וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התואר הראשון של הפועל באר שבע: ניקיטה רוקאביציה בדרך לשבור שיא

מוטי חביב

2.1.2022 / 11:25

האוסטרלי כבר לא תופס משבצת של זר, אבל הגיע לכאן ככזה והוא קרוב לעבור את פדרו גלבאן ולהפוך למלך השערים של כל הזמנים בין הזרים. כשמסתכלים סביב מבינים שהוא יחזיק בתואר עוד הרבה מאוד שנים

תקציר: הפועל חיפה - הפועל באר שבע 1:0/ספורט1

זה יכול לקרות כבר הערב באצטדיון טרנר מול בני סכנין (ראשון, 20:15, ספורט), וזה יכול להיות בשבת הקרובה בבלומפילד נגד מכבי תל אביב. ואם לא, אז משחק העונה שיהיה בעוד שבועיים בבאר שבע מול מכבי חיפה, עם תפאורה מושלמת, הוא אופציה מצוינת. אבל דבר אחד ברור: ניקיטה רוקאביציה משלים את ההכנות לקראת הנחת כתר מלכות השערים בכל הזמנים מבין השחקנים הזרים.

נכון שמאז נחת כאן, החלוץ האוקראיני-אוסטרלי הספיק לקבל מעמד של תושב ארעי בזכות בת הזוג הישראלית שלו ועל פי החוק זכאי לאזרחות, אבל עדיין - הוא הגיע לפני שבע עונות לבית"ר ירושלים על תקן שחקן זר. בדיוק כמו המקרה של הארגנטינאי רוברטו קולאוטי אשר נחת בכרמל מבוקה ג'וניורס ואחרי שנישא לעלווית שטראוס קיבל אזרחות ואפילו לבש את מדי הנבחרת. רוקאביציה, בניגוד לקולאוטי, "נשרף" כבר במדי נבחרת אוסטרליה ולא יכול היה ללבוש את המדים הלאומיים שלנו.

לרוקאביציה חסרים שני שערים כדי להשתוות למלך השערים הזר בכדורגל הישראלי, הארגנטינאי פדרו גלבאן. מחמוד קנדיל הערב, או דניאל פרץ בשבת, ואולי ג'וש כהן בעוד שבועיים אמורים "לשלם את המחיר" בדרך לתואר האישי. יש לו 84 הבקעות ב-195 משחקים בליגת העל (64 בירוק של מכבי חיפה, 14 בעונה היחידה בבית"ר ירושלים, 6 העונה ב-13 משחקים בהפועל באר שבע). גם גלבאן חילק את השלל שלו בשלוש קבוצות: בני יהודה (78), מכבי פתח תקוה (7) והפועל אשקלון (1).

בנושא הזה יתעוררו תמיד הסוגיות לגבי מספר המשחקים שכל אחד מהשניים שיחק, ועוד יותר מכך התפקוד שלהם על המגרש. גלבאן שיחק בליגת העל יותר משחקים מרוקאביציה, ומבחינת ממוצע ההבקעות האוסטרלי מקדים את הארגנטינאי, אבל תמיד תמצאו את אלה שיורדים לרזולוציות קטנות ויגידו: פדרו לא היה חלוץ חוד, לעומת ניקיטה שהוא 9 אולטימטיבי. והאמת? יש צדק בדברים האלה.

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
64 מ-84 השערים שלו בליגה העל נכבשו במדים הירוקים. רוקאביציה/מאור אלקסלסי

ואולי בעידן של החלוץ המדומה ישתבשו מעט התפקודים והתפוקות. גם ג'ובאני רוסו לא היה חלוץ והוא בכל זאת מדורג שלישי בין כובשי השערים הזרים בכל הזמנים (וגם הוא התחתן בינתיים עם ישראלית...) ואפילו המדורג רביעי, ההונגרי סטפן שאלוי, לא היה חלוץ חוד.

נדמה שערן זהבי הוביל את כולם לחשב מסלול מחדש בהבדלים שבין חלוץ לקשר, או עושה משחק לשחקן כנף סטייל אריאן רובן שהיה חותך למרכז ומרסק הגנות.

אבל נחזור לחלוצים הזרים שהטביעו חותם בכדורגל הישראלי, או כאלה שפשוט לא הספיקו להטביע כי נחטפו לאירופה: הניגרי אייגביני יעקובו שקבע במכבי חיפה שיא מועדון בזכות שתי אליפויות בגיל 19.5 והוביל אותה לליגת האלופות, האיסלנדי וידאר קיארטינסון עם 32 שערים בשתי עונות במכבי תל אביב, הניגרי טוני וואקמה שעזב אחרי שלוש אליפויות בבאר שבע, הפולני אנדז'יי קוביקה, דימיטאר מקרייב, סמואל יבואה, סרגיי קלשצ'נקו, אישטוון פישונט וכמובן ניקולאי קודריצקי, שנהרג בתאונת דרכים מחרידה.

ההישג הגדול של רוקאביציה הוא שהוא הולך לשמור על ראשות מלך השערים, מבין אלה שהגיעו על תקן זרים, לפחות ב-10 השנים הקרובות. למה, אתם שואלים? פשוט מאוד כי מהפעילים היום בליגת העל "נושף בעורפו" רק לוסיו עם 54 שערים פחות.

המפציצים שהגיעו כזרים לישראל. עיבוד תמונה: דורון שיינר,
המפציצים שהגיעו כזרים לישראל/עיבוד תמונה: דורון שיינר

ועוד משהו שלא קשור להבקעות שערים, אבל חובה לציין אותו לזכותו של רוקאביציה. הוא ייזכר כאן כשחקן ההוגן ביותר מבין מאות הזרים שהגיעו. בטח לא שמתם לב, אבל האוסטרלי לא ראה אף כרטיס אדום ישיר בכל קריירת המשחק שלו, גם לא כרטיס צהוב שני במשחק, ומעולם לא הגיע לחמישה צהובים בעונה. לא כאן, ולא בסידני, ולא בפרנקפורט, מיינץ, ברלין, רוסלאר, אנסחדה ופרת' גלורי בהן שיחק 15 עונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully