וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוגל להזיז הרים: מייסון מאונט הופך לכוכב החשוב ביותר של צ'לסי

5.3.2021 / 14:00

גם אביו לא האמין שיוכל לפלס את הדרך בסטמפורד ברידג', אבל את הנחישות של הקשר אי אפשר לעצור. הפיטורים של למפארד רק חיזקו אותו, השער המרהיב באנפילד גורם לספקנים לאכול את הכובע, ולפתע ההשוואה להזאר לא נראית מופרכת. הכירו את הלוחם שהשאיר מאחור את הרכש הנוצץ

תקציר: ליברפול - צ'לסי 1:0/ספורט 1

אמרו שהוא "הבן של פרנק למפארד". כוכב צ'לסי לשעבר טיפח את מייסון מאונט בעונת השאלה בדרבי קאונטי, חזר ביחד איתו לסטמפורד ברידג' והפך אותו לבורג מרכזי ביותר במהפכה שתיכנן כדי לקדם את בוגרי האקדמיה. ואולם, פרשנים רבים ואוהדים רבים עוד יותר תהו אם הקשר הצנום מסוגל להצליח גם ללא המנטור הנערץ. האם הכל היה רק עניין של פרוטקציה? כיוון המחשבה הזה היה ביזארי ואומלל, אך נפוץ במיוחד - וחובבי התיאוריה קיבלו לכאורה חיזוק כאשר תומאס טוכל סיפסל את מאונט במשחקו הראשון כמאמן הכחולים בשלהי ינואר. האנגלי צפה מהצד בתיקו 0:0 ביתי מול וולבס, ושולב רק שבע דקות לסיום.

פיטוריו של למפארד אכן היוו מהלומה מבחינתו של מאונט. הוא נהנה מיציבות עם המנג'ר בו ראה מודל לחיקוי וממנו למד המון, ולפתע נאלץ להתמודד עם חוסר ודאות. "זה קשה מאוד. לא חוויתי קודם לכן חילופי מאמנים באמצע העונה", הוא העיד. ובכל זאת, שגה מי שהעלה בדעתו כי המכה הזו תוציא אותו משיווי משקל ותערער את נחישותו. ההיפך הוא הנכון. מאונט הוכיח לאורך חייו נחישות יוצאת דופן בכל קנה מידה, והתגבר על מכשולים רבים בדרך להגשמת החלום אותו הגדירו אפילו האנשים הקרובים אליו ביותר כאוטופיה.

מאמן צ'לסי תומאס טוכל מברך את מייסון מאונט. Alex Livesey - Danehouse, GettyImages
הצליח לשכנע גם אותו. מאונט עם טוכל/GettyImages, Alex Livesey - Danehouse

שילוב של אלגנטיות עם רוח לחימה

הוא לא הסכים לוותר אפילו כאשר אביו, מאמן קבוצות חובבים שחי ונושם כדורגל, המליץ לו לעזוב את צ'לסי ולהתקדם במועדון שנותן צ'אנס אמיתי לצעירים. חברו הטוב ביותר, דקלן רייס, נזרק מהאקדמיה הכחולה עוד ב-2014, ובאופן כללי הייתה זו עובדה ידועה כי דרכם של הבוגרים לסגל הראשון הייתה חסומה. צ'לסי נטתה להזיז אותם ממקום למקום באינספור עסקאות השאלה, עד שהם איבדו לגמרי את הכיוון ואת האמונה בכוחותיהם. קל למצוא עשרות דוגמאות של כישרונות נהדרים שלא מיצו אפילו עשירית מהפוטנציאל. אז אבא טוני ייעץ למייסון דרך אחרת כאשר היה בן 16. "אני לא הולך לשום מקום", הצהיר הנער. הוא רצה להיות השחקן המקומי הראשון מאז ג'ון טרי שיתקע יתד בסגל הבכיר ובהרכב.

למעשה, גם לאקדמיה עצמה התקבל מייסון בן ה-6 בניגוד לדעתו של האב. המשפחה גרה בפורטסמות', כולם אוהדים את פורטסמות' - ובאותם ימים היא הייתה קבוצה מכובדת בפרמיירליג, עם הארי רדנאפ על הקווים. "תן לילד ליהנות מהכדורגל. הוא לא צריך את כל השטויות האלה של מועדון גדול", אמר טוני לסקאוט של צ'לסי שהבחין בפוטנציאל. הסקאוט לא ויתר והשיג את מבוקשו - בעיקר כי הילד רצה "את כל השטויות האלה". כי אולי הוא היה הנמוך מכולם והרזה מכולם, אבל לא היה שני לו בכוח רצון ובשאפתנות, והתכונות האלה איפשרו לו לפרוח ולהוכיח את עצמו בכל מצב ובכל תנאי. בכל שנתון בקבוצות הצעירות הפגין מאונט שילוב מהפנט של אלגנטיות עם רוח לחימה. הוא היה אמן המסירה הרכה, אך זה לא הפריע לו לחלץ כדורים בתיקולים אמיצים.

עוד בוואלה!

טוכל: "ניצחון ענק", קלופ: "אי אפשר לומר שהיכולת הרעה שלנו היא רק בבית"

לכתבה המלאה

צפו בביצועים של מאונט באקדמיה של צ'לסי

בהולנד השוו אותו ליוהאן קרויף

בנבחרת הצעירה אהבו מאוד את התכונות האלה. מאונט היה מספר 10 דומיננטי בזכייה באליפות אירופה עד גיל 19 בקיץ 2017, ואז הוציאה אותו צ'לסי לחופשה בת חודש, ובמקביל ארגנה השאלה בשורות ויטסה, סוג של "קבוצת בת" בליגה ההולנדית. הקשר לא חשש מההרפתקה, אבל שילוב ההחלטות הזה גרם לכך שהחמיץ את כל מחנה טרום העונה בקבוצה החדשה, בעוד המאמן הנק פרייזר ראה בו גורם שנכפה עליו בניגוד לרצונו במסגרת שיתוף הפעולה בין המועדונים. אז בשבועות הראשונים מאונט בקושי ראה דשא, והתסכול היה גדול. את התסכול הזה ניווט הכוכב הצעיר לכיוונים הנכונים, ורכש בהדרגה את אמונו של הבוס. במשפחה אמרו לו שכדאי לקצר את ההשאלה אם הוא לא משחק. "אל תדאגו", השיב להם מייסון.

אז כאשר שולב סוף כל סוף כמחליף באוקטובר, כבש מאונט בנגיעה הראשונה והביא לקבוצתו תיקו מול אוטרכט. "מייסון כועס עלי כבר מזמן, אבל עובד כמו מטורף באימונים. אני ממש אוהב את זה. הוא אפילו לא מסתכל עלי, לא מסוגל להגיד לי בוקר טוב, אבל נותן את הכל כדי להראות את ערכו. הוא מדהים", שיבח אז פרייזר. מאז נובמבר, כבר אי אפשר היה להוציא אותו מההרכב, והאנגלי סידר לא פחות משמונה מצבי הבקעה לחבריו במשחק החוץ בליגה האירופית מול לאציו. הוא סיים את ההשאלה כאחד המצטיינים בליגה כולה, עם 14 שערים ושמונה בישולים, ופרייזר נזכר בתקופה זו עם השוואה מדהימה באמת.

"עבדתי עם שחקנים רבים, ומאונט הוא הטוב מכולם. בהתחלה לא שיתפתי אותו כי חשבתי שהוא קצת חלש פיזית, אבל אז התברר שטעיתי. קצת מוזר לומר זאת, אך הוא מזכיר לי את יוהאן קרויף. הוא נע כמו כספית, כה מהיר עם הכדור וכה חד במחשבה שאי אפשר לעצור אותו", אמר פרייזר לפני כשנה. להשוות זר אנגלי צעיר לסמל ההולנדי האולטימטיבי של כל הזמנים? כן, מאונט באמת צריך להיות מיוחד כדי לזכות למחמאות כאלה. וגם צריך מזל עם מאמנים שיידעו להעריך כך את הפוטנציאל שלו. מבחינה זו, יש לו מזל בשפע.

מייסון מאונט במדי ויטסה ארנהם. VI Images, GettyImages
גם בהולנד פקפקו בו בהתחלה. מאונט במדי ויטסה/GettyImages, VI Images

כוכב בנבחרת, לצד חברו הטוב

כי בניגוד לרוב בוגרי האקדמיה של צ'לסי, הגיע מאונט דווקא לידיו של למפארד ועוזרו ג'ודי מוריס בדרבי קאונטי - והתחשל מאוד בליגת המשנה האינטנסיבית והתובענית. אחרי החוויה הזו, הוא היה בשל להפוך לשחקן הרכב בצ'לסי, בדיוק כמו שהאמין שיקרה - וגם התבוסה 4:0 מידי מנצ'סטר יונייטד בבכורה לא הפריעה לו. הבוס סמך עליו בעיניים עצומות, נתן לו את המפתחות במגוון עמדות, ומאונט היה אחד השחקנים הטובים במדי הכחולים שהעפילו לליגת האלופות בניגוד לתחזיות המוקדמות.

"בזכות החדות שלו, הוא המנוע שלנו ביציאה קדימה", קבע למפארד. תרומתו הייתה גדולה הרבה יותר ממעורבות ישירה ב-12 שערים, ולא לחינם לקח אותו גארת' סאות'גייט במהרה גם לנבחרת. את הבכורה ערך מאונט לצידו של דקלן רייס, והיה מאושר. "לשחק בקישור הנבחרת עם החבר הכי קרוב שלך - זו תחושה מדהימה", אמר מייסון. עם הזמן, הם גם ביססו את מקומם בהרכב, ובנובמבר האחרון שניהם כבשו ביחד ב-0:4 על איסלנד בוומבלי. הכל הסתדר אז למאונט, שפתח את עונתו השנייה בסטמפורד ברידג' בכושר טוב, אבל אז נכנסה הקבוצה למשבר, ותוך שבועות ספורים הסתיימה ההידרדרות במעמדו של למפארד בפיטורים.

שחקני נבחרת אנגליה מייסון מאונט, דקלן רייס. Sebastian Frej/MB Media, GettyImages
התגשמות חלום. מאונט עם דקלן רייס בנבחרת אנגליה/GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

היורש האמיתי של אדן הזאר

כאשר שחרר טוכל כמה מילים חמות אודות מאונט אך השאיר אותו על הספסל, הדבר לא בישר לכאורה טובות. אז הנה לכם - דווקא עם הגרמני חווה הקשר את החודש הפורה ביותר בקריירה שלו. הוא ערך שיחה מעמיקה עם הבוס החדש, קיבל את ההנחיות, ושכנע אותו כהרגלו באימונים שאסור בשום אופן לוותר עליו בהרכב. אז עכשיו הוא הבאנקר. הוא היה אדריכל הניצחון על טוטנהאם, כבש נגד שפילד יונייטד, התכבד לבצע את הפנדל מול סאות'המפטון, היה המצטיין במגרש כאשר צ'לסי גברה על אתלטיקו מדריד בליגת האלופות, ואתמול... טוב, אתמול כבר היה השיא.

את השער הזה לרשת של ליברפול לא ישכחו האוהדים עוד הרבה מאוד זמן. מאונט קיבל מסירה ארוכה מאנגולו קאנטה באגף השמאלי, לא ספר את פאביניו, חתך למרכז והכניע את אליסון בבעיטה חדה מאוד לפינה התחתונה. זה היה ביצוע בסגנון אדן הזאר, ופתאום נפל לכולם האסימון - מאונט הוא היורש האמיתי של הבלגי שנמכר לריאל מדריד ב-2019 תמורת 100 מיליון יורו - והוא הרי לא עלה דבר. בקיץ האחרון שילם רומן אברמוביץ' הון עתק תמורת טימו ורנר, קאי האברץ וחכים זייש, אבל השחקן החשוב ביותר הוא תוצרת בית. הוא גם המחוייב מכולם, הנחוש מכולם, ומבין טוב מכולם את המועדון. הוא הכי צ'לסי שיש, וביציעים יכולים להעריץ אותו כמו את טרי - רק שהאופי שלו טוב פי מיליון בהשוואה לקפטן העבר.

ג'ון טרי שחקן צ'לסי. רויטרס
מאונט יכול להיות אפילו יותר נערץ ממנו. ג'ון טרי/רויטרס

"קפטן העתיד של צ'לסי"

השער שהביא 0:1 על האלופה היוצאת היה הראשון של מאונט מול קבוצה מטופ-6, והוא בוודאי לא יהיה האחרון. החודש הזה הוכיח, מעבר לכל ספק, שהוא לא רק "הבן של פרנק למפארד". רחוק מאוד מכך. הוא אפילו לא כוכב העתיד של צ'לסי. הוא הכוכב הכי מרכזי שלה בהווה. והוא רק בן 22. "מייסון יכול לשחק כקשר מרכזי, כפליימייקר, משמאל, מימין, ואפילו כתשע מדומה אם צריך. הוא הקפטן העתידי של צ'לסי. לא היו לה כישרונות בית כאלה כבר מזמן. נתנו לו את ההזדמנות, והוא לקח אותה בשתי הידיים", אמר ג'יימי רדנאפ מכיסא הפרשן באולפן.

מאונט יאהב במיוחד לשמוע את זה, כי הוא עדיין שומר פינה חמה בלב לפורטסמות' בגרסת אביו של ג'יימי רדנאפ. היו ימים. אולי גם פומפי תחזור יום אחד לליגה הבכירה, אבל בינתיים יש לה נציג בקבוצה הכחולה הבכירה בממלכה. הוא שם כדי להישאר, והוא יזיז הרים כדי להביא לצ'לסי תארים ותהילה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully