וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפס על ההר: ההתעקשות לחתום בצ'לסי השתלמה למייסון מאונט

בנערותו אביו המליץ לו לא לחתום במועדון שלא ידוע במתן הזדמנויות לצעירים, והוא אכן הושאל בשנתיים הראשונות, אבל הקשר מוכיח פעם אחרי פעם שזו הייתה ההחלטה הנכונה - אפילו תחת טוכל. הערב הוא פוגש את טוטנהאם

תקציר: ברייטון - צ'לסי 1:1/ספורט1

קיץ 2013 לא היה קיץ שגרתי בבית משפחת מאונט, בפורטסמות' שבדרום הממלכה הבריטית. על השולחן הונחה הצעה אטרקטיבית מקצועית נוספת מצידה של צ'לסי, בה בן המשפחה מייסון היה חלק בשמונה השנים האחרונות, שתקשור את עתידו לבלוז עד סיום גיל נוער והשלב האחרון בהחלט לפני האפשרות לחתום על חוזה מקצועני נוצץ ראשון. על פניו, זאת הייתה מן ההחלטות הפשוטות ביותר שמאונט הנער יכול היה לקבל, מסוג ההחלטות שבאנגליה מגדירים בהומור כ-'No Brainer'.

מהיום שבו הוא הצטרף לאקדמיית המועדון הלונדוני, בגיל שש בלבד, מייסון מאונט סומן כעילוי בכל קבוצות הגיל בהן שיחק והיה זה מאמנו דאז, מייקל ביל, שנחשב לאחד מאנשי המקצוע הקרובים ביותר לסטיבן ג'רארד ומהווה כיום חלק מצוות האימון שלו באסטון וילה, שעיצב את יסודותיו כשחקן צעיר בתחילת דרכו המקצועית. למעשה, עד היום מאונט מגדיר את ביל כמאמן הנוער עם ההשפעה הגדולה ביותר על התפתחותו כטאלנט צעיר, ומקפיד להעניק לו קרדיט עצום בכל הזדמנות אפשרית.

אבל לצידו של ביל - ויש הטוענים בתקיפות שבעדיפות עליונה יותר - היה מאמן נוסף ודומיננטי שהתווה את דרכו של מאונט: אביו, טוני, דמות כדורגל מוכרת מאוד באזור פורטסמות', שמעולם לא באמת פרץ מעבר להילה המקומית, אבל היה מעורב ואסרטיבי בכל פעם שבנו עמד בצומת דרכים מקצועית אמיתית. ברגע שצ'לסי הניחה את טיוטת החוזה בפניו של מאונט הצעיר, טוני התעקש שבנו ישקול בשנית את התחייבותו למועדון ממערב לונדון. מנצ'סטר יונייטד פנתה לשחקן באופן רשמי ועל אף היותה מגדולי המועדונים בתבל, עם סטטוס זהה לשל צ'לסי, דווקא הצעות מקבוצות כגון פורטסמות' וסאות'המפטון, שיצרו לעצמן בהדרגה מוניטין של אקדמיות מבטיחות עם אפשרות ממשית לכישרונות צעירים לקבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת, קסמו לדעתו של אב המשפחה.

מייסון מאונט שחקן צ'לסי. רויטרס
התעקש לחתום בצ'לסי, בניגוד להמלצת אביו. מייסון מאונט/רויטרס

הסירוב האמיץ של מאונט הצעיר לדבוק בעצת אביו בפעם הראשונה (ואולי האחרונה) בקריירה שלו, בהחלט השתלם: בזמן שלאורך השנים האקדמיה המפוארת של צ'לסי יצרה מוניטין בזכות היכולת לגייס, ללטש ולעצב, ברגע האמת לא ניתנה הזדמנות של ממש למבחר הכישרונות הצעירים שהמועדון גידל, אלא שמאונט הוא חוד החנית בשרשרת יהלומים שאקדמיית הבלוז ניפקה בעקביות.

ההתעקשות שלו על צבירת דקות משחק בפועל על כר הדשא הובילו אותו ליציאה להשאלות בסביבות עבודה שונות לחלוטין מזו שאליה הורגל במתחם האימונים הנוצץ של המועדון בקובהאם: ויטסה ארנהיים מהליגה ההולנדית הייתה תחנתו הראשונה מחוץ לאיזור הנוחות של צ'לסי בגיל 18, והשאלה נוספת תחת כנפיו של פרנק למפארד הסתיימה בעונה יציבה ובוגרת במדי דרבי קאונטי מליגת המשנה: 44 הופעות בכל המסגרות, 11 שערים ו-6 בישולים לא היו רק סטטיסטיקות מרשימות שמאונט רשם תחת למפארד, אלא בעיקר סללו את שובו לסטמפורד ברידג' מנוסה ומחושל יותר, כאשר שחקן העבר האגדי של צ'לסי למנג'ר המועדון בקיץ 2019.

התזמון מבחינתו של מאונט לא יכול היה להיות מושלם יותר: צ'לסי התמודדה עם אמברגו החתמות שהטילה עליה פיפ''א, במהלך שכפה על המועדון את הצורך להשתמש במשאבים הצעירים שפיתח בשנים האחרונות, עם חבורת צעירים מתוצרת בית שכללה לצידו של מאונט את ריס ג'יימס, טמי אברהם, קאלום הדסון-אודוי ופיקאיו טומורי בעונה חלומית עבור הטאלנטים חסרי הניסיון, שהפיקו את המירב בנסיבות חיצוניות, שאמנם היו מנוגדות לחלוטין מהדרך שצ'לסי הובילה לאורך השנים, אבל היוו תזמון מושלם עבור הדור הבא במערב לונדון, וצ'לסי סיימה את עונת הבכורה של למפארד כמנג'ר בפרמיירליג בטופ 4, עם העפלה לשמינית גמר ליגת האלופות והפסד לארסנל בגמר הגביע האנגלי בוומבלי - הישגים סבירים בהחלט עבור עונת כוכבית בסימן האמברגו שהוטל וריחף מעל קברניטי המועדון לאורך כל השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מייסון מאונט, צ'לסי. CARL RECINE/POOL/AFP, GettyImages
בישול שלו להאברץ סידר זכייה בליגת האלופות. מאונט עם הגביע/GettyImages, CARL RECINE/POOL/AFP

הסרת האמברגו בקיץ 2020, והיכולת הכלכלית של ההנהלה להשתמש ברווח העצום ממכירתו של אדן הזאר לריאל מדריד בקיץ שלפני כן, הובילו למסע רכש חסר תקדים שהציב את המועדון בראש הפרמיירליג, עם סכום עתק של 226 מיליון ליש''ט אחרי הנחתת שמות מבטיחים כטימו ורנר, קאי האברץ, חכים זייש, בן צ'ילוול ואדואר מנדי. ללמפארד ניתן מנדט כמעט בלעדי לחזק את הקבוצה כרצונו, אבל חוסר עקביות משווע בקנה המידה של המועדון חסר הסבלנות הוביל לפיטוריו בינואר 2021 ולצד המינוי המהיר של תומאס טוכל הגרמני, נשאלה השאלה המרכזית לגבי מייסון מאונט.

מאונט זכה בתקשורת האנגלית לכינוי 'The Teacher's Pet': חביבו של המורה, בהקשר ליחסיו המיוחדים עם פרנק למפארד. הוא נחשב לבן טיפוחיו, ולמרות גילו הצעיר קשה היה להתעלם מהקשר האישי והמקצועי שלמפארד בנה בהדרגה עם הכישרון המבטיח. "הוא יהיה השחקן הראשון שטוכל ייפטר ממנו!", "רצוי שיצא להשאלה נוספת, ובמהרה!", היו הכותרות שעסקו בעתידו של מאונט אחרי מינוי טוכל. אולם שנת התהפוכות במערב לונדון ופיטוריו של אדם שהיה מנטור ומושא להערצה, לא רק שלא עצרו את התפתחותו של מאונט, שהלך והשתדרג דווקא לאחר עזיבת למפארד, אלא הוכיחו עד כמה היכולת שלו לבצע התאמות בפרק זמן קצר היא זו שמציבה אותו כאחד השחקנים העקביים והאיכותיים ביותר בליגה האנגלית. כל ספק שהיה בדבר התאמתו של מאונט לשיטתו של המאמן הגרמני התפוגג רשמית ארבעה חודשים לאחר חילופי המנג'רים בסטמפורד ברידג', כאשר דווקא הבישול של מספר 19 בכחול לקאי האברץ בדקה ה-42 סידר לצ'לסי את השער הבודד בגמר ליגת האלופות ואת הזכייה בגביע בפעם השנייה בלבד בתולדות הבלוז.

תומאס טוכל מאמן צ'לסי עם מייסון מאונט כובש השלושער. רויטרס
הוכיח את האיכות והעקביות שלו גם תחת טוכל. מאונט/רויטרס

צ'לסי תפגוש הערב (ראשון, 18:30 בספורט2) את טוטנהאם בפעם השלישית בתוך פחות משלושה שבועות. צמד המשחקים בחצי גמר גביע הליגה הוכיחו שוב את העליונות של הבלוז, אבל בפרמיירליג טוטנהאם לא נוצחה מאז הגעתו של אנטוניו קונטה למועדון בתחילת נובמבר, ושואבת ביטחון עצום מהקאמבק הדרמטי במשחק ההשלמה נגד לסטר ביום רביעי האחרון. פחות מעשור מאז אותה שיחה טעונה בבית משפחת מאונט, תהיה למייסון הזדמנות נוספת להוכיח לאביו טוני, שיישב ביציע, שההחלטה לדחות אקדמיות אחרות הייתה הנבונה ביותר שקיבל בקריירה שלו. ואין במה מרכזית ומהנה יותר לעשות זאת מאשר על חשבונה של היריבה השנואה מצפון העיר, בדרבי לונדוני טעון ונוטף אמוציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully