וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השער שנפסל לזכות אשדוד מול בית"ר לא נבדק בשל כשל טכנולוגי

12.1.2022 / 12:30

אחרי אירועי קרית שמונה, איגוד השופטים מתחיל להבין את הצורך בלאמץ את המודל האנגלי ולהכניס את מערכת ה-VAR גם בשלבים המוקדמים של משחקי הגביע. רגע מחלוקת אחד מהמשחק בטדי במחזור האחרון ממחיש בעיה אחרת, לא פחות גדולה

תקציר ניצחונה של מ.ס. אשדוד 0:2 על בית"ר ירושלים/ספורט1

הרבה טענות הושמעו מאתמול (שלישי) בדבר הצורך במערכת VAR גם בשלבים המוקדמים יותר של משחקי גביע המדינה. אין ספק כי זה משהו שיכול לסייע ואחרי שאמש אי אפשר היה להשתמש במערכת הזו במשחק בין עירוני קרית שמונה למכבי תל אביב כדי לבדוק האם השער השני של המארחים אכן חוקי, באיגוד השופטים לא ממש רגועים לקראת המשך המשחקים הערב בגביע שיהיו בפרופיל גבוה שכן מעורבות בהם קבוצות בליגת העל.

היום, יותר מתמיד, צריך לאמץ את המודל הנהוג באנגליה לפיו במשחקי גביע משתמשים ב-VAR גם אם אי אפשר להשתמש בו בכל המשחקים במקביל מאחר שיש מגרשים בהם אין תשתית למערכת. יש מחזורי גביע באנגליה בהם משתמשים ב-VAR רק בחלק מהמשחקים ובאיגוד השופטים מתחילים להבין שכדאי לאמת זאת גם בארץ.

בדיקת VAR במשחק בין מכבי תל אביב לבין הפועל באר שבע. אריאל שלום
נדרש מקצה שיפורים. VAR בליגת העל/אריאל שלום

אלא שגם במשחקי הליגה יש לא פעם בעיות במערכת ה-VAR ומי שמדבר על חובת הימצאות של המערכת בכל משחק אפשרי כולל בגביע, ודאי מדבר על חובת הימצאות מערכת תקינה. כך למשל, לוואלה! ספורט נודע היום כי במשחק שנערך ביום ראשון האחרון בין בית"ר ירושלים למ.ס. אשדוד לא ניתן היה לבדוק באמצעות טכנולוגית הקווים האם השער שכבש גל קעטבי מאשדוד אכן הובקע מעמדת נבדל. את המשחק ניהל השופט המרכזי דוד פוקסמן ובמצב של תיקו אפס, הבקיעה אשדוד שער שכאמור נפסל על ידי עוזר השופט יוסי בביוף שמצא כי חלוץ אשדוד היה בעמדת נבדל בעת שנמסר לכיוונו הכדור.

פוקסמן המתין ששופט ה-VAR עידן לייבה יבדוק האם אכן השער הובקע מעמדת נבדל, אבל לצערו של לייבה הוא לא יכול היה לבדוק את הדברים מכיוון שבאותו רגע טכנולוגית מתיחת הקווים המאפשרת את בדיקת הנבדל, לא פעלה. רוב מי שצפה במשחק בבית וגם צוות השידור היה בטוח שהשער יאושר כי מצפייה באירוע, היה נדמה שקעטבי נמצא בקו אחד עם הגנת בית"ר ירושלים. אלא שכאמור, בשל העובדה שהמערכת לא פעלה באותו רגע, לא ניתן היה לבחון האם צריך לאשר את השער. במקרה כזה נשאר פוקסמן עם הפסיקה של עוזרו בביוף והשער של אשדוד לא אושר. המקרה הזה לא מנע מאשדוד להבקיע בהמשך ולנצח בסופו של דבר 0:2, אבל היא הייתה יכולה בסוף הערב להישאר בלי הנקודות בדומה למכבי פתח תקוה שכזכור כבשה שער חוקי בקרית שמונה לאחרונה, אבל מכיוון שמערכת ה-VAR לא פעלה ברגע הבקעת השער עקב כשל טכני שקשור ככל הנראה בבזק, לא ניתן היה לאשר את השער שנפסל על ידי עוזר השופט בטעות.

עוד בוואלה!

טענות קשות במכבי תל אביב, באיגוד השופטים הודו: "ריקן מנע מבוכה"

לכתבה המלאה
דוד פוקסמן שופט כדורגל ישראלי. מאור אלקסלסי
לא הייתה לו ברירה אלא לפסול את השער. דוד פוקסמן/מאור אלקסלסי

בעניין האירוע אמש בקרית שמונה, באיגוד השופטים לא יוכלו לקבוע האם טעה עוזר השופט עומר ברבירו כשאישר את השער מאחר שאין דרך להוכיח שהוא שגה. מהזווית בה עמד ברבירו אין צילום, כך שמההיבט הזה הוא ייצא נקי. מה שיעמוד נגד עוזר השופט היא העובדה שבעיני הוועדה המקצועית, הוא היה חייב להיות בקו אחד עם האירוע ולא בזווית בה עמד. בוועדה המקצועית ציפו ומצפים מעוזרי השופט להיות בזווית יותר קרובה לאירועים ובמקרה של ברבירו מאמש, ממש על קו הרוחב של השער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully