וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין טפר לקופמן: "תפסיקו לשקר, השוטר לא הורה לשופט"

מנכ"ל איגוד השופטים עלה לשידור בתכנית הספורט ב-103FM והתווכח עם המגיש בעקבות הביקורות אחרי משחקי גביע המדינה, בדגש על התערבות קצין המשטרה בפנדלים באום אל פאחם

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 2:2 (3:5 בפנדלים)/ספורט1

יממה לא פשוטה עברה על השופטים ועל אנשי איגוד השופטים, בעקבות אירועי משחקי אמש (שלישי) בשמינית גמר גביע המדינה. במכבי תל אביב השמיעו טענות קשות נגד הצוות שניהל את המפגש בקרית שמונה ובין השאר אישר למקומיים שער שנוי במחלוקת, אבל גם במפגש בין הפועל אום אל פאחם להפועל חיפה נרשמה דרמה מעבר לעובדה שהמשחק הוכרע בבעיטות עונשין מ-11 מטרים, כי המשטרה היא זו שקבעה לאיזה שער ייבעטו הפנדלים במהלך הדו קרב שהסתיים בהפסד של אום אל פאחם.

מי שהתייחס לשלל ארועי אתמול הוא מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר, שבתכנית הספורט של 103FM ביקש להגיב על הדיון שניהלו חברי צוות התוכנית באשר לטעויות השיפוט וההחלטות הגבוליות לכל הפחות.

אוהדי הפועל אום אל פאחם כועסים אחרי הפסד נגד הפועל חיפה. לילך וייס רוזנברג
אוהדי אום אל פאחם זועמים אחרי ההפסד הדרמטי/לילך וייס רוזנברג

טפר ביקש להבהיר בכל הנוגע להחלטת המשטרה במפגש בין אום אל פאחם להפועל חיפה כי "שופטי המשחק אמונים על מה שקורה בדשא, הם לא אחראים על הסדר והביטחון. השופט לא יכול לקחת אחריות על בטיחות האוהדים והשחקנים, זה לא בסמכות שלו. מה רוצים ממנו? אני לא מבין. מי שהמליץ לשופט לפני ביצוע ההגרלה, הוא שוטר שמייצג את רשויות החוק. מעניין את בר נתן מאיזה צד יבעטו? מעניינים אותו עניינים של אוהדים? נו באמת, מדובר בשופט".

מגיש התכנית רון קופמן לא התרשם מהנימוקים של טפר וטען: "הלכתם על גרסה ששוטר הורה לבר נתן להיכן לבעוט את הפנדלים, זה לא נכון - תפסיקו לשקר", זעם המגיש וטפר השיב: "יש דו"ח שופט ומשקיף, אני נצמד לעובדות. הודעה המשטרה מחזקת את מה שכתוב. חוקת המשחק מדברת בצורה מאוד ברורה. קודם כל יש הגרלה לגבי איזה צד יבעט, אבל יש גם סעיף נוסף לחוק שאומר שאם לשופט המשחק יש חשש לגבי הבטיחות של השחקנים - הוא יכול לקבוע מי יבעט. במקרה הזה, האינדיקציה לחשש הייתה כשהגיע נציג כוחות הביטחון".

עוד אמר טפר לחברי התוכנית ובייחוד לקופמן: "אין שום אינטרס לשופט המשחק אם השחקנים יבעטו לצד הצפוני או לצד הדרומי של המגרש. בסופו של יום, השופט לא יכול לקחת אחריות על בטיחות האוהדים והשחקנים. זה לא בסמכויות שלו, זה לא ביכולות שלו וזה לא בהבנה שלו. ברגע שמרימים דגל אדום לנושא של ביטחון - הוא חייב להפעיל שיקול דעת". קופמן לא הסכים והשיב בחריפות: "הדגל האדום היחידי שהיה שם הוא הרוטב האדום בפתיתים. די, תפסיקו לרמות אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully