וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בנבחרת העתודה: עידן אלבר כמעט עזב את הפועל חולון, אבל התעלה

22.11.2021 / 13:27

הגארד, שקיבל ארבע דקות בלבד מאז תחילת העונה, היה האס המפתיע במשחק נגד בני הרצליה ותרם 14 נקודות וחמישה אסיסטים במהפך. לאור פציעתו של ניב משגב, הוא עשוי לקבל כעת אשראי מחודש - וגם המחשבות לעזוב יונחו בצד

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

בתשעת משחקיה הראשונים של הפועל חולון העונה, צבר עידן אלבר רק ארבע דקות בגארבג' טיים נגד מכבי ראשון לציון. אבל אמש (ראשון), כשהסגולים נקלעו לפיגור ביתי מוקדם של 13:2 מול בני הרצליה, שלף אותו מאוריציו בוסקאליה מהספסל כבר בדקה הרביעית.

עד לסיום הרבע הראשון הספיק הגארד הישראלי לקלוע שש נקודות, ואת המשחק כולו סיים עם 14 נקודות, לצד חמישה אסיסטים ומדד 21 (הגבוה בקבוצה, לצד מייקל קייזר) ב-22 דקות, בדרך לניצחון 77:89. פציעתו של ניב משגב, דווקא כשהוא בכושר שיא, הוציאה את אלבר מהמקפיא - והוא הגיב במהירות מרשימה.

שחקן הפועל חולון עידן אלבר מול שחקן בני הרצליה יאיר קרביץ. הטוויטר של הפועל חולון, אתר רשמי
יאיר קרביץ (מימין) בוודאי לא הופתע מחברו מהעתודה. עידן אלבר, אתמול/אתר רשמי, הטוויטר של הפועל חולון

מי שעוקב אחר הקריירה הקצרה שלו, בוודאי לא הופתע. בקיץ 2019, כשנבחרת העתודה פתחה את מסעה המופלא לזכייה באליפות אירופה בתל אביב, אלבר מצא עצמו כשחקן שולי יחסית ברוטציה של אריאל בית הלחמי. בכל זאת, לא קל להתבלט בקו אחורי שמלכתחילה מובל בידי דני אבדיה וים מדר.

בשלושת משחקי שלב הבתים ובשמינית הגמר הוא עמד על 4.7 נקודות, 0 מ-3 לשלוש ו-1.2 אסיסטים, אבל דווקא במאני טיים - מרבע הגמר ועד לגמר - הגיעה ההתפוצצות שלו: 15.3 נקודות, 7 מ-13 מחוץ לקשת ו-3.3 אסיסטים היו לו בניצחונות על ליטא, צרפת וספרד, והוא סיים את הטורניר בתור הקלע השלישי בטיבו בנבחרת (9.3, אחרי אבדיה ומדר כמובן).

מעבר לכישרון, ההתהפכות הזו לימדה על האופי ועל המנטליות של אלבר, שהצליח להתגבר על הקושי ולמצוא את מקומו בתנאים לא פשוטים. אלא שמאז אותה זכייה, הוא שוב התקשה למצוא את מקומו; הוא עבר לעירוני נס ציונה, והיה שווה רק 2.4 נקודות ב-7.5 דקות, ואשתקד במכבי תל אביב היה לשחקן ה-14 ברוטציה של יאניס ספרופולוס בליגת העל, שותף רק ב-13 משחקים והניב 1.8 נקודות בשש דקות.

עוד בוואלה!

בעיית רכזים בנבחרת: קרע במפשעה לניב משגב, פציעה בגב לים מדר

לכתבה המלאה
עידן אלבר, נבחרת העתודה. יוסי ציפקיס
מ-4.7 ל-15.3 נקודות, מאפס שלשות לשבע. אלבר בעתודה ב-2019/יוסי ציפקיס

בשבועות האחרונים אלבר כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לחולון. בגיל 21 הוא קיווה להפוך לשחקן רוטציה לגיטימי בליגת העל, אבל כשהבין שהסיטואציה לא תאפשר לו להתבלט, החלו נציגיו לחפש עבורו קבוצה חדשה, והסגולים הבהירו שלא יעמדו בדרכו. הפועל אילת רצתה בו, והייתה התעניינות גם בליגה הלאומית, כשהמטרה הייתה לנצל את פגרת הנבחרות שמתחילה היום כדי למצוא תחנה שבה יוכל לפרוח. התוצאות לא הגיעו.

כעת, בסיטואציה החדשה שנוצרה, ועם התקצרות רוטציית הגארדים, אלבר עשוי לזכות לאמון מחודש ולהזדמנות אמיתית.

פגרת החלון הראשון של מוקדמות גביע העולם מותירה את חולון בהרכב חסר. המאמן בוסקאליה יוצא לנבחרת הולנד, בעוד גיא פניני ורפי מנקו יתייצבו הערב בנבחרת ישראל. הקבוצה הוציאה את יתר השחקנים לארבעה ימי חופשה, ותחדש את אימוניה ביום שישי תחת עוזר המאמן עמית שרף.

לאחר החזרה מהפגרה, תצא חולון לרצף של שלושה משחקים ב-15 ימים בליגת האלופות, שיחרצו את גורלה: ב-7 בדצמבר היא תתארח באיסטנבול אצל דרושפאקה, ב-15 בחודש תארח את הטורקים בהיכל הטוטו וב-22 בדצמבר תשחק בבית נגד ברינדיזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully