וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת ההתנגדות: סיכום הסיבוב הראשון עם אזהרה למכבי חיפה

14.12.2021 / 12:00

כמו מכבי נתניה הנוצצת של 1982, מכבי חיפה עלולה לגלות שבהמשך העונה היריבות יפסיקו להיבהל ויתחילו לקחת ממנה נקודות. ואם הפועל באר שבע תמשיך להתחפש להפועל כפר סבא מודל 1982, אולי היא עוד תזכה באליפות הכי גדולה שלה אי פעם

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על בית"ר ירושלים/ספורט1

1. משבוע לשבוע מזכירה לי עונת 2021/2 את עונת 1981/2, בדיוק לפני 40 שנה. מכבי נתניה הציגה אז את הקבוצה הכי גדולה שלה בהיסטוריה - גדולה מזו שזכתה באליפות עשור קודם לכן ודרסה את הליגה, גדולה מזו שטיילה עונה אחר כך תחת הטייטל "נתניה ועוד 15". נתניה של 1981/82 שחטה קבוצות, הפשיטה מועדונים גדולים ממעמדן שבוע אחר שבוע. אפילו במשחק העונה היא נתנה חמישייה למי שתהיה מאוחר יותר האלופה - הפועל כפר סבא. העניין הוא, שאחרי שהתפזר עשן האו-אה, נתניה הייתה פגיעה. בכל פעם שהעזו להתנגד לה, היא כשלה. לעומת זאת, כפר סבא לא חטפה כלום מלבד החמישייה ההיא, ועשתה את הניצחונות שלה בעקשנות ראויה לציון וכך יצא, שמרוב שהיא ניסתה להישאר במרוץ, היא גם זכתה בו. במחזורים האחרונים נתניה המשיכה לשחק יפה, אבל קבוצות לא נבהלו ממנה ונגסו בעוצמתה.

מכבי חיפה במחצית הראשונה אתמול שטפה את המגרש באופן שהזכיר לי את נתניה המרשימה. אבו פאני בתפקיד בני לם, דין דוד בתפקיד עודד מכנס, גודסיי דוניו בתפקיד דוד לביא, עומר אצילי על קו החלוקה של משה גריאני. אפילו פלאניץ' הראה עוצמות של חיים בר. נתניה, כלומר חיפה, טיאטאה את בית"ר ירושלים ואלמלא ה-VAR המשוקץ, הייתה יורדת עם 0:3 במחצית.

אבל בבית"ר ירושלים יש רוח מפקד חדשה. הסבל והבהלה של ארווין קומאן התחלפו בפרצוף הרוטן של פרד רוטן הישראלי - יוסי מזרחי. בית"ר ירושלים הייתה תמיד קבוצה של לוחמים שבכל פעם שהיה בה כוכב, היא ליטשה את הברק. אתמול היו לה ל-26 דקות - כולל זמן פציעות - שני כוכבים, ופתאום מכבי חיפה גילתה שהקבוצה ממול ממש לא פוחדת ממנה, לא מתבטלת בפניה, ואם תהיה הארכה - כמו בגביע בסוף השבוע - היא עוד תעשה מהפך. ירדן שועה כבר לא לבד. יוסי מזרחי שלנצח יהיה אמיץ ופרקטי דיו כדי להעיז, שלח אליו את מיכאל אוחנה הרעב. נהיה שם כדורגל. בפעם הראשונה זה יובלות, בית"ר ירושלים יזמה, שלטה, דחקה את יריבתה האימתנית לשערה. לא באה לעקוץ, אלא לטרוף.

מזה תצטרך מכבי חיפה להיזהר. זו לא רק הפועל באר שבע - הכפר סבא העכשווית - שלא שומטת כמעט נקודות, זו היא עצמה. הכדורגל הטוטאלי לא יתנהל תמיד במעמד צד אחד. זו לא רק הזחיחות והיהירות שאיתן עלתה חיפה למחצית השנייה, זה היה גם המתנגד.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דין דוד. מאור אלקסלסי
מה יקרה כשקבוצות לא יבהלו ממכבי חיפה?/מאור אלקסלסי

2. איזה קטע. לצד הקריסה שלה בקונפרנס ליג, סיכמה מכבי תל אביב אמש את פועלו של ברק יצחקי בשישה משחקי ליגה, ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו, 14 נקודות ב-6 מחזורים לעומת שבע בשבעה מחזורים שהשיג פטריק ואן לוון. שיפור של 100 אחוז. אצל ואן לוון היה הפרש השערים 13:7 ואצל יצחקי 5:13. ואן לוון הלך הביתה כשמכבי במקום ה-12 ויצחקי הולך במקום הרביעי. אמנם 10 נקודות מהמקום הראשון, אבל יצחקי לא אחראי גם לתוצאות של רוני לוי. הוא בקושי רצה להיות אחראי לתוצאות של מכבי תל אביב. והכי חשוב: כשפטריק ואן לוון הוטס מהמערכה, טל בן חיים היה סלפי שכל אוהד מכבי ת"א שמר בסמארטפון מהאליפות של 2015, ממחזורי הפתיחה של עונת 2016/17, זו שהטיסה אותו לצ'כיה תמורת 2.9 מיליון יורו.

בן חיים חילק דקות תסכול עם אילון אלמוג, אחד ממעריציו הרבים. יצחקי החזיר אותם לרוטציה, אלמוג הביא מאות אלפי יורו מארמניה ביום חמישי, בן חיים הביא אתמול צמד, לראשונה מזה 5 עונות. יש לו 4 שערי ליגה ב-5 משחקים העונה, בדיוק כמות שערי הליגה שהייתה לו מאז המעבר המתוקשר ההוא: שניים בקבוצת המילואים של ספרטה פראג ועוד שני שערים בשני משחקי הפתיחה של ואן לוון בעונה שעברה. עכשיו יגיע הגנרל הסרבי החדש, שצפה אתמול מהבידוד בעוצמות שנשארו לבן חיים קשישא. אם הוא ימשיך בקו של יצחקי, סיפור טב"ח יהיה קאמבק מהסרטים.

אז מעבר לכך שיצחקי היה הצלחה כמאמן בליגה ופיאסקו בקונפרנס ליג, הוא משאיר למלאדן קרסטאיץ' סגל רענן, שאפשר לייצר ממנו כדורגל. נכון, זה לא הכדורגל של מכבי חיפה, אבל גם הפועל באר שבע היא לא מכבי חיפה ומוליכה עליה בשתי נקודות.

מול מכבי עמד אתמול כלום. מנחם קורצקי טען בסיום כי זה המשחק הכי חלש של חדרה מאז שהפך בה למאמן. היא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום השישי, אבל בתוך חבורה של חמש קבוצות, מהמקום החמישי לתשיעי, שנקודה בודדות מפרידה ביניהן, וכולן לוטשות עין אל הפלייאוף העליון. אם יש מישהו חוץ מאורן גולן שמאמין שזה יסתיים בפלייאוף עליון, מול שלל היריבות הכישרוניות שבחבורה הזו - שיקום.

עוד בוואלה!

טל בן חיים: "ברק יצחקי החזיר אותי לחיים, עברתי תקופה קשה"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ברק יצחקי. מאור אלקסלסי
יצחקי משאיר לקרסטאיץ' סגל רענן שאפשר לייצר ממנו כדורגל/מאור אלקסלסי

3. רוני לוי יכול להרגיש נוח עם ההשוואה לדרור קשטן של עונת 1981/82 ואפילו רן בן שמעון של 2011/12. מרוב שלא ספרו אותם, הם המשיכו לקחת נקודות ובסוף זכו בתארים סנסציוניים. אם באר שבע תוכתר בסוף העונה כאלופה זה יהיה יותר גדול כמעט מכל 5 האליפויות הקודמות שלה (אולי חוץ מזו של עונת 15/16), כי זה יהיה בלתי צפוי למול מכונת כדורגל בראשות המאמן הטוב בדור האחרון.

אבל גם אם לא יזכה באליפות, רוני לוי החזיר לעצמו המון מניות שאבדו לו מאז שמינית גמר גביע אופ"א לפני 14 שנה. אז, בתפקיד ברק בכר - המאמן הצעיר וזולל התארים - רוני לוי עשה מהליגה צחוק. אם לא הכסף של גאידמק, לא ברור מה היה עוצר את מכבי חיפה לשבור את שיא האליפויות הרצופות של הפועל פתח תקוה. עברו 14 שנה, וגם בימים האלה, רוני לוי לא מוזכר אפילו ברשימת המועמדים הראשונה לתפוס את כסאו של וילי רוטנשטיינר בבית הנבחרות. ולכן הוא מוליך את העלבון הזה שלו לאליפות הסיבוב הראשון.

רוני לוי הוא מאמן הסיבוב, ולא רק בגלל שהוא במקום הראשון, בלי הפסד, ועם אותו מספר ניצחונות כמו של מכבי חיפה, אלא בגלל שתחתיו נבט העונה שחקן שלא חשבנו שייצא ממנו משהו והיום הוא נותן פייט לעומר אצילי ובירם כיאל על תואר השחקן הכי טוב בליגה: רמזי ספורי.

רוני לוי התגבר על הפציעה הקשה של אריאל הרוש לפני חודשיים וחצי ומאז ספג חמישה שערים בלבד. גם המאזן שלה מול 4 הגדולות האחרות בכדורגל הישראלי - משחקי היוקרה - הוא מטורף: 100 אחוזי הצלחה והפרש שערים כולל של 2:8. לכל אחת מהן הוא נתן 2, קצה גבול היכולת ההתקפית של באר שבע (רק הפועל ירושלים חטפה ממנה 3).

באר שבע מרשימה ביעילות שלה, אבל יותר מזה, היא מרשימה במשחקי ההכרעה שלה. קשה להגיד אם זה יספיק כשהפער בפסגה הוא רק 2 נקודות, אבל לפחות אפשר יהיה למסגר את הסיבוב הראשון הזה בסלון, לצד פוסטר האליפות של 1975.

רוני לוי מאמן הפועל באר שבע עם רמזי ספורי. דני מרון
חיבור שעשוי להניב תואר גדול. רוני לוי ורמזי ספורי/דני מרון

4. העיסוק של אבי לוזון במוצאו של השופט הרביעי במשחק מול בני סכנין בקרית שמונה, הסיט את העיסוק במוצאו של מאמן מכבי פתח תקוה. בסיבוב העגום הקודם של גיא לוזון במכבי פתח תקוה, נטען כי בכל הקשור לקבוצה ומשפחה, אבי לוזון יעמיד את הקבוצה בראש. נראה כי השנים - כמו גם הילדים והאחיינים שממלאים את המועדון בטיב כישוריהם - הגדילו את הנפוטיזם במועדון.

השאלה היא אם הטבלה נראית אחרת בארוחות ליל שבת והאם שם מכבי פתח תקוה - מייצרת השחקנים ככברה, מודל הניהול המוצלח - לא נושאת 13 קבוצות על כתפיה.

ייאמר לזכותם, הלוזונים הם לא מיקשה אחת. יש שם אופוזיציה, ויש ויכוחים, ויש דעות מגוונות שגם נאמרות. מכבי פתח תקוה לא יכולה להרשות לעצמה לרדת פעם שלישית בתוך עשור, כי מעבר לכך שזה מפעל ייצור שחקנים וכסף, זה מפעל חיים של משפחה. ואת זה לא צריך רק אבי לוזון להבין, את זה צריך להבין גם גיא לוזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully