וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזעזוע הראשון: במכבי תל אביב מקווים כי השחקנים יגיבו בצורה טובה לניפוי נאנלי

29.12.2021 / 9:00

אחרי שבצוות המקצועי בחרו לא להוציא את הגארד למשחק במונאקו (20:00) והשחקנים סירבו להתייחס להחלטה, ינסו הצהובים לעצור את המשבר ולנצח במשחקם ה-1,000 באירופה, דיברתולומיאו: "נבוא כדי להילחם"

יאניס ספרופולוס מסכם את ההפסד לאנאדולו אפס/צילום וידאו: דני מרון עריכת וידאו: אסף דרורי

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (רביעי, 20:00) כשהצהובים יתארחו במונאקו אצל הקבוצה האחרונה אותה ניצחו ביורוליג, לפני למעלה מחודש וחצי. מכבי מגיעה למשחק אחרי שבעה הפסדים רצופים, כשבמאזנה שבעה ניצחונות מול עשרה הפסדים, ואילו מונאקו ניצחה משחק אחד מתוך השמונה האחרונים (ושישה בלבד בסיבוב הראשון).

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם ג'יימס נאנלי. דני מרון
איך יתמודדו סקוטי ווילבקין והאחרים עם ההחלטה לגבי ג'יימס נאנלי?/דני מרון

בכמה מילים: הנושא החם במכבי תל אביב לקראת המשחק היה כמובן ההחלטה של יאניס ספרופולוס לא להוציא למשחק את ג'יימס נאנלי. הגארד האמריקאי סומן על ידי הצוות המקצועי כאיש שיש להחליף עוד לפני חודש, אך קיבל קרדיט ולא החזיר על הפרקט. נאנלי קיבל את ההודעה כבר ביום שני שלא ייצא עם הקבוצה ונשאר לעבוד עם הצוות המקצועי המורחב, אך ההערכה היא כי כל עוד ספרופולוס ימשיך בקבוצה, הוא לא יתלבש.

בצוות המקצועי מסרו לשחקנים לפני האימון אתמול כי נאנלי לא ייצא עם הקבוצה והודיעו כי זאת החלטה מקצועית. שחקני מכבי סירבו להתייחס להחלטה לא להוציא את חברם לקבוצה איתם למשחק, וביקשו להתייחס רק להתמודדות עצמה.

במכבי מקווים כי הזעזוע שנעשה בסגל יצית משהו כבוי וכי הם יוכלו להשיג את הניצחון הכל כך חשוב שנועד קודם כל לסיים את המשבר בו הם נמצאים. בצוות המקצועי עברו עם השחקנים על הוידאו של המשחק נגד מונאקו מלפני חודש וחצי, כמו גם על משחקים של מונאקו תחת סשה אוברדוביץ', ומקווים לנצל חלק מהנקודות הבעייתיות שיש לצרפתים במשחק שלהם.

"אנחנו ניצבים בפני אתגר קשה, משחקי חוץ ביורוליג הם תמיד קשוחים", אמר ג'ון דיברתולומיאו, "אנחנו נמצאים במומנטום רע לאחרונה שאנחנו רוצים לשנות, ואנחנו הולכים לבוא למשחק כולם ביחד כדי להילחם ולנסות להפוך את המצב".

עוד בוואלה!

בדרך החוצה: ג'יימס נאנלי מחוץ לסגל מכבי תל אביב למונאקו

לכתבה המלאה
דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא רוצה להיות הבא שמסומן. דרק וויליאמס/דני מרון

במרכז ההתמודדות: דרק וויליאמס. אחרי שלא שותף בהפסד בדרבי וראה כיצד ג'יימס נאנלי נזרק מהסגל לקראת המשחק, ירצה הפורוורד לרשום הופעה טובה כדי שהוא לא יהיה השחקן הבא שמסומן, ולעזור לקבוצתו לעצור את המשבר הקשה.

הנתונים: המשחק במונאקו יהיה ה-1,000 של הצהובים באירופה. המאזן של מכבי עד כה במשחקים עומד על 590 ניצחונות מול 409 הפסדים, קצת יותר מ-59 אחוזי הצלחה. סקוטי ווילבקין צפוי לעלות במשחק האלף למקום העשירי בקלעי כל הזמנים של הצהובים באירופה, כשהוא רחוק היום רק 13 נקודות מנדב הנפלד המדורג עשירי. ווילבקין נמצא 300 נקודות מהמקום השישי, בו נמצא אנתוני פארקר, וכשנותרו 17 מחזורים לסיום העונה לפחות, המשימה לא נראית בלתי אפשרית.

מכבי תל אביב קלעה 95 נקודות בניצחון על מונאקו בסיבוב הקודם - הכי הרבה שהיא קלעה במשחק אחד ביורוליג מאז ה-14 בנובמבר 2019 כשהיא המטירה 113 נקודות בניצחון החוץ על באסקוניה. הקלע המוביל בשני המשחקים הללו - סקוטי ווילבקין.

ברצף ההפסדים הנוכחי, שהחל באותו ניצחון על מונאקו, קלעה מכבי תל אביב רק פעם אחת 80 נקודות או יותר, בהפסד לאלבה ברלין. בשאר המשחקים עמדה על ממוצע של 75.6 נקודות בממוצע. למרות זאת, הצהובים מדורגים במרכז טבלת היורוליג בהתקפה, במקום השביעי מתוך 18. הבעיה היא בהגנה - הצהובים מדורגים במקום ה-11 מתוך 18.

המשחק הקרוב הוא משחק החוץ העשירי של מכבי תל אביב מתוך 18 מחזורים. אחרי המשחק הנוכחי תשחק מכבי ארבעה משחקי בית מתוך חמשת המשחקים הקרובים שלה.

למרות שהיה נראה כי מייק ג'יימס יוצא מהתקופה הרעה שלו עם הגעתו של סשה אוברדוביץ' למונאקו, הוא עדיין רשם משחק חלש אחד בין שתי תצוגות טובות. למעשה ג'יימס בעיקר שומר על חוסר יציבות העונה. בשבעה משחקים הוא קלע מעל 15 נקודות, אך בשישה משחקים הוא קלע 10 או פחות.

מונאקו היא היחידה ביורוליג שנמצאת ברצף דומה לזה של מכבי תל אביב - עם ניצחון אחד משמונה משחקים בלבד.

מייק ג'יימס שחקן מונאקו. דני מרון
סוחב פציעה קלה. מייק ג'יימס/דני מרון

היריבה: אחרי פתיחה סבירה של העונה עם חמישה ניצחונות מתשעת משחקיה הראשונים, צללה מונאקו בזמן דומה לזה של מכבי תל אביב, הפסידה שבעה משמונת משחקיה האחרונים והיא אפילו מתחת לצהובים בטבלה. בלב המשבר פיטרה מונאקו את מאמנה זבזדאן מיטרוביץ' ומינתה במקומו את סשה אוברדוביץ', שאפילו ניצח בבכורה שלו בקובנה, אך לא יותר. מייק ג'יימס, שמשחק עם פציעה קלה, ימשיך לעמוד לרשותו של אוברדוביץ', שיודע שאם המומנטום השלילי של מונאקו לא ייעצר כבר מחר, הקבוצה תתקשה להגיע למאבקי הפלייאוף.

שימו לב ל... פאריס לי. הגארד האמריקאי של מונאקו קלע רק 2 נקודות באחוזים גרועים ביד אליהו, אך רשם כבר כמה תצוגות משמעותיות ביורוליג לצידו של מייק ג'יימס והצהובים יקוו שלא יהיה באחד הימים הטובים שלו במשחק הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully