וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוסטרליה מודים: "אנחנו נראים כמו אידיוטים, הבדיחה של העולם"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:20

במדינה מנסים עדיין להבין את ההשלכות של פרשת דג'וקוביץ': "זה מביך". אחיו המופנם של הסרבי, מרקו, כתב: "אני אוהב אותך אחי, הראית שיש תקווה בזמנים קשים". בסרביה חגגו: "עוד לא למדתם? עם נובאק לא מתעסקים"

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

הרוחות ממשיכות לסעור גם לאחר ההחלטה של בית המשפט באוסטרליה לגבי נובאק דג'וקוביץ'. בסרביה חוגגים, מתנגדי חיסונים ברחבי העולם רואים בטניסאי הטוב בעולם סוג של מרטיר ובאוסטרליה לא יודעים איך לבלוע את הצפרדע ואת הבושה.

הפוסט של מרקו דג'וקוביץ'

הכתב הבכיר של "ניו יורק טיימס" כריסטופר קלארי כתב: "נובאק דג'וקוביץ' נלחם בכל העולם מאז שהוא משחק טניס. הוא ניצח נגד כל הסיכויים כדי להפוך לאלוף והגיע מיוגוסלביה לשעבר למרות קשיים כלכליים וקונפליקט אלים בסרביה. כשכבר נכנס לסבב, הוא נאלץ להתחרות עם שניים מהגדולים בהיסטוריה, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, ולמרות זאת הוא השיג אותם ומחזיק ביתרון ביריבות מולם. דג'וקוביץ', בחור עקשן ובעל יכולת סיבולת בלתי נגמרת, ניצח כבר בקרבות הרבה יותר קשים מזה שהיה לו על הוויזה מול ממשלת אוסטרליה.

"למעלה מ-90% מהשחקנים בטופ 100 העולמי התחסנו. העובדה שב-ATP לא שחררו אף הודעה רשמית בכל הזמן בו דג'וקוביץ' היה כלוא במתקן ורק לאחר מכן נובעת כנראה מכך שהם דחפו לכך שכל השחקנים שלהם יתחסנו. ב-2022 סבב ה-ATP לא ידרוש משחקנים מחוסנים בדיקות ברגע שהם מגיעים לטורנירים, אם אין להם סימפטומים. שחקנים לא מחוסנים והצוותים שלהם יצטרכו לעבור בדיקות באופן קבוע והסבב לא יממן את זה. העניין הכספי כמובן לא יהווה מכשול עבור דג'וקוביץ', אבל הסבב מבהיר שהוא ועוד כמה אחרים הם מחוץ לקונצנזוס.

"בזמן שדג'וקוביץ' רשם ניצחון גדול בבית המשפט, הוא ללא ספק איבד הרבה מהתמיכה הפומבית שהייתה לו למרות שהפך למרטיר בעיני מתנגדי החיסונים ובני ארצו. דג'וקוביץ' הוא לא מגנט של דרמה במקרה. הייתה יותר מדי דרמה סביבו לאורך השנים וזה לא צירוף מקרים. הוא יכול היה למנוע את הנוכחית אם היה מתחסן, אבל מסרב לעשות את זה באופן עקבי.

"אליפות אוסטרליה היא הטורניר הכי גדול שלו, הוא זכה בתשעה מ-20 תארי הגרנד סלאם שלו שם. אבל עכשיו בין אם יזכה ובין אם לאו, דג'וקוביץ' מתמודד עם עונה מלאה בהחלטות קשות כשהוא מנסה לנווט בתוך עולם שמחוסן ברובו".

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' במלבורן. Srdjan Stevanovic, GettyImages
תומכי דג'וקוביץ' חוגגים במלבורן/GettyImages, Srdjan Stevanovic

אחיו של נובאק דג'וקוביץ' מרקו, שלרוב נותר מחוץ לאור הזרקורים ונחשב לבחור רגיש ומופנם מאוד, כתב באינסטגרם: "תודה לך על האהבה, הנשמה, הרוח שלך. תודה על שאתה אמיתי וכן. תודה לך שנשארת חזק עם ההומור שלך. תודה לך שנלחמת בשביל כולנו, בשביל לייצג אנשים. תודה לך שהראית לנו שיש תקווה בזמנים הקשים האלה. תודה שלא רק שהראית תקווה, אלא שהענקת לנו נתיב ברור וכוח להמשיך קדימה ולא לעצור. תודה לך שסוף סוף הראית לנו שאנחנו שמונה מיליארד אנשים על כדור הארץ ושמגיע לכולנו טיפול דומה, שכולנו אחד. זה הזמן לדבר ולהילחם על הזכויות שלנו כבני אדם. ביחד יש לנו כוח לעזור אחד לשני בזמנים הקשים האלה ולגדול לאמפתיה, כבוד, קבלה ואהבה. אני אוהב אותך אחי, תודה".

טניסאי העבר שמשמש היום כפוליטיקאי אוסטרלי ג'ון אלכסנדר (דורג בשיאו 8 בעולם) קרא לממשלת אוסטרליה לא להתערב בעניין דג'וקוביץ'. "אם שר ההגירה יתערב בעניין זו תהיה טעות. זו לא צריכה להיות בעיה פוליטית, זה לא עניין פוליטי".

עורך הדין ג'סטין קוויל התראיין בתכנית הבוקר הפופולארית ואמר: "זו כניעה מוחלטת של הממשלה וניצחון גדול של דג'וקוביץ'. יכול להיות שהממשלה לא הלכה ראש בראש עם דג'וקוביץ' במשפט כדי לא לשלם מחיר כבד יותר ולספוג נזיפה גדולה מהשופט. זו מבוכה עבור המדינה הזו. אתה יכול להצביע על כולם, על הממשלה, על איגוד הטניס, על כולם. זה לא משנה, האדם הממוצע בעולם מסתכל על אוסטרליה ואנחנו נראים כמו אידיוטים. אנחנו הבדיחה של העולם עכשיו. אנחנו אמורים להציג את אוסטרליה לראווה ועשינו את ההפך. זה מביך, מאכזב ולרוע המזל אני לא כל כך מאוכזב. נראה שיש יותר מדי פוליטיקאים שדואגים לפוליטיקה ולפופולאריות שלהם מאשר לספק מנהיגות ראויה".

בסרביה כמובן חגגו את החדשות כשהכותרת באחד האתרים הגדולים הייתה "נובאק ניצח את אוסטרליה". בעיתון אחד כתבו באותיות גדולות: "עוד לא למדתם? לא מתעסקים עם נובאק". המשפט שודר בשידור ישיר באמצע הלילה בתחנת הרדיו הממלכתית של סרביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully