וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכל השלום ולא להתראות: טיילר דורסי מחכה למכבי תל אביב בפיראוס

19.11.2021 / 13:00

ההבטחה שישחק כרכז (שלא קוימה), חוסר היציבות, הפרת הבידוד והעזיבה במבצע שומר החומות. במכבי תל אביב לא התלבטו לפני ששיחררו את דורסי, ולא מתגעגעים גם כשהוא פורח באולימפיאקוס: "אולי הוא ינצח אותנו, אבל קיבלנו החלטה נכונה"

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

מבצע שומר החומות תפס את מכבי תל אביב במצב רגיש. מצד אחד, הקבוצה כבר סיימה את משחקיה ביורוליג, והמוטיבציה של השחקנים להמשיך עד סיום העונה לא הייתה גבוהה. מצד שני, בדיוק לפני התפרצות הלחימה השלימו הצהובים את שחרורו של אלייז'ה בריאנט למילווקי, ואיבדו כבר חלק מהפאזל.

במהלך המבצע היו לא מעט שחקנים שהביעו חוסן נפשי וסולידריות עם המדינה, כשמעל כולם בלט סקוטי ווילבקין, ששיתף פוסטים שתומכים בישראל והציג את דגליה בביתו. מנגד, היו גם מי שלא הסתדרו עם הסיטואציה. המשפחות של רוב הזרים עזבו, והמצב של כריס ג'ונס היה עדין, אך הוא נשאר בארץ. גם אותלו האנטר לא היה מרוצה, ולא עזב.

היחיד שבחר לעזוב לבסוף היה טיילר דורסי, שהותיר את הקבוצה עם חור בעמדות השוטינג גארד והסמול פורוורד. במכבי הבינו לליבו ואמרו כי אי אפשר לבוא אליו בטענות, ולא התייחסו לחזרה אפשרית שלו ארצה. הם הבינו שעדיף לשני הצדדים לסיים את ההתקשרות שעמדה בפני סיום ממילא בתום העונה.

הערב (שישי, 21:00) יפגוש דורסי את האקסית במדי קבוצתו החדשה אולימפיאקוס, שבה הוא קולע העונה 12.4 נקודות למשחק ביורוליג. "יאניס ספרופולוס לא נתן לי הזדמנויות כמו שאני מקבל מיורגוס ברצוקאס", אמר לתקשורת היוונית, ועורר כעס בקרב כמה מאנשי מכבי תל אביב. "ההבנה וההכלה שהפגנו כלפי טיילר היו ברמה הגבוהה ביותר. ההשוואה שהוא עשה לא הייתה במקום".

שחקן אולימפיאקוס טיילר דורסי. אולימפיאקוס בטוויטר, אתר רשמי
"ההשוואה שהוא עשה לגבי ספרופולוס לא הייתה במקום". דורסי/אתר רשמי, אולימפיאקוס בטוויטר

בריאיון הראשון של דורסי בישראל, אותו העניק לוואלה! ספורט בתחילת עונת 2019/20, הוא סיפר כי "אנשים לא יודעים את זה, אבל לאורך רוב הקריירה שלי, בתיכונים וגם במכללות, שיחקתי כרכז. המאמן ראה שאני יכול לקלוע כל כך טוב, אז הוא הסיט אותי לעמדה מספר 2, אז אני בהחלט יכול לשחק בשני התפקידים".

הבעיה המרכזית לא נגעה לשאלה אם דורסי יכול או לא יכול לרכז (בפועל, הוא לא הצליח בכך). הוא הובא למכבי תל אביב בתור מישהו שעשוי לקבל אזרחות ישראל, אבל במהרה גילו בקבוצה שהוא לא יוותר על האזרחות היוונית שלו, וחלומם נגוז. קליטתו לא הייתה פשוטה, ובתחילת הדרך הוא לא נרשם לליגה ולא תיפקד ביורוליג, עד שנכנס לעניינים באמצע העונה הראשונה.

הצרות הגדולות באמת הגיעו בתקופת הקורונה. אחרי שהוחלט כי על השחקנים לחזור ארצה לקראת חידוש ליגת העל בקיץ 2020, הוא התקשה למצוא את עצמו בדירתו, נתפס מפר את הבידוד שעליו התחייבו השחקנים, ואפילו נכנס בעצמו לבידוד קצר אחרי שנחשף לחולה מאומת - עוד בימים שהדברים הללו עוד לא היו שכיחים כמו בגלים הבאים. בסופו של דבר, הוא היה חלק חשוב מהזכייה באליפות המדינה, אלא שגם אז הבעיות לא נגמרו.

על פי חוזהו המקורי של דורסי, הוא יכול היה למצוא חוזה ב-NBA כד אמצע חודש יולי 2020, אבל הקורונה שינתה את התנאים וגרמה לדחייה בלוחות הזמנים מעבר לים. במכבי תל אביב האמינו כי השחקן ימשיך, אבל היו צריכים שיקצץ בשכרו, ואם היה מסרב, הוא היה משתחרר. בסופו של דבר, דורסי הפתיע והפחית קצת יותר מ-100 אלף דולר משכרו. "זה היה מהלך שגרם לרבים להאמין שטיילר יגיע בגישה אחרת לעונה השנייה", מספר גורם במכבי.

עוד בוואלה!

עודד קטש: "רציתי להיות כמוך". דורון שפר: "רקדת על המגרש ונתת לי השראה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי מול שחקן הפועל גלבוע/גליל עמית גרשון. מאור אלקסלסי
"הוא יכול לקלוע עלינו 30 נקודות". דורסי במדי מכבי תל אביב/מאור אלקסלסי

ובכל זאת, דורסי הגיע לעונה שעברה בצורה זהה לחלוטין. הוא צלף שמונה שלשות ו-26 נקודות נגד חימקי מוסקבה בשלב מוקדם, והיה טוב גם נגד ז'לגיריס קובנה, אנאדולו אפס וצסק"א מוסקבה, אבל בעיקר הפגין חוסר יציבות מדהים. בתשעה משחקים קלע 15 נקודות ומעלה, ובתשעה אחרים נתקע על שבע ומטה.

"בשלב מוקדם יחסית בעונה, באזור חצי גמר גביע המדינה, היה ברור לכולם שהסיפור עם טיילר גמור", מספר אחד מאנשי מכבי תל אביב. "הוא לא התלבש באותה תקופה בכמה משחקים בליגה, ולמרות שחזר ושיחק עד שעזב, גם יאניס - שמאוד האמין בו ודחף אותו לאורך כל התקופות הקשות שלו - כבר התייאש והעדיף ללכת עם שחקנים אחרים.

"להגיד שהוא מקבל עכשיו יותר הזדמנויות זה אולי עובדה, אבל זה בכלל לא קשור ליאניס", ממשיך אותו גורם, "זה קשור לזה שטיילר ילד, שאולי מתבגר עכשיו, אבל כאן הוא לא היה בשל בכלל. ראו את זה ועוד יהיו לו תקופות כאלה גם באולימפיאקוס".

שחקן אולימפיאקוס טיילר דורסי. אולימפיאקוס בטוויטר, אתר רשמי
"במקום ג'ונס, בריאנט ודורסי קיבלנו את אוואנס, טיילור ונאנלי". בהיכל השלום והאחווה/אתר רשמי, אולימפיאקוס בטוויטר

בפיראוס דורסי נהנה ממעמד שונה לחלוטין. הוא שחקן חמישייה בקבוצה של כוכבים שגם מצליחה, ירד רק פעם אחת מ-20 דקות, ועד לתבוסה שלשום באיסטנבול (שבה נעצר על שתי נקודות נגד אפס) עמד על 13.5 נקודות בממוצע. "יהיה נחמד לפגוש את טיילר, הוא משחק טוב מאוד העונה ואני שמח בשבילו", פירגן סקוטי ווילבקין. "אני מקווה שנוכל לעשות עליו עבודה טובה, כי הוא מסוגל לקלוע 30 נקודות. אנחנו צריכים להתמקד בו בהגנה ולא לתת לו להיכנס למשחק".

געגועים? לא הפעם. "במקום כריס ג'ונס, אלייז'ה וטיילר, קיבלנו את קינן אוואנס, קמרון טיילור וג'יימס נאנלי. זאת שלישייה הרבה יותר שלמה", מסכם בכיר במועדון. "יכול להיות שדורסי ינצח אותנו לבד הערב, אבל לאורך זמן אנחנו בטוחים שעשינו את ההחלטה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully