוקסנה מראצ'ניאנו, כי התקבלה עמדתו של הנשיא עמנואל מקרון להקשיח את ההגבלות במדינה, והמשמעות היא שבקרוב מאוד כדי להיכנס לאצטדיונים, הופעות ושאר ארועים בצרפת, תהיה חובה על כל הנוכחים במקום להתחסן נגד הנגיף.

צעדים אלו נעשים בצרפת במטרה לשכנע את מתנגדי החיסונים לשנות את עמדתם וכמובן שכדי לסייע למלחמה בקורונה, אך המשמעות היא שגם על ספורטאים ממדינות שונות יהיה לנהוג על פי הכללים. בחודש שעבר עוד טענו בצרפת שתיתכן גמישות ושלא מן הנמנע שדג'וקוביץ' ואחרים לא יוכלו להשתתף בגרנד סלאם בחודש מאי, אלא ששינוי החוקה במדינה ככל הנראה טרפה את הקלפים. יש לציין כי כניסה לצרפת מותרת גם ללא מחוסנים שהחלימו מהנגיף או שהו בבידוד.

במקביל, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון טען שהוא לא סוגר את הדלת בפני נובאק דג'וקוביץ', אחרי שהסרבי נאלץ אתמול לעזוב את המדינה בעקבות שלילת הוויזה שלו. על פי החוק באוסטרליה, על אדם שנשללת ממנו הוויזה נאסרת הכניסה בחזרה למדינה במשך שלוש שנים, אבל ראש הממשלה מבין שמדובר במקרה חריג, ורומז שלאו דווקא ימנע מדג'וקוביץ' לחזור למדינה ולהשתתף שוב בטורניר היוקרתי המלבורן.

כדי שיוכל לקבל ויזה חדשה בשלוש השנים הקרובות, שר ההגירה צריך להסכים לבקשה מיוחדת במידה שיש נסיבות מיוחדות. "אני לא מתכוון להציב איזשהם תנאים לשר", אמר מוריסון, "לא אגיד לשר שום דבר שלא יאפשר לו לקבל את ההחלטות הנכונות. אמנם החוק יחול עליו (דג'וקוביץ') על פני תקופה של שלוש שנים, אבל יש אפשרות של (אדם) לחזור בנסיבות הנכונות, וזה יישקל בזמן".

נובאק דג'וקוביץ' נוחת בדובאי אחרי גירושו מאוסטרליה. רויטרס
גורש מאוסטרליה, כעת מורחק גם מצרפת. דג'וקוביץ'/רויטרס

הפרשה, כידוע, עוררה זעם גדול בסרביה. בן ארצו של דג'וקוביץ', מיומיר קצ'מנוביץ' (77 בעולם) אמור היה להגשים חלום ולשחק מול דג'וקוביץ' במגרש המרכזי בסיבוב הראשון, אבל במקום זה נדחק למגרש צדדי מול סלבטורה קארוסו (146). לדברי קצ'מנוביץ', "כל מה שקרה סביב נובאק בימים האחרונים השפיע מאוד על כל מי שמסרביה. ברור שאני מאוכזב מההחלטה של השלטונות באוסטרליה. מי שהפסיד בעיקר זה הטניס, כי חבל שהטניסאי הטוב בעולם לא נמצא פה. יכולתי להגשים חלום, אבל זה נגזל ממני". לדברי קצ'מנוביץ', "הסרבים כבר רגילים לחוסר צדק".

הסאגה אף עוררה מתיחות בינלאומית בין אוסטרליה לסרביה, כשראשת ממשלת סרביה אנה ברנאביץ' כינתה את החלטת בית המשפט האוסטרלי כ"סקנדל". שרת החוץ של אוסטרליה מאריס פיין אמרה שהיא ומוריסון היו בקשר עם ממשלת סרביה במהלך התהליך השבוע. "אני בטוחה שהיחסים הטובים בין המדינות יימשכו", אמרה.

מוריסון הכחיש שמדובר בהחלטה פוליטית, על רקע הבחירות הקרבות במדינה. "זה פשוט מאוד", אמר ראש הממשלה, שנמצא תחת לחץ גדול, "אם אתה אדם זר שמגיע מחו"ל ומנסה להיכנס למדינה שלנו, יש חוקים שאתה צריך לעמוד בהם. זה פשוט מקרה של אדם שניסה להיכנס לאוסטרליה, ולא עמד בחוקים".

עוד בוואלה!

דרמה באוסטרליה: בית המשפט דחה את הבקשה של נובאק דג'וקוביץ'

לכתבה המלאה
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בפרלמנט, 16 בפברואר 2021. רויטרס
לחץ פוליטי גדול. מוריסון/רויטרס

יש לציין כי על אף שביממה האחרונה נשמעים לא מעט קולות של אנשים שמגינים על דג'וקוביץ', דעת הקהל באוסטרליה הייתה נגדו ובסקרים הרוב המוחלט קראו לשלילת הוויזה שלו. טוד וודברידג', טניסאי העבר האוסטרלי, טען ש"מה שקרה עם דג'וקוביץ' בשבועות האחרונים יפגע במורשת שלו. הוא תמיד ייזכר כשחקן גדול, אבל הפרשה הזאת תקשה עליו להיזכר כגדול מכולם". מנגד, שחקן העבר ופרשן ESPN ג'ון מקנרו ביקר בחריפות את "הכאוס" באוסטרליה וטען שהפרשה היא "בדיחה".

לדברי מקנרו, "מה שקרה באוסטרליה בשבועיים האלה זה פשוט בדיחה, ועצוב איך שזה נגמר. זה פשוט בולשיט. אם הוא מסרב להתחסן ואוסטרליה אומרת לו 'בגלל זה אתה לא יכול להגיע', אז בסדר, הסיפור נגמר, שחור או לבן. והוא מחליט אם לעשות את זה או לא. יש לו דעה מוצדקה ואמונה בעצמו, וזאת זכותו. אבל הבן אדם הזה זכה פה בטורניר תשע פעמים. זה כאב לראות אותו מקבל יחס כזה".

הכדורסלנים ניקולה ווצ'ביץ' ואנדרו בוגוט ביקרו גם הם את אוסטרליה. בוגוט האוסטרלי, שכבר פרש, הצדיק ביקורת של ווצ'ביץ', וכתב: "אנחנו יודעים בוודאות שלא כל הטניסאים מסכימים עם מה שעשו לדג'וקוביץ'. אנחנו גם יודעים שאלה שלא מסכימים מפחדים מדי לדבר נגד הנראטיבים של המיינסטרים. ומה לגבי הטניסאית שהופשטה בחיפוש? שקט פה מדי...". בוגוט מתכוון לטניסאית הצ'כית רנאטה ווראקובה, שחקנית זוגות בת 38, שגם היא הגיעה לא מחוסנת והוויזה נשללה ממנה.

וורוקובה קיבלה אישור לפטור רפואי לאחר שהייתה לה תגובה שלילית למרכיב בחיסון. היא אף שיחקה בטורניר במלבורן לפני גירושה, על רקע פרשת דג'וקוביץ', כשהרשויות גילו שיש עוד טניסאים לא מחוסנים. לדבריה, היא נתבקשה להתפשט במהלך חקירה על ידי הרשויות. "דאגתי. לא הרגשתי בטוחה עד שחזרתי הביתה, שום דבר לא היה בטוח", אמרה. "הרגשתי כאילו אני בסרט, עברתי חקירה ארוכה עם הוראות כמו 'תתפשטי, תתלבשי'... איכס, אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה, בטח שלא לחיות את זה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully