וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "הקטסטרופה": במכבי תל אביב מתלבטים כיצד לבצע זעזוע

27.12.2021 / 7:19

ראשי הצהובים צפויים להמשיך בשיחות לגבי השינויים, כשהאופציה להחליף את ספרופולוס בעייתית גם מבחינה טכנית, למרות שבמועדון מתחילים להתייאש. קשיים גם בהבאת חיזוק לסגל. ג'ייק כהן אחרי ההפסד בדרבי: "זה בולשיט, צריכים לנצח משחקים"

הקריסה של מכבי תל אביב לא פוסקת. הצהובים רשמו אמש (ראשון) את הפסד הליגה הרביעי שלהם מתחילת העונה, כשנוצחו בדרבי ביד אליהו 83:82 נגד הפועל תל אביב. הקבוצה של ספרופולוס סיימה את הסיבוב הראשון במקום השלישי עם מאזן של שבעה ניצחונות וארבעה הפסדים, מרחק שני ניצחונות מהיריבה הבאה שלה בליגה, הפועל ירושלים.

ההפסד תפס את המערכת הלחוצה של מכבי תל אביב בזמן לא טוב. בשעה שהקבוצה מחפשת אחר ניצחון יורוליג שיעצור את המשבר הקשה במפעל האירופי, ובמקביל מחפשת בשוק אחר שחקן מתאים לחיזוק באמצע העונה, נוסף עוד שמן למדורה על ידי ההפסד ליריבה העירונית.

אחד אחרי השני ירדו אנשי מכבי לאזור חדר ההלבשה בסיום המשחק, כולל חברי ההנהלה שחלקם נכנסו לבצע בדיקות קורונה לקראת הנסיעה ביום שלישי למונאקו. את ההיכל עזבו רובם אחרי חצות וחצי, כשרבים מהם מקיימים שיחות אישיות בתוך אזור חדר ההלבשה, גם בין חברי הצוות המקצועי.

על פי גורמים שונים בהנהלת הקבוצה, מעמדו של יאניס ספרופולוס שוב אינו נמצא על הפרק, למרות מה שנדמה כקריסה. במכבי החליטו כבר לפני שבוע, אחרי ההפסד לאנאדולו, כי רק קטסטרופה תוביל לזעזוע אפשרי בעמדת המאמן, ומספר אנשים במכבי הסכימו כי "הפסד בדרבי הוא בגדר קטסטרופה". ולמרות הרצון לשמור על היווני, בקבוצה כבר מתחילים להתייאש מהסיטואציה.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
במכבי תל אביב מתחילים להתייאש. ספרופולוס אמש ביד אליהו/דני מרון

מלבד המצב בשוק המאמנים, והעובדה כי בקבוצה לא הצביעו על מאמן מוסכם שיכול להחליף את היווני מבלי להיתקע איתו גם בקיץ הבא, קיימות בעיות טכניות. העובדה כי עוזרו, ואסיליס ירגוטליס, מגיע עמו בעסקת חבילה הופכת את אפשרות ההחלפה לקשה יותר, שכן אין מי שיעביר משחק אם השניים ילכו. כמו כן, הגעת מאמן זר כרוכה במספר ימי בידוד, ועם לוח המשחקים של הצהובים, שכולל משחק כל שלושה-ארבעה ימים, פרוצדורה כזאת תשאיר את הקבוצה ללא מאמן וללא הכנה ראויה לשניים עד שלושה משחקים.

בהנהלת הקבוצה גובר הלחץ להחתים שחקן שיעזור להוריד את הלחץ גם מהשחקנים, גם מהצוות וגם לנסות ולתת קצת שקט לקהל. עם זאת, במכבי סיפרו בימים האחרונים כי כמעט כל שם של שחקן שהוצע להם, חתם עוד באותו היום בקבוצת NBA על חוזה של עשרה ימים.

"אנחנו רוצים להוסיף שחקנים, השוק קשה מדי וסגור בגלל ה-NBA והקורונה שם, שגורמת לכך שהקבוצות נותנות חוזים זמניים לשחקנים. אין הרבה שחקנים חופשיים, זה קשה למצוא שחקן טוב כדי להביא, לא רוצים להביא שחקנים רק כדי להביא אותם, אבל אנחנו בשוק", הודה אתמול יאניס ספרופולוס.

בקבוצה לא רוצים להתחיל "רכבת אווירית" של שחקנים, גם לאור העובדה שזר שיצטרף עכשיו לא יירשם למשחקי הליגה, שכן הצהובים כבר רשמו שמונה שחקנים וכל רישום נוסף אומר בהכרח ששחקן אחר ייגרע מהסגל. מהצד השני, הרצון של ההנהלה הוא להביא שחקן שייתן אפשרויות אחרות ממה שקיימות כרגע בקבוצה. והאלמנט הבעייתי הנוסף הוא כסף - במכבי לא ימהרו לשלם סכומי בייאאוט גדולים על שחקנים, בטוח לא בשלב כזה של העונה.

עוד בוואלה!

הפועל תל אביב הפתיעה את מכבי בדרבי, הבטיחה את מקומה בגביע

לכתבה המלאה

האזינו: אהרל'ה ויסברג על המשבר במכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין, ג'יילן ריינולדס. דני מרון
עוד משחק נפל, עוד הפסד צורב. ווילבקין וריינולדס מאוכזבים/דני מרון

בחזרה לדרבי. אחרי מחצית ראשונה הפכפכה, פתחה מכבי תל אביב את הרבע השלישי בסערה ועלתה ליתרון 52:64. הצהובים הרגישו שזה הרגע שלהם לגמור את המשחק, אלא שהפועל תל אביב לא ויתרה, והלחץ התחיל להשפיע וגרם לקבוצה פשוט לקפוא. במצב של 65:73 לטובת הצהובים, רצה היריבה העירונית 0:11, ופירקה לחלוטין את מה שנשאר מהביטחון של השחקנים של ספרופולוס.

"אני יודע כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים ולארגון שלנו, אכזבנו את כולם. וגם אותנו. יש לנו שתי אפשרויות, או להתבאס ולהוריד את הראש, או לעבוד כדי להשתפר, למצוא איפה הטעויות שלנו, לתקן אותם ולחזור קבוצה טובה יותר", אמר ג'ייק כהן וסיפר על האמון בקבוצה, "יש לי הרבה אמון בחברים שלי לקבוצה, אני תמיד אמסור עוד מסירה, ולגבי המאמן, מאמין בו ב-100 אחוז, הוא תמיד נותן לנו את הגב שלו, וזה התפקיד שלנו לתת לו גם. אנחנו לא מראים את היכולת הטובה שלנו, הדבר היחיד שאפשר לעשות זה לשחק טוב יותר, זאת האחריות שלנו".

כשכהן נשאל מה צריך לעשות מעכשיו, הוא אמר: "אנחנו יכולים להמשיך להרגיש רע בשביל עצמנו, כי אנחנו מפסידים משחקים, או להישאר חיוביים, הטעות שלנו תהיה לחשוב על המשחקים שהפסדנו ולומר ששום דבר לא משתפר, אבל זה בולשיט, אנחנו צריכים לנצח משחקים. אני מכיר רק דרך אחת, להיות החבר הכי טוב לקבוצה, יש לנו הרבה שחקנים כאלה כאן, אני מקווה שהעניינים ישתפרו, ואם לא, נרגיש רע בסוף העונה. להתבאס לא יעזור לנו בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully