וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל הכדורים: אופ"א נאלצה לערוך הגרלה חדשה לשמינית גמר ליגת האלופות

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 16:21

בעקבות הטעויות המביכות והלחץ של הקבוצות, אופ"א החליטה לקיים מחדש את ההגרלה מההתחלה, לאחר שהכדור של מנצ'סטר יונייטד לא נכללה כאפשרות ביריבות של אתלטיקו מדריד. הבקשה של ריאל מדריד נדחתה

תקציר ניצחונה של מנצ'סטר יונייטד 0:1 על נוריץ'/ספורט1

הפאדיחה של אופ"א: בעקבות טעות שנעשתה היום (שני) במהלך הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות, התאחדות הכדורגל האירופית נאלצה לקיים הגרלה חדשה.

כשנבחר השם של אתלטיקו מדריד, מי שניהל את ההגרלה המקורית (סגן מזכ"ל אופ"א, ג'ורג'יו מארקטי) שם בקערה את האפשרויות ליריבות של אלופת ספרד, ומשום מה החליט שמנצ'סטר יונייטד לא יכולה להיות יריבה שלה. הטעות עוררה סערה גדולה וביקורת - ולאופ"א לא נותרה ברירה אלא להצהיר על הגרלה חדשה, מההתחלה, בשעה 16:00 שעון ישראל.

בסופו של דבר מי שנבחרה להיות היריבה של אתלטיקו בשמינית הייתה באיירן מינכן, אבל עצם העובדה שיונייטד משום מה לא נכללה כאפשרות עוררה סערה בכדורגל האירופאי. מאופ"א נמסר: "בעקבות בעיה טכנית של התוכנה של ספק חיצוני שמורה למארגנים הרשמיים אילו קבוצות יכולות לפגוש אחת את השנייה, נעשתה טעות בהגרלת שמינית גמר ליגת האלופות. כתוצאה מכך ההגרלה מבוטלת ותיערך הגרלה חדשה לחלוטין".

אתלטיקו מדריד הייתה הראשונה לבקש מאופ"א "הבהרות" על הטעויות. ויאריאל (שעליה הטעות כלל לא השפיעה) גם הציעה הגרלה חדשה כי הטעות מעלה ספקות בטוהר ההגרלה. מנגד, ריאל מדריד הבהירה שאם נעשית הגרלה חדשה, היא צריכה להיעשות רק החל מהבחירה השנייה או השלישית, אחרי שריאל מדריד הוגרלה להיות נגד בנפיקה - אך בקשתה נדחתה. בהגרלה השנייה, לצערה, ריאל מדריד קיבלה הגרלה קשה בהרבה - את פריז סן ז'רמן וליאו מסי והאקס סרחיו ראמוס.

אנדריי ארשבין עם הפתק של מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
פאשלה לעיני העולם כולו. ההגרלה והפתקים/רויטרס

מקור התקלה

בשמינית הגמר קבוצות לא יכולות לפגוש יריבות שהן מאותה מדינה, או שהן שיחקו ביחד בשלב הבתים. למנצ'סטר יונייטד לא הייתה שוב מגבלה שמונעת ממנה לפגוש את אתלטיקו, אך משום מה מנהל ההגרלה החליט שיונייטד לא יכולה להיכלל והחליט שלא להכניס את הכדור שלה לקערה.

יש לציין כי עוד לפני כן נעשתה טעות עם השם של מנצ'סטר יונייטד בהגרלה: אנדריי ארשבין הגריל את ויאריאל נגד הקבוצה של רנגניק, אבל מאחר שהשתיים כבר שיחקו ביחד בשלב הבתים, הבחירה בוטלה. כנראה שזו מקור הטעות, מאחר שבזמן ההגרלה של אתלטיקו, מארקטי אמר ש"יונייטד כבר הוגרלה", ולכן לא שם את הכדור שלה בקערה.

בסופו של דבר מנצ'סטר יונייטד קיבלה יריבה הרבה יותר אטרקטיבית - פריז סן ז'רמן, עם קרב פיקנטי בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו - ומיד עלה החשש ל"שגיאה" מכוונת.

מי ספורטאי השנה שלכם?

26%
יאניס אנטטוקומפו
13%
נובאק דג'וקוביץ'
6%
ז'ורז'יניו
43%
רוברט לבנדובסקי
6%
קרסטן ורהולם
6%
קיילב דרסל
הסקר הסתיים
17059 משתתפים

מי ספורטאית השנה שלכם?

22%
איליין תומפסון
7%
סיפאן חסן
10%
יולימאר רוחאס
11%
אמה מקאון
11%
אשלי בארטי
39%
סימון ביילס
הסקר הסתיים
12009 משתתפים

מפגשי שמינית הגמר

ההגרלה הראשונה, שבוטלה:

בנפיקה - ריאל מדריד
ויאריאל - מנצ'סטר סיטי
אתלטיקו מדריד - באיירן מינכן
רד בול זלצבורג - ליברפול
אינטר - אייאקס
ספורטינג ליסבון - יובנטוס
צ'לסי - ליל
פריז סן ז'רמן - מנצ'סטר יונייטד

ההגרלה השנייה והסופית:
רד בול זלצבורג - באיירן מינכן
ספורטינג ליסבון - מנצ'סטר סיטי
בנפיקה - אייאקס
צ'לסי - ליל
אתלטיקו מדריד - מנצ'סטר יונייטד
ויאריאל - יובנטוס
אינטר - ליברפול
פריז סן ז'רמן - ריאל מדריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully