וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכוס רשפורד הצטלם עם ראפר אנטישמי ועורר סערה באנגליה

חלוץ מנצ'סטר יונייטד וחברו ג'סי לינגרד הצטלמו בדובאי עם ויילי, שאף נחסם מהרשתות החברתיות בעקבות התבטאויות קשות נגד יהודים. "התמונה עלולה להתפרש בצורה שגויה", התנצל

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ווסטהאם 0:1/ספורט1

מרכוס רשפורד קיבל בשנה שעברה תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת מנצ'סטר על פעילותו החברתית ובספטמבר אף נודע כי מיזם הארוחות של חלוץ מנצ'סטר יונייטד יילמד בבתי ספר תיכוניים בבריטניה, ועל כן רבים הופתעו כשדווקא הוא הצליח לעורר סערה אנטישמית ברשתות החברתיות.

רשפורד וחברו לשדים האדומים, ג'סי לינגרד, הצטלמו בדובאי עם הראפר הבריטי ויילי, שבדצמבר חשבונו ברשתות החברתיות טוויטר ואינסטגרם נחסם בעקבות תכנים אנטישמיים שפרסם - בין השאר כינה את היהודים "נחשים" וקרא לשחומי העור לצאת למלחמה נגדם. בכלל, סדרת פוסטים והתבטאויות אנטישמות הובילו לכך שהוא מיעט להופיע ולמצוא מקומות שהסכימו לתת לו את הבמה, עד שהגיעה הזמנה מדובאי - שם פגש את כוכבי מנצ'סטר יונייטד.

מרכוס רשפורד שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
"מאבק באנטישמיות צריך להיות חלק מהמאבק בגזענות בספורט". רשפורד/רויטרס

התמונה של רשפורדו לינגרד לצד הראפר הובילה לסערה גדולה, כשרבים הביעו את זעמם על כך שכוכבים בסדר גודל כזה, בוודאי רשפורד שהפך למודל לחיקוי עבור צעירים רבים באנגליה לא רק בזכות ביצועיו על כר הדשא, מצטלמים עם דמות כזו ולמעשה מחזקים את מעמדה ואולי אף מגבים בדרך זו את המסרים שהעביר הראפר.

רשפורד, שראה את הפרסומים ברשתות החברתיות, מיהר להתנצל והבהיר רשמית: "התמונה הזו עלולה להתפרש בצורה שגויה. אינני מביע דעות כאלה ולא אסכים לשפה או להתנהגות מפלה כזו נגד הקהילה היהודית או כל קהילה אחרת. אני מאמין שהתמודדות עם אנטישמיות במשחק ומחוצה לו דורשת תשומת לב גבוהה וצריכה להיות חלק מהמאבק נגד גזענות בספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully