וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדאמס אריאל: על הצמד החדש שנולד להפועל ירושלים

13.1.2022 / 8:14

האדומים התפוצצו על פרומיטיי, והיו בדרך לכמה שיאים, אבל יותם הלפרין זכר היטב מה קרה לו כשחקן והזהיר את חניכיו: "הצלחנו קצת לנטרל אותם. אלה לא הפערים האמיתיים". ננו גינזבורג: "זה המשחק הכי גרוע שהיה לי בליגת האלופות"

שחקן הפועל ירושלים ג'יילן אדאמס מול שחקן פרומיטיי כריס דאו. דני מרון
פתיחה קטלנית. אדאמס/דני מרון

1. לפתוח משחק ב-12 מ-12

  • בתוך 52 שניות, אמש (רביעי) נגד פרומיטיי, כבר השוותה הפועל ירושלים את מספר השלשות שהיו לה בתחילת השבוע נגד גלבוע/גליל. אז זה היה 2 מ-27, והפעם 2 מ-2.
  • רק אחרי 4:48 דקות ביצעו האדומים פעולה שלילית ראשונה בהתקפה - עבירה של ג'ון אגבונו.
  • 6:16 דקות נדרשו להם כדי לנפק החטאה ראשונה, אחרי 12 מ-12 מכל הטווחים (3-3 לשתיים, 6-6 לשלוש, 3-3 מהעונשין).
  • בדקה השביעית כבר ברחה ירושלים ליותר מ-20 הפרש (8:29), ובדקה ה-17 הגיעה לפער של 30 (29:59).
  • את הרבע הראשון היא חתמה עם 40 נקודות, שתיים יותר מאשר ברבע הרביעי המיתולוגי בגמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב, אי אז ב-2008.
  • ברבע הראשון עמדה המארחת על 9 מ-10 לשלוש. 9 מ-10 לשלוש היו לה גם ברבע הראשון בניצחון על הצהובים ב-2020, במה שהתברר כמסיבת הסיום לפני השבתת הספורט בידי הקורונה. כדאי לקוות, כפי שרמז הקורא יאיר סיאני, שזה לא סימן לבאות.
שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל. דני מרון
"הכול הוכרע בחמש דקות". אדם אריאל חוגג/דני מרון

2. "אני יודע מה הסיבות, והן לא מקצועיות"

לו רק הייתה רוצה ומחליטה, הפועל ירושלים הייתה מסוגלת להתקרב אתמול לשיא הנקודות בתולדותיה במפעלים האירופיים (118 נגד אודסה ב-2003), וגם לנפץ את ההפרש הגדול ביותר שהשיגה אי פעם בזירה הבינלאומית (39 על אוניקס קאזאן ב-2008). אבל באיזשהו שלב היא הורידה את הרגל מדוושת הגז; התוצאה הסופית, 70:95, נותרה חדה, ברורה ומהדהדת, אם כי לא היסטורית, ובעיקר לא משפילה מדי. והיה על הקווים מי שדאג לכך.

41:89. אלו הם המספרים שחקוקים בזיכרונו של המאמן יותם הלפרין כטראומה. ב-2011, כשהיה באולימפיאקוס, הוא קלע שבע נקודות במשחק הראשון של רבע גמר היורוליג נגד מונטפסקי סיינה, שהסתיים בניצחון ב-48 הפרש. כעבור 48 שעות הובסו היוונים בביתם בידי אותה יריבה 82:65, ולבסוף הפסידו לה 3:1 בסדרה וחזו בה חוגגת את העלייה לפיינל פור.

בסיום הטיול הלילי נגד פרומיטיי האומללה, הזהיר הלפרין את שחקניו מפני זחיחות ושאננות. "ראינו הרבה דברים בחיים", אמר. "קל מאוד לבוא אחרי משחק כזה ולהגיד שאנחנו קבוצה יותר טובה. אלה לא יחסי הכוחות. מהצד השני עומדים מאמן מצוין ושחקנים שהיו במעמדים האלה, והם יגיעו מוכנים. הפעם הצלחנו קצת לנטרל אותם, אבל המשחק השני יהיה שונה".

"הכול הוכרע בחמש דקות. פשוט לא הופענו", סיכם המאמן המפסיד ננו גינזבורג. "זה המשחק הכי גרוע שלי בליגת האלופות, אבל אני יודע מה הסיבות שגרמו לזה, ואני מאמין שנהיה הרבה יותר טובים בשבוע הבא. הבעיות שיש לנו הן לא מקצועיות. מה שראיתם כאן, זו לא הקבוצה שלנו".

עוד בוואלה!

הפועל ירושלים הביסה את פרומיטיי במשחק הראשון בסדרת הפלייאין

לכתבה המלאה
שחקן סיינה מרקו יאריץ' ב-2011. Eurokinissi, אתר רשמי
ללמוד מטעויות העבר. הלפרין (מימין) מול מרקו יאריץ' בסדרה בין אולימפיאקוס לסיינה ב-2011/אתר רשמי, Eurokinissi

4. 42 נקודות ב-41 דקות, 13-10 לשלוש

אולי בהשפעת מגיפת האומיקרון, ואולי בשל היעדר האטרקטיביות של המפעל והיריבה, ירושלים משכה 3,360 צופים בלבד - מעט יותר משליש מהקהל שהגיע למשחק מול מכבי תל אביב לפני שבוע וחצי בסך הכול. מי שלא בא, החמיץ את תצוגת התכלית בראשות הצמד אדאמס אריאל (ג'יילן אדאמס ואדם אריאל), שחיברו 42 נקודות ב-41 דקות והפציצו 10 מ-13 לשלוש.

בין הנוכחים היו כמה פנים מוכרות שלא נראים בארנה לעיתים קרובות. המנהל המקצועי החדש של גלבוע/גליל, עודד קטש, חזר לבירה בפעם הראשונה מאז עזב אשתקד לפנאתינייקוס; ומנהל נבחרת ישראל, מוטי דניאל, הגיע כדי לצפות מקרוב במשחק של חברו גינזבורג.

הם לא היו היחידים. בצידי הפרקט ישב נציג הבעלים מייקל דייויס, שהצטרף לאחרונה למועדון וקיים ביקור עבודה ראשון בישראל. "אני מאמין שבקרוב יהיו לנו כלים כלכליים גדולים יותר משיש לנו עכשיו", סיפר. "אנחנו עושים דברים יפים בכלים שיש לנו, אבל יהיה טיפשי להסתמך על זה בטווח הארוך".

עקב התפרצות הקורונה בהפועל תל אביב, משחק הגביע בינה לבין ירושלים נדחה וייערך רק לאחר סיום סדרת הפלייאין. ביום שלישי יתארחו האדומים באוקראינה; אם פרומיטיי תצליח לכפות משחק שלישי ומכריע, הוא ייערך כעבור 48 שעות בלבד, בחמישי הבא בארנה (ולא ביום שישי, כפי שתוכנן בתחילה).

השתתף בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully