וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "אני רוצה להישאר ולהתחרות באליפות אוסטרליה"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:10

אחרי שזכה בערעור ואביו טען שנעצר ע"י המשטרה, דבר שעורר מחאה גדולה במלבורן, הטניסאי סיפק הצהרה. אמו: "זה הניצחון הכי גדול שלו". וגם: שר ההגירה שוקל לבטל לו את הוויזה ותמלילי המשפט שסיבכו את השחקן

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

הפרשה המסעירה נמשכת: נובאק דג'וקוביץ' זכה הבוקר (שני) בערעור שלו נגד ההחלטה של ממשלת אוסטרליה לבטל לו את אשרת הכניסה, ויוכל להשתתף באליפות אוסטרליה, אבל הסערה סביבו מסרבת לשכוך. בסרביה טענו הבוקר (שני) שדג'וקוביץ' נעצר על ידי משטרת אוסטרליה, בצעד שמרמז שממשלת אוסטרליה דוחה את החלטת בית המשפט מהיום. הטענה הוכחשה על ידי האוסטרלים, אבל גררה שורה של תגובות נסערות.

כזכור, בשבוע שעבר דג'וקוביץ' לא הורשה להיכנס למדינה מאחר שהוא לא מחוסן נגד קורונה. הטניסאי הסרבי נשלח לבידוד, וערער על ההחלטה. היום השופט קיבל את הטענות של עורכי דינו וקבע שהוא רשאי להשתתף בטורניר, אבל לשר ההגירה האוסטרלי ישנה אפשרות לבטל את ההחלטה ולשלול את הוויזה.

על פי הדיווחים, רכבי משטרה הגיעו למשרד של עורכי הדין של דג'וקוביץ' במלבורן, שם נמצא הטניסאי עם נציגיו. מספר עיתונאים בסרביה דיווחו שאביו של דג'וקוביץ היה זה שסיפר שבנו נעצר על ידי המשטרה. החשש הוא שאם שר ההגירה יחליט לבטל את הוויזה של דג'וקוביץ', הוא יגורש מהמדינה ולא יוכל לחזור אליה שלוש שנים. דוברו הבהיר: השר שוקל את הנושא, הוא טרם קיבל החלטה, והיא תתקבל רק מחר.

בינתיים בסרביה מחכים להחלטה הדרמטית. "דג'וקוביץ' מסרב לעזוב, ונמצא לצד עורכי דינו", מדווחים בסרביה, כשאביו טוען: "הוא לא יעזוב, הוא יישאר שם ככל שיוכל על מנת להילחם בהחלטה". על אף שהטענה על מעצרו של דג'וקוביץ' לא אושרה באופן רשמי, ואף הוכחשה בתקשורת האוסטרלית, היא משכה רבים לאזור.

מפגינים התגודדו מחוץ למשרד עורכי הדין של דג'וקוביץ', ושאגו "שחררו את נולה!". כשעבר רכב משטרתי, רבים עטו עליו והמשטרה נאלצה להתיז תרסיס פלפל על מנת להרחיקם. הדובר של ממשלת סרביה אמר הבוקר שהם עדיין חוששים שדג'וקוביץ' יגורש מהמדינה. "התהליך אמור היה להסתיים", אמר איביצ'ה דאצ'יץ', "נראה שהרשויות החליטו לגרש אותו, וזה מנוגד לכל היגיון".

גם רפאל נדאל התייחס הבוקר לפרשה: "בין אם אני מסכים או לא עם דג'וקוביץ' על כל מיני דברים, בית המשפט אמר את דברו, יש לו זכות להשתתף בטורניר, וזה הדבר ההגון לעשות. הכל טוב יותר כשהטובים ביותר משחקים".

מאוחר יותר סרג'אן דג'וקוביץ', אביו של הטניסאי, התייחס לעובדה שאוסטרליה היא חלק מ"ממלכות חבר העמים הבריטי", וקרא ולמלכה אליזבת להתערב: "הדיקטטור האוסטרלי הורה על מעצר בני ועל סילוקו, בניגוד להחלטת בית המשפט. אני קורא פה למלכה אליזבת, מלכת בריטניה, מנהיגת חבר העמים הבריטי, להתערב בסוגיה ולשמור על זכויות האדם של בני נובאק ולעצור את הרדיפה הפוליטית נגדו, ולמנוע את ההתעללות באדם שזכה בטורניר ווימבלדון וזכה לשבחים מהנסיך צ'ארלס על פעילותו הפילנטרופית. אני קורא למלכה להפסיק את הפגיעה במוניטין של חבר העמים הבריטי, וקורא לכל האוסטרלים לצאת לרחובות ולהשמיע את קולם. אם הם נוהגים ככה בטניסאי הטוב בעולם, מה הם יעשו לכם?".

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' זכה בערעור ויוכל להשתתף באליפות אוסטרליה. הממשלה תוכל לבטל ההחלטה

לכתבה המלאה

הבוקר בית המשפט באוסטרליה קיבל את הטענות של הסרבי, אחרי שכניסתו נאסרה למדינה בטענה שלא סיפק את המסמכים הדרושים עם הגעתו מאחר שלא התחסן נגד קורונה. השופט אנתוני קלי אמר שהוא "נסער" מההתנהלות של הרשויות, ושהמדינה קיבלה החלטה "לא מוסברת". כמו טען שלא ניתן לדג'וקוביץ' מספיק זמן להגיב להחלטה, בטרם נלקח לבידוד בבית המלון. כאמור, לשר ההגירה האוסטרלי עדיין יש סמכות לבטל את ההחלטה, ולהורות לבטל את הוויזה של דג'וקוביץ', למרות פסיקת בית המשפט.

בית המשפט פרסם מספר מסמכים שקשורים לתיק, כולל תמלול של השיחה של דג'וקוביץ' עם הפקיד שקיבל אותו בשדה התעופה. מהמסמכים מתברר גם שדג'וקוביץ' אכן לא מחוסן, וגם נחשפת ההתנהלות הבעייתית של מחלקת ההגירה, וגם שדג'וקוביץ' התנהל בחוסר אחריות כאשר היה חיובי לקורונה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
איך יגיב אליו הקהל? נובאק/רויטרס

תמלול השיחה עם נחיתתו:
מראיין: "מאיזו סיבה הגעת לאוסטרליה?"
דג'וקוביץ': "אני טניסאי מקצועני והגעתי כדי לשחק באליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן"
מראיין: "תודה. בנוגע לחיסון, האם אתה מחוסן?"
דג'וקוביץ': "אני לא מחוסן"
מראיין: "לקורונה? לא מחוסן?"
דג'וקוביץ': "אני לא מחוסן"
מראיין: "תודה. האם נדבקת בעבר בקורונה?"
דג'וקוביץ': "כן"
מראיין: "מתי?"
דג'וקוביץ': "היתה לי קורונה פעמיים, היה לי ביוני 2020 ולאחרונה נמצאתי חיובי בבדיקה ב-16 בדצמבר".

המשמעות היא שכל התיעודים שפורסמו שבהם דג'וקוביץ' לצד ילדים באירוע צדקה צולמו שעות אחרי שהסרבי גילה לכאורה שהוא חיובי לקורונה. כזכור, היו כאלה שפקפקו בטענה שדג'וקוביץ' באמת נדבק, וטענו שזו הייתה האסטרטגיה שלו - לאפשר לעצמו כניסה כמחלים, בזמן אידיאלי מבחינתו (פחות מחודש לפני הטורניר) מאחר שלא מצא אפשרות אחרת להיכנס למדינה.

לאחר מכן, כשנלקח לחקירה על ידי פקידי ההגירה, הגיע שלב שנוי במחלוקת, שאותו ביקר השופט הבוקר בהחלטתו. ביום שבו הסרבי נחת, בשעה 5:00 בבוקר החוקר אומר לדג'וקוביץ' שיהיה לו מספיק זמן לדבר עם אנשיו ונציגיו על מנת להגיב להחלטה לדחות את הוויזה שלו. "יהיה לך עד 8:30", מר החוקר, שהבהיר שהוא תיכף מסיים את המשמרת ויוחלף על ידי פקיד אחר. כשהגיע הפקיד השני, בשעה 6:07 בבוקר, הוא ביטל את דבריו של קודמו - ואמר לדג'וקוביץ' שעליו לעזוב עכשיו באופן מיידי למלון למבודדים.

פוליטיקאים באוסטרליה מגיבים בזעם

כאמור, כעת ממשלת אוסטרליה תיאלץ לקבל החלטה לא קלה, על רקע כל הלחצים מכל הכיוונים. היועץ המשפטי של ממשלת אוסטרליה, כריסטופר טראן, הבהיר ששר ההגירה, אלכס הוק, ישקול אם להפעיל את הסמכות שלו לבטל את הוויזה של דג'וקוביץ'. המשמעות היא שגם אחרי החלטת בית המשפט, השר יוכל לבטל את הוויזה מחדש, כפי שהמדינה עשתה בתחילת ההליך. מנגד, השופט הזהיר את נציגי המדינה ש"עכשיו הסיכונים רק עלו, ולא ירדו".

אוסטרליה מתקשה להיאבק בקורונה, מניין החולים רק עולה ועולה, נשמעת ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה על רקע המחסור בבדיקות אנטיגן והפגיעה הכלכלית בעסקים, וכעת יריביו הפוליטיים של ראש הממשלה טוענים ש"הוא איבד שליטה" - אחרי שהממשלה הצהירה בפומבי ש"חוק זה חוק", וכעת בית המשפט ביטל את ההחלטה והנחיל לה עוד הפסד פומבי. "מוריסון הפסיד במשפט נגד דג'וקוביץ', איזה אימפוטנציה!", כתב ראש הממשלה לשעבר קווין רוד, "כמו בכל דבר אחר... אם הם באמת לא רצו אותו פה, למה לעזאזל נתנו לו ויזה להגיע לכאן? זה נראה כמו אסטרטגיה, כשלמעשה בעולם האמיתי לאנשים פה אין בכלל דרך להיבדק".

דג'וקוביץ' הצהיר: "אני רוצה להישאר ולהתחרות באליפות אוסטרליה"

אחר הצהריים משפחתו של דג'וקוביץ' קיימה מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות הסערה, כשלפני תחילתה הטניסאי העלה לאינסטגרם את הפוסט הבא: "אני שמח ואסיר תודה על הפיכת ההחלטה של ביטול הוויזה שלי. למרות כל מה שקרה בשבוע האחרון, אני רוצה להישאר כדי להתחרות באליפות אוסטרליה. אני מרוכז בזה. טסתי לכאן כדי לשחק באחד האירועים הכי חשובים, לעיני האוהדים המדהימים. מעבר לזה אני לא יכול לומר, אבל תודה על התמיכה שלכם ועל כך שאתם מעודדים אותי להישאר".

אחיו דג'ורדג'ה דג'וקוביץ' אמר במסיבת העיתונאים: "קשה לנו להגן על אח שלי מבלי לפגוע במישהו. נובאק עשה הכל כדי להראות את האמת. אני רוצה להודות למערכת המשפט האוסטרלית ולשופט שניהלו את המשפט באובייקטיביות והסתכלו על כל העובדות מרגע בקשת הוויזה של נובאק לעד לסוף המשפט. דג'ורדג'ה אישר שאחרי שנובאק עזב את הבניין עם המשרדים של הצוות שלו הוא נסע למגרש טניס להתאמן. נובאק הוא ווינר, ספורטאי ענק ואלוף. הוא כבר היה על המגרש, התאמן והתכונן. הוא איש כן ויוא דופן, זה משמח אותי שמערכת המשפט באוסטרליה אובייקטיבית".

אמו דיאנה: "נובאק לא אשם בכלום, הוא לא עשה שום דבר שמנוגד לחוק. הוא עקב אחרי כל הנהלים, ושוב הוא שרד את העינוי. ברור, הוא ניצב בפני המערכת כי הוא מאמין שמגיע לו להישאר עם הוויזה שקיבל. מעולם לא התמודדנו מול סיטואציה כל כך קשה. היינו בעמדה בה לא ידענו מה היה לא בסדר איתו, אם הוא היה בסדר. יש דברים שאמהות לא יכולות לעמוד בהן וכל האימהות יבינו אותי. זה הניצחון הכי גדול בקריירה שלו, יותר מכל אחד שהיה על המגרש".

האב סרג'אן הוסיף: "ניסו להכריח אותו לחתום על ויתור על הוויזה כדי שיוכלו לגרש אותו יותר בקלות. הוא סירב כי הוא הבין שאין לו סיבה לחתום על דבר כזה. זה ניצחון ענק עבורו. לקחו לו את הטלפון, לא נתנו לו ליצור קשר עם אף אחד, אפילו לא עם עורכי דין, כדי להתכונן להגנה על עצמו. הוא היה איתם לכמה שעות בלבד. זה ניצחון עבורו, המחנה שלו, המשפחה שלו ועבור כל העולם הליברלי. השופט שניהל את המשפט הראה שהוא לא אשם בכלום, כי כל מי שיצר את הסיפור הזה לא היה יכול למצוא הוכחה לכך שהוא אשם. השופט עשה עבודה נהדרת, הוא ראה את כל הפרטים וקיבל את ההחלטה הנכונה. אני מקווה שנתכנס כאן בעוד שלושה שבועות פעם נוספת כדי לחגוג זכייה נוספת שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully