וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' "מקבל את ההחלטה", אביו ממשיך להסית. נדאל "המרוויח" הגדול?

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 13:27

אחרי שבית המשפט לא קיבל את ערעורו, הסרבי הצהיר: "כעת אקדיש זמן למנוחה ולהתאוששות". אביו המשיך באמירות הקיצוניות, בתקשורת זועמים. הפוליטיקאים באוסטרליה מגבים, ובינתיים בטורניר ההגרלה השתנתה, והפכה נוחה יותר לנדאל. כל התגובות

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

אחרי ימים ארוכים של טלטלות רגשיות כשכיכב במרכזה של פרשייה בינלאומית, נובאק דג'וקוביץ' התבשר הבוקר (ראשון) שהוא לא יוכל להשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה שתיפתח מחר במלבורן, אחרי שבית המשפט לא קיבל את הבקשה שלו לבטל את הצו של שר ההגירה האוסטרלי שהורה על גירושו מהמדינה. שעות ספורות אחרי ההחלטה הוא כבר התייצב בשדה התעופה. הוא יחזור לדובאי, המדינה ממנה הגיע למלבורן, ומשם יטוס לאירופה.

"אני רוצה לתת הצהרה קצרה ולהתייחס לתוצאות הדיון היום בבית המשפט", כתב היום דג'וקוביץ', שהבהיר שלא יגיב יותר עד לסיום הטורניר, "כעת אקדיש זמן למנוחה ולהתאוששות, לפני שאתן תגובות נוספות מעבר לכך.

"אני מאוד מאוכזב מפסק הדין על ההחלטה לבטל את הוויזה שלי, שמשמעותה שאני לא יכול להישאר באוסטרליה ולהשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה. אני מכבד את פסיקת בית המשפט ואשתף פעולה עם הרשויות הרלוונטיות בנוגע לעזיבתי את אוסטרליה.

"לא נוח לי שהפוקוס של השבועות האחרונים היה עליי, ואני מקווה שכולנו נוכל עכשיו להתמקד במשחק ובטורניר שאני אוהב. אני רוצה לאחל בהצלחה לשחקנים, לצוותים, למארגנים, למתנדבים ולאוהדים, מאחל את כל הטוב ביותר.

"לבסוף, אני רוצה להודות למשפחתי, לחברים, לצוות, לאוהדים, לאוהדים ולחבריי הסרבים על תמיכתכם המתמשכת. כולכם הייתם מקור גדול לכוח עבורי".

נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה של מלבורן, בדרכו לעזוב את אוסטרליה. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה של מלבורן, בדרכו לעזוב את אוסטרליה/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה של מלבורן, בדרכו לעזוב את אוסטרליה. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה של מלבורן, בדרכו לעזוב את אוסטרליה/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' בדרכו לדיון בבית המשפט על ההחלטה לגרשו מאוסטרליה. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' בדרכו לדיון בבית המשפט על ההחלטה לגרשו מאוסטרליה/רויטרס

כצפוי, ההחלטה עוררה תגובות לכאן ולכאן. יריביו הפוליטיים של ראש ממשלת אוסטרליה ניצלו את ההזדמנות כדי להתנגח בו, ולהאשים אותו על "הבדיחה" שאוסטרליה הפכה בעולם. סנטורים אחרים טענו ש"מפחיד לחשוב שניתן לגרש אדם מהמדינה, רק בגלל שדעותיו שונות מאלה של שר ההגירה". טניסאית העבר אליז קורנה טענה ש"אני יודעת מעט על השופטים והמשפט, מה שאני יודעת זה שנובאק תמיד היה הראשון להתייצב לצד הטניסאים, אבל אף אחד לא נעמד לצדו הפעם". עם זאת, מי שתמך בו היה ניק קיריוס, שהיום העלה אימוג'י של פרצוף מאוכזב, אחרי שבימים האחרונים קרא לתמיכה בסרבי.

מנגד, עיתונאי "ניו יורק טיימס" בן רותנברג, שמייצג רבים שהיו נגד התנהלותו של דג'וקוביץ', הזכיר נתון משעשע - שבשבעת הגראנד סלאמים האחרונים הסרבי זכה בחמישה, ובשניים הורחק (כך היה גם בארה"ב, בתקרית החבטה על השופט), וכתב: "דג'וקוביץ' היה יכול להימנע מהפרשה בקלות, ולעשות מה שעשו 97 מתוך 100 המדורגים הראשונים: להתחסן".

ואשק פוספיסיל, הטניסאי הקנדי שנחשב לחבר קרוב של דג'וקוביץ' ומי שעזר להקים איתו את איגוד הטניסאים, טוען שהונו את דג'וקוביץ': "נובאק לעולם לא היה נוסע לאוסטרליה אם הוא לא היה מקבל את הפטור הרפואי מהממשלה (מה שהוא קיבל, גם על פי החלטת בית המשפט). הוא היה מוותר על אליפות אוסטרליה, ונשאר בבית עם המשפחה שלו, ואף אחד לא היה מדבר על הבלגן הזה. אבל כאן הייתה מעורבת אג'נדה פוליטית, עם הבחירות הקרובות, ואין ברור מזה. זאת לא אשמתו. הוא לא כפה את כניסתו למדינה, ולא 'המציא לעצמו חוקים'. הוא היה מוכן להישאר בבית".

התקשורת הסרבית כצפוי מתלהמת, וב"בליק" נכתב ש"זה הביזיון הגדול בתולדות הספורט". סרג'אן דג'וקוביץ', אביו של הטניסאי, המשיך באמירות הקיצוניות שלו, וכתב: "הניסיון להתנקש בספורטאי הגדול בעולם הושלם, 50 כדורים נורו בחזהו של נובאק... נתראה בפריז". התאחדות עורכי הדין של אוסטרליה: "אחד האספקטים הכי מטרידים בפרשה זו המוכנות של הממשל להעלים מישהו בטענה שהפר את הסדר הציבורי, רק על בסיס דעותיו האישיות". נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ': "שוחחתי עם נובאק ואמרתי לו שכולנו מצפים לו. הבהרתי לו שכאן הוא תמיד יתקבל בברכה". מסבב ה-ATP נמסר: "ההחלטה היום שמה קץ לשרשרת אירועים מצערת, ויש לכבד את החלטת הרשויות. ללא קשר לאיך שהתפתחה הפרשה, נובאק הוא עדיין אחד האלופים הכיגדולים שהיו לנו, והיעדרותו מהטורניר היא הפסד גדול. ארגון ה-ATP ממשיך לתמוך בחיסון לכל השחקנים".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
האם הוא ישיג את הגראנד סלאם ה-21? נדאל/רויטרס

ההחלטה כמובן שינתה את ההגרלה, כשדג'וקוביץ' אמור היה לשחק מחר בלילה במגרש המרכזי רוד לייבר ארינה, וכעת המארגנים נדרשו לעשות שיבוץ מחדש. מי שייכנס במקומו להגרלה הראשית הוא ה"לאקי לוזר" סלבטורה קארוסו (150 בעולם), שיפגוש את מיומיר קצ'מנוביץ' הסרבי בסיבוב הראשון. מי ש"הרוויח" מעט מההדחה של דג'וקוביץ' הוא רפאל נדאל, שאמור היה לפגוש את נולה בחצי הגמר, אבל כעת היריב הבכיר שהוא יוכל לפגוש עד רבע הגמר הוא סשה זברב ובחצי הגמר את בראטיני האיטלקי (7 בעולם). יש לציין כי הפייבוריטים לזכייה של אתרי ההימורים הם דניל מדבדב (המדורג 2, אלוף ארה"ב) וזברב (3 בעולם). כושרו של נדאל הוא עדיין בסימן שאלה, לאור העובדה שרק לאחרונה החלים מקורונה. כמו כן הוא עשוי לפגוש בטורניר יריבים חזקים כמו אסלן קראצב (15 בעןולם), הרוסי המצוין (שזכה אתמול בטורניר סידני), או הוברט הורקאץ הפולני (10).

כעת ניתן רק לחכות ולבדוק כיצד ההחלטה הזאת תשפיע על המשך העונה של דג'וקוביץ', האם עוד מדינות ועוד טורנירים יקשן את תנאי הכניסה ללא מחוסנים. בצרפת כבר הבהירו שנולה יוכל להיכנס לרולאן גארוס (למרות שהנשיא מקרון הצהיר שבכוונתו "להיכנס" בלא מחוסנים) אבל בלונדון ובניו יורק זה עלול להיות אחרת (תלוי כמובן במגמות המגיפה) ולא ברור האם באמת לא יוכל לחזור לאוסטרליה במשך שלוש שנים (העונש הרשמי לאדם שהוויזה שלו מבוטלת).

שר ההגירה אלכס הוק, שהפך למפורסם בכל העולם בימים האחרונים, אמר על ההחלטה נגד הסרבי: "אני מברך על ההחלטה שהתקבלה בפה אחד שמחזקת את ההחלטה שלי, אוסטרליה תמשיך לשמור ולהגן על גבולותיה ואזרחיה בניסיון לשמור על בריאותם, אזרחי אוסטרליה עשו הקרבות גדולות, והממשלה מחויבת מאוד להגן עליהם". ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון: "החלטת זו התקבלה מטעמי בריאות, בטיחות וסדר תקין, על בסיס האינטרס הציבורי. אני מברך על ההחלטה לשמור על גבולותינו חזקים ולשמור על בריאות האזרחים האוסטרלים".

אנדי מארי מביע סימפתיה: "זה לא נחמד עבור הטורניר, כי תמיד שכל הטובים משחקים, ואין ספק שיעכשיו יעלו הרבה שאלות על מה קרה ואיך המצב התפתח. נובאק הוא מישהו שאני מכיר מגיל 12, הוא מישהו שאני מכבד ושיחקתי נגדו הרבה, אני לא אוהב את המצב הזה ולא אוהב שהוא הושם בבידוד... התחושה היא שהכל קרה מהר, בדקה האחרונה, ובגלל זה נהיה כזה בלגן. נקווה שבעתיד נימנע מזה, לא הייתי מאחל דבר כזה לאף אחד, בטח לא לנובאק, ומקווה שעכשיו זה נגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully