וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה משחקה של מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה

24.1.2022 / 18:26

בקבוצה הטורקית יש מספר מאומתים לקורונה, ולכן המשחק לא יתקיים בחמישי. ספרופולוס לקראת אלבה: "אני ממש לא מיואש"

תקציר: ברצלונה ניצחה 75:85 את ריאל מדריד בקלאסיקו/פלייר

אחרי ההפסד המאוד מאכזב בדרבי, תעלה מחר (שלישי, 21:15) מכבי תל אביב למשחק השלמה מהמחזור ה-20 ביורוליג כשתארח את אלבה ברלין, בה משחקים יובל זוסמן ותמיר בלאט. מכבי מגיעה למשחק במאזן של 8 ניצחונות מול 11 הפסדים, בעוד יריבתה הגרמנית ניצחה שישה משחקים בלבד והפסידה 13.

במכבי תל אביב התקשו להתאושש מההפסד אמש בדרייב אין, כשלא מעט שחקנים הופיעו ביכולת ירודה ורחוקה מרמתם. במועדון שידרו לשחקנים כי הם יהיו חייבים לשים את המשחק בצד ולנסות ולחזור לרמה שהציגו רק ביום חמישי האחרון נגד אולימפיאקוס, כשהפסד לאלבה עשוי להיות הרסני לסיכויי הכניסה של הקבוצה לפלייאוף.

נדחה משחקה של מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה. הקבוצה הטורקית סובלת ממספר מקרי קורונה בנוסף לכמות פצועים גדולה ולכן הוחלט לדחות את קיום המשחק.

יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
מכבי תתאושש מהדרבי המאכזב? ספרופולוס/דני מרון

"הכי חשוב אחרי אתמול זה לחזור לדרך המשחק שלנו ולהיראות אחרת. משחקים מול קבוצה טובה, היא יכולה להיות מסוכנת. צריכים להיות קשוחים, להתגבר על ההפסד ולהתמקד ביריבה, אמר מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים, "אני לא נואש אחרי אתמול, אנחנו צריכים להבין למה אין לנו יציבות. האם העובדה שאנחנו משחקים כבר מחר טובה לנו? זו שאלה טובה, לפעמים זה טוב אבל לפעמים לא כי אי אפשר להתאמן. האימונים שעשינו בשבועיים - שלושה האחרונים בהם לא שיחקנו מספיקים כדי לשחק כדורסל איכותי בתקופה הקרובה, אבל חשבתי את זה גם לפני הדרבי. לי זה יותר טוב שמשחקים מחר, צריכים לשחק בתחושת דחיפות אחרת. אנחנו רוצים לשנות קצת את האווירה, זה לא קל כי אנו מאוד מאוכזבים, אבל צריכים להילחם, הכי גרוע זה לוותר. אם שחקנים מושפעים מהדרבי עד כדי כך שהם לא יצליחו לשחק מחר, זה יהיה רע מאוד".

ספרופולוס התייחס בקצרה לאקס יובל זוסמן, שיחזור להיכל לראשונה כשחקן אורח במדי אלבה ברלין: "היה טוב לעבוד עם שחקן ישראלי כמוהו. מהרגע הראשון שבאתי נתתי לו קרדיט גדול ותמכתי בו, אני חושב שהוא עושה עבודה טובה".

בנוסף, המאמן היווני אישר כי קיירי תומאס לא ייכלל בסגל למפגש מול הגרמנים: הוא שיחק רק עשר דקות של חמש על חמש לפני יומיים. אנחנו מכניסים אותו לשיטה שלנו, עד שישחק חמש על חמש יהיו לו קשה לקחת חלק במשחקים. אולי נשתף אותו במשחק היורוליג הבא. חוץ ממנו אני מצפה שכולם ישחקו, גם לכאלה עם בעיות קטנות".

יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין. Roberto Finizio, GettyImages
האקס חוזר להיכל לראשונה כאורח. זוסמן/GettyImages, Roberto Finizio

לאחר מסיבת העיתונאים של מאמן מכבי פגש את התקשורת גם הגארד קיירי תומאס, שחתם במכבי לפני שבועיים, אך לא ערך את הבכורה שלו עדיין בצהוב. תומאס לא יכול להיות חלק מהסגל לקראת אלבה ברלין, אך ייתכן כי יתלבש במשחק נגד פנרבחצ'ה ביום חמישי.

"יש לי הרבה חברים שמשחקים או שיחקו באירופה והם אמרו לי למה לצפות - להינות מהרגע, לא לשים לב לרעשי הרקע ולהתמקד בכדורסל. השחקנים בקבוצה קיבלו אותי נהדר, גם הצוות, הם יודעים שזו השנה הראשונה שלי באירופה והם עוזרים לי".

"אני לא מנסה להיכנס וישר להיות השחקן המרכזי", הוסיף תומאס, "אני מנסה לעשות את מה שהמאמן מבקש ממני. צריך לבנות את הכימיה עם השחקנים האחרים, להביא את היכולות שלי, אני יודע שזה מועדון גדול, שידוע בכך שהוא מנצח ומשחק חזק".

"אני צריך להתחיל להבין את הכדורסל מחוץ לארצות הברית, דברים שונים כאן, כל משחק חשוב, לא בהכרח כמו ב-NBA. המטרה המרכזית היא לנצח. לא זכיתי בהרבה דברים בתיכון או במכללות, אז רוצה להיות חלק מזה כמקצוען". תומאס אף נשאל בנוגע לקהל ביד אליהו וסיפר: "אמרו לי שאולי לא יהיו הרבה אנשים בגלל הקורונה, אבל כשיצאתי למגרש היה רועש מאוד, רועש מדי, אהבתי את זה, הם מביאים אנרגיה".

לסיכום נשאל תומאס האם הוא חש פספוס שלא השיג חוזה לעשרה ימים ב-NBA, בדומה לרבים שקיבלו חוזה שכזה לאחרונה עקב התפשטות הקורונה בליגה הטובה בעולם: "לא מרגיש פספוס, זה נחמד, אבל לעשרה ימים? אחרי התקופה הזו אתה לא יודע מה יהיה המצב שלך, אתה יכול לחזור לליגת הפיתוח ועשיתי את זה כמה פעמים. אירופה זה דבר חדש".

קיירי תומאס באימון מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
מתרגל לחיים באירופה. תומאס/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

אלבה ברלין מגיעה למשחק עם ניצחון יורוליג אחד בחודש וחצי האחרונים ואחרי שהפסידה 76:75 במשחק הליגה נגד לודוויגסבורג החזקה אמש. מאזן החוץ של הגרמנים, שגברו באולמם הביתי 86:91 על מכבי תל אביב, הוא מהחלשים ביורוליג, כשמתוך תשעה משחקים הצליחה אלבה לנצח רק פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully