וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הייבוש: "מספר קבוצות NBA עוקבות אחר הסטטוס של דני אבדיה"

הישראלי של וושינגטון נדחק מחוץ לרוטציה בניצחון על פילדלפיה, המאמן הזמני מסביר ש"זה לא אישי" וגם קוזמה מנסה לעודד, אבל בארה"ב כבר מנתחים: כמה קשה יהיה לו לחזור למעמדו הקודם בקבוצה, והאם הוא באמת נמצא על המדף לקראת טרייד אפשרי

דני אבדיה עם אוהדי וושינגטון וויזארדס/מתוך הטוויטר של הוויזארדס

וושינגטון וויזארדס אמנם רשמה ניצחון מרשים אתמול (שני) על פילדלפיה סיקסרס, כשהובילה לאורך כל המשחק עד ל-98:117 בסיום, אך מבחינתו של דני אבדיה היה זה ערב עגום למדי. במשחק הראשון העונה שבו וושינגטון נהנתה מסגל מלא, הישראלי נדחק לקצה הרוטציה ועלה לשחק רק בשלוש הדקות האחרונות, בהן הספיק לקלוע 2 נקודות ולרשום חטיפה אחת.

עושה רושם שאבדיה התבשר עוד לפני המשחק בצורה כזאת או אחרת על כך שהוא לא צפוי לקבל דקות רבות, שכן זמן קצר לפני ההתמודדות הוא העלה פוסט לחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "דברים טובים לוקחים זמן". ייתכן שהפורוורד דווקא התכוון לקשיים שחווה לאחרונה בכל הנוגע לפן ההתקפי, אבל כך או כך נראה שהסיטואציה בוושינגטון הפכה למאתגרת ביותר מבחינתו.

הפוסט של דני אבדיה לפני המשחק

כך או כך, בוושינגטון ניסו להעביר מסרים של אופטימיות לאבדיה גם אחרי הייבוש על הספסל, ואחרי שרשם שיא שלילי של דקות במשחק בודד בקריירת ה-NBA. "גיבוש הרוטציה החדשה שלנו הוא מלאכה רגישה. יש פה איזון עדין שאנחנו עדיין מנסים למצוא ולהבין איך הוא יעבוד", הסביר המאמן הזמני ג'ו בלייר בסיום, והסביר ש"אין פה שום דבר אישי נגד דני".

בארצות הברית היה מי שסיפר שאבדיה מיעט לשחק מטעמי מנוחה - הפורוורד הישראלי הוא אחד מ-12 שחקנים בלבד בכל רחבי הליגה שלא החמיצו ולו משחק אחד העונה - אבל ספק אם זה הסבר שמניח את הדעת. גם חברו הטוב של אבדיה קייל קוזמה (שמבחינה אישית נמצא בתקופה נהדרת), התייחס לייבוש של אבדיה כאל יותר ממקריות, וסיפר על שיחת העידוד שנתן לישראלי בסיום המשחק.

"אמרתי לו, 'תיצמד לתהליך. לפעמים דברים לא מסתדרים כמו שקיווית, אבל אם תמשיך להתמיד, אתה במרחק של פציעה או בדיקת קורונה חיובית של שחקן אחר מלחזור לחמישייה'", סיפר קוזמה. "ב-NBA אפשר להידחק מחוץ לרוטציה הרבה פעמים, כי כולם שחקנים טובים, אבל לא צריך לקחת את זה קשה מדי. דני תמיד רוצה לשחק, וזה מובן. עם איך שאני מכיר אותו, הוא בטח הלך להתאמן עכשיו, הוא בטוח יעבוד עוד יותר קשה כדי להוכיח שהוא ראוי לדקות. זה הבן אדם שהוא".

גם בראדלי ביל התייחס לשינויי הרוטציה בסיום. "אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה היה לנו סגל ראוי. זה כיף גדול לראות את כולם חוזרים מהפציעות שלהם ומההיעדרויות ומציגים כדורסל טוב, ושאני לא צריך לקלוע בכל התקפה. אנחנו צריכים לשחק כך כל לילה, ולא רק נגד קבוצות גדולות". על השחקנים ששלא שיחקו או מיעטו לשחק, בכללם אבדיה, הוסיף הכוכב: "זה כמו פיל שנמצא בחדר. כולם יודעים שיש לנו הרבה שחקנים שמתחרים ביניהם. ואמרתי לשחקנים שאנחנו לא יודעים מה תהיה הרוטציה במשחק הקרוב. חלק ישחקו יותר, חלק לא ישחקו אבל כולם צריכים להישאר על הקרקע".

גם עיתונאי וושינגטון לא פסחו על נושא השחקנים המיובשים. הכתב צ'ייז יוז מ-NBC צייץ: "לרשות הוויזארדס עומד סגל מלא בפעם הראשונה העונה, אז הם לא יכולים לשתף את כולם". עוד הוסיפו ב-NBC ש"אחרי החזרה של כל הפצועים, נוצר אפקט דומינו בוויזארדס, ולא כולם יוכלו להיות חלק מהרוטציה. הפעם נראה שדני אבדיה ודאוויס ברטאנס היו הנפגעים העיקריים, כי הם רגילים לשחק יחסית הרבה".

מת'יו פאראס מה"וושינגטון טיימס" התייחס במהלך המשחק גם למונטרז הארל, שמעמדו נפגע מאז החזרה של הסנטר תומאס בריאנט מפציעה, אך כן שיחק הערב 21 דקות: "אז מונטרז לא נמחק לגמרי והוא עלה במקום בריאנט אחרי 8 דקות, אבל נראה שדני אבדיה ודאוויס ברטאנס כן יימחקו. הם עדיין לא נכנסו וקורי קיספרט נמצא לפני שניהם ברוטציה".

דני אבדיה מדבר אחרי הניצחון ביום הולדתו. צילום מסך, צילום מסך
איבד את מקומו ברוטציה? דני אבדיה/צילום מסך, צילום מסך

עד כה ההגנה המוצלחת קנתה לאבדיה מקום מבוסס ומנת דקות נכבדת ברוטציה של ווס אנסלד ג'וניור, אך ייתכן שהתרומה המועטה שלו בהתקפה תהיה בעוכריו כעת כשהמאמן קיבל בחזרה את כל הנעדרים. עוד שאלה שצפויה לקבל תשובה בתקופה הקרובה היא האם הוויזארדס ישתמשו באבדיה כ"נכס", כל עוד הוא עדיין נחשב לאחד כזה, ויכללו אותו בטרייד ביחד עם שחקנים נוספים על מנת לצרף חיזוק משמעותי שיסייע לקבוצה במאבקי הכניסה לפלייאוף.

בדיווח של כתב "בליצ'ר ריפורט" אריק פינקוס אף צוין כי "מספר קבוצות ב-NBA עוקבות אחרי דני אבדיה", בידיעה שהוא עשוי להיות על המדף בתקופה הקרובה ועשוי להיות חלק מטרייד. לפי הדיווח, פורוורד דטרויט ג'רמי גרנט היה ונשאר המועמד המועדף שסומן על ידי הוויזארדס.

אגב, בארצות הברית יש גם מי שסבור שדווקא שחקנים אחרים בקבוצה נמצאים על הכוונת יותר מאבדיה. כך, למשל, ראול נטו שמציג יכולת מאכזבת העונה, ממשיך להיות חלק בלתי נפרד מהרוטציה - דבר שלפי כמה מכתבי הוויזארדס, מצביע על כך שהקבוצה אולי מנסה "להראות אותו בכוח" לשאר הקבוצות בליגה, לקראת מעבר אפשרי שלו מהוויזארדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully