וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מסכמת את הסיוט: "התעללו בנו, יש מחיר לרוטציה הקצרה"

20.11.2021 / 6:45

מכבי תל אביב פיגרה ב-27 הפרש אחרי רבע אחד נגד אולימפיאקוס בדרך לתבוסה הגדולה ביורוליג ובקבוצה מלקקים את הפצעים. וגם: הערב הנורא של ווילבקין שהלך "עם הראש בקיר", והחגיגה הלא מפתיעה של דורסי

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

1. מכבי תל אביב ספגה אמש (שישי) הפסד כואב בעונת היורוליג שלה כשהובסה 90:73 בידי אולימפיאקוס פיראוס ביוון. הצהובים רשמו את הפסד היורוליג הרביעי שלהם ב-11 משחקים והשלישי בחוץ מתוך חמישה משחקים, וירדו למקום השישי בטבלת המפעל.

המשחק כולו הוכרע אחרי 10 דקות מדהימות בהן ברחה אולימפיאקוס ליתרון 8:35 והשוותה את שיא כל הזמנים ביורוליג להפרש ברבע אחד. בתום 10 הדקות הללו עמד ההפרש במאזן על 0:53 לטובת המארחים שרקדו על המגרש בעוד שחקניו של יאניס ספרופולוס נראו המומים. במכבי תל אביב ניסו לחזור, צימקו ל-18 הפרש ברבע השני, אך לא יותר מכך. ברבע האחרון, עם שחקני הספסל על המגרש, הצליחו הצהובים להוריד את ההפרש עד ל-14, אבל לא היו קרובים בשום שלב להשלים קאמבק.

כמעט כל מי שדרך על הפרקט עד הרבע האחרון היה מתחת לרמתו. סקוטי ווילבקין לא קלע עד המחצית השנייה וסיים עם 6 נקודות, קינן אוואנס ודריק וויליאמס קלעו 2 נקודות כל אחד, כשוויליאמס מוסיף עבירה טכנית ברבע השלישי כשהשתולל על הספסל על החלטת שיפוט. ג'יימס נאנלי אמנם קלע 14 נקודות, אך באחוזים רעים מאוד, וג'יילן ריינולדס ואנטה ז'יז'יץ' לא הסתדרו עם הגבוהים של המארחת. השחקן היחיד שקיבל מחמאות במכבי תל אביב היה רומן סורקין, שסיים עם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים, וגם בדקות הפחות טובות של הקבוצה הצליח להיות אקטיבי ושיחק חזק.

"דברים לא הלכו לכיוון שלנו מהרבע הראשון, רדפנו אחריהם כל המשחק", סיכם סורקין את ההתמודדות, "המחצית השנייה הייתה יותר טובה. צריכים ללמוד מזה, לבוא מפוקסים מהרגע הראשון, יש לנו משחק נגד ראשון, משחק קרוב, להתמקד בו, לחזור לרצף הטוב שלנו ולשחק חזק. זה רמה גבוהה מאוד, כולם אינטנסיביים וגדולים. צריכים לבוא מרוכזים לכל משחק, אנחנו יכולים לנצח ב-20 הפרש ואז להפסיד ב-20 הפרש, הכל מאוד דינמי צריכים להיות מוכנים ולהשאיר הכל על המגרש".

"משחק קשה בשבילנו, הם קפצו עלינו ההתחלה, לא התחלנו טוב, ניסינו להגיב ברבעים הבאים אבל לא הצלחנו להוציא את עצמנו מהבור, אנחנו צריכים ללמוד מזה ולשחק טוב יותר נגד ראשון", אמר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו.

ג'יימס נאנלי, שחקן מכבי תל אביב נגד אולימפיאקוס. באדיבות אולימפיאקוס, אתר רשמי
במכבי תל אביב התקשו להסביר את התבוסה. נאנלי בפעולה/אתר רשמי, באדיבות אולימפיאקוס

2. המשחק כולו נגמר כבר אחרי 10 דקות. במכבי תל אביב התקשו להסביר מה גרם להם להיראות ככה עם הפתיחה, וסיפרו לאחר המשחק כי לא היו יותר מדי רמזים שמה שקרה הולך להתרחש. "הייתה אווירה די טובה לקראת המשחק, המוטיבציה הייתה גבוהה ואף אחד לא זלזל, להיפך. ידענו שאולימפיאקוס קבוצה טובה מאוד ושאנחנו צריכים להיות בשיאנו".

בקבוצה ניסו להסביר מה קרה על המגרש, וגם כאן, לא הצליחו למצוא את המילים. "בהתחלה כולם חיכו שמישהו יכניס את הקבוצה לעניינים, ואנטה עוד הצליח לעשות כמה מהלכים, אבל כשהמשכנו להחטיא זריקה אחרי זריקה, כולל כמה לייאפים קלים מאוד, והם התחילו לרוץ ולהינות, אז כבר איבדנו ביטחון לגמרי", ניסה להסביר אחד מאנשי הקבוצה, "הם התעללו בנו ולא ידענו איך לעצור את זה".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול קוסטאס פפאניקולאו שחקן אולימפיאקוס. באדיבות אולימפיאקוס, אתר רשמי
חזר מהר לקרקע. ווילבקין/אתר רשמי, באדיבות אולימפיאקוס

3. מי שהיה על גג העולם רק לפני שלושה ימים, וחזר מהר מאוד אל הקרקע, הוא סקוטי ווילבקין. הגארד רשם משחק חלש מאוד, והיה עסוק בחלקים נרחבים של המשחק בניסיון להיכנס למשחק. "המשחק של סקוטי זה בדיוק מסוג הימים האלה שאתה צריך שהכוכב שלך לא יתעסק בקליעה שלו, כשהכדורים לא נכנסו, והוא עשה רק את זה", אמרו בקבוצה, "סקוטי של השבועות של לפני מונאקו היה מבין שזה לא היום שלו, ומוסר, ושומר, ומנהל את המשחק. מה שקרה הפעם היה אחרת לחלוטין".

ספרופולוס המשיך להעניק לווילבקין את דקות המשחק במחצית הראשונה, והגארד סיים אותה ללא נקודות, כשאת שתי השלשות שלו הוא קולע במחצית השנייה, שגם בה המשיך להשתולל. "הוא שיחק עם הראש בקיר", הוסיפו במכבי.

אחת השאלות המרכזיות כעת היא האם במכבי תל אביב יתנו לווילבקין לשחק מחר (21:00) נגד מכבי ראשון לציון בליגה. האמריקאי שיחק כמעט 100 דקות בשלושת המשחקים השבוע, והצהובים לא רוצים להתיש אותו במשחק נוסף, אך מנגד יודעים שבמשחקים שבהם לא התלבש עד כה, הפסידו. מכבי לא חזרה כבר במהלך הלילה לישראל, כפי שעשתה במשחקי חוץ קודמים העונה, ובקבוצה יחליטו רק בבוקר האם לקיים הערב אימון או לוותר עליו ולערוך אימון רק בראשון בבוקר. "אין ספק שיש מחיר לרוטציה הקצרה", הסכימו במכבי, "חלק מהשחקנים ריקים מאנרגיה בתום השבוע הזה".

שחקן אולימפיאקוס טיילר דורסי. האתר הרשמי של אולימפיאקוס, אתר רשמי
חגג על האקסית. דורסי/אתר רשמי, האתר הרשמי של אולימפיאקוס

4. בעוד בקבוצה התקשו להסתיר את האכזבה שלהם ממה שקרה, בצד השני חגג טיילר דורסי את הניצחון על האקסית והמאמן "שקרקע" אותו, כפי שאמר בתקופה האחרונה. דורסי היה נראה פחות חד במשחקים האחרונים של אולימפיאקוס, אבל כמעט כמו כל שחקן אחר, היה נהדר עם 17 נקודות, כולל 4 שלשות מ-7 נסיונות.

במכבי התמקדו מאז המשחק במונאקו בנסיונות לעצור את דורסי, והעובדה שלגארד היה משחק טוב, וידע למצוא בפתיחה את סשה וזנקוב ומוסטפה פאל לסלים קלים, הפכו את הפתיחה של אולימפיאקוס למסחררת יותר.

במכבי תל אביב פירגנו לדורסי על המשחק המצוין, אבל לא יותר מכך. "הוא היה באמת נהדר, אחד השחקנים הכי טובים שלהם, והוא גם נכנס קצת לסקוטי לראש", הודה אחד מאנשי הצוות של הצהובים, "אנחנו מכירים את טיילר, יש לו ימים שהוא מדהים, זו לא הסיבה שהוא לא המשיך אצלנו. מאחלים לו הרבה בהצלחה בהמשך העונה ובהמשך הדרך באולימפיאקוס".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
ינסה להתאושש על חשבון ראשון לציון. ספרופולוס/דני מרון

5. אחרי הניצחון על ברצלונה, לפני רצף משחקי החוץ, רצו במכבי תל אביב לרשום לפחות שלושה ניצחונות מתוך המסע שכולל חמישה משחקי חוץ ומשחק בית אחד, על מנת לשמור את עצמם במצב טוב לקראת המשך מאבקי הפלייאוף. אחרי ארבעה משחקים בתוך המסע, לצהובים יש כבר שני ניצחונות, ובשבוע הבא הם פוגשים את אלבה ברלין בחוץ, במשחק שעל הנייר הם מגיעים כפייבוריטים.

כאמור מחר יפגשו השחקנים של ספרופולוס את ראשון לציון בחוץ למשחק נוח על הנייר, אבל במצב הנוכחי, לאור רצף המשחקים, לא לוקחים במועדון שום משחק כקל על הנייר. לאחר אותו משחק יתייצבו ארבעה משחקני הקבוצה - יפתח זיו, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן ורומן סורקין, לאימון הפתיחה של נבחרת ישראל לקראת מוקדמות המונדובאסקט, כשמלבד כהן שאמור ליטול חלק בכל האימונים והמשחקים, באיגוד הכדורסל עוד לא סיכמו סופית עם מכבי מי ישוחרר לאיזה משחק ומתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully