וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מרוצחי אביו של מייקל ג'ורדן אמור היה להשתחרר מהכלא. ההחלטה בוטלה

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 13:02

לארי דמרי, שרצח ושדד את ג'יימס ג'ורדן ב-1993 בפרשה שטלטלה את ארה"ב, אמור היה לצאת מהכלא ב-2024, אבל הרשויות הודיעו ששחרורו בוטל. כל פרטי הפרשה הקשה

מייקל ג'ורדן עם הוריו דוריס וג'יימס ג'ורדן בפרסומת/יוטיוב

ב-1993 ג'יימס ג'ורדן עצר בתחנת אוטובוס בצפון קרוליינה, ותפס תנומה ברכב שלו. הייתה זאת לקסוס אדומה, שקיבל אותה במתנה מהבן שלו, מייקל ג'ורדן, כוכב שיקגו בולס. בזמן שישן, שני נערים בני 18 - לארי דמרי ודניאל גרין - ניגשו לרכב ושדדו את הגבר בן ה-56. אבל הם לא רק גנבו ממנו את חפציו האישיים, אלא אף ירו בו למוות. גופתו התגלתה רק לאחר 11 ימים בביצה.

הרצח המזעזע, שטלטל את חייו של מייקל ג'ורדן, הסעיר את התקשורת בארה"ב, וב-1995 דמרי הודה באשמה וקיבל מאסר של 40 שנה, ואילו גרין קיבל מאסר עולם ועוד 10 שנים. דמרי העיד נגד חברו, וטען שהוא היה זה שלחץ על ההדק.

דמרי אמור היה לקבל שחרור מוקדם מהכלא באוגוסט 2024, אבל אתמול נמסר מצפון קרוליינה שההחלטה בוטלה, ודמרי לא ישוחרר. הוא היה אמור להתחיל בהליך שחרור מהמאסר כשהוא תחת פיקוח, אבל אתמול נודע ש"ההחלטה בוטלה" - בשורה שבוודאי מהווה הקלה למייקל ג'ורדן, שלושה עשורים אחרי הרצח.

ירייה באפלה: השאלות שעדיין נותרו מרצח אביו של מייקל ג'ורדן

מייקל ג'ורדן בוכה אחרי הזכייה באליפות. מתוך "הריקוד האחרון", צילום מסך
ג'ורדן בוכה אחרי האליפות ומות אביו/צילום מסך, מתוך "הריקוד האחרון"

כיום דמרי בן 46, אחרי שבילה את כל חייו הבוגרים בכלא בשארלוט. על פי הדיווחים בארה"ב, הסיבה לביטול השחרור שלו הוא המוערבות שלו ב-19 תקריות בבית הכלא, כולל פעמיים שבהן נתפס מחזיק בחומרים אסורים. תקריות אלה ביטלו את ההסכם שמאפשר את שחרורו.

דמרי הואשם בין השאר ברצח מדרגה ראשונה ובשוד מזוין, אבל נשפט מחדש ב-2008, אחרי שנמצאה טעות בגזר הדין שלו. דינו שונה למאסר עולם, מה איפשר בכלל את הדיון לשחרור מוקדם. הבקשה של גרין, לעומת זאת, לאפשרות לשחרור מוקדם, נדחתה - אחרי שלפני שנתיים שופט סירב לדיון שעשוי היה להוביל למשפט חדש.

על פי העדויות, השניים תכננו לשדוד את הגבר באוטו, לקחת ממנו את הרכב ואת חפציו האישיים, ולהשאיר אותו קשור לצד הדרך - אבל מר ג'ורדן התעורר וגרין ירה לו בחזה. הם נסעו ברכב, חיפשו מקום מקום להסתיר את הגופה, גרין פשפש בתא הכפפות ובחפציו של הנרצח, ואמר לחברו: "אני חושב שהרגנו עכשיו את אבא של מייקל ג'ורדן".

עוד בוואלה!

"מייקל ג'ורדן היה קולע 60 נקודות ב-75 אחוז מהשדה אם היה משחק כיום"

לכתבה המלאה

מה שהוביל למעצרם הייתה ההתנהגות של גרין, שהתגאה בתכשיטים שהצליח לגנוב מאבא של ג'ורדן, כולל שחזור של טבעת האליפות של הבולס מ-1991. העדות של דמרי עזרה למשטרה למצוא את כלי הנשק שבאמצעותו בוצע הרצח, שהוחבא בשואב אבק בביתו של גרין. בהמשך גם נמצאה הטבעת, טמונה בחצר ביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully