וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שכבה הנר: על סיום דרכו של גיא גודס במכבי ראשון לציון

21.12.2021 / 16:30

הכישלון בבניית הקבוצה בקיץ, התגובה האיטית, ההתנהלות של פרי דווקא בזמן קמפיין הנבחרת, הנפילה של נועם דוברת והרצון ההדדי לגמור את זה. מכבי ראשון לציון וגיא גודס נפרדו, והסיפור מערב הדלקת הנרות הקבוצתי מסמל היטב למה

גיא גודס מוצג כמאמן נבחרת ישראל בכדורסל/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

בשיא המשבר ביחסים בין יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי למאמן גיא גודס נערך טקס הדלקת נרות משותף לקבוצה ולאוהדים. אחרי שהאוהדים הדליקו חצי מהחנוכיה, הוזמן הקפטן נועם דוברת להדליק נר, ואז החלה שורה של טעויות קטנות. זה התחיל בזה שדוברת הדליק בטעות שלושה נרות. אחר כך העביר הוא את הנר הספייר למאמן גיא גודס, שניסה לכבות אותו, אבל בטעות כיבה את רוב החנוכיה. "הדלקת נרות פשוטה לא הצליחו לעשות כאן", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "זה מצחיק אבל זה סימל כל כך הרבה על מה שקרה פה בחודשים האחרונים".

היום (שלישי), קצת יותר משלוש שנים אחרי שחזר למועדון בו החל את קריירת האימון שלו, גיא גודס סיים את דרכו במכבי ראשון לציון. זה היה בתום סאגה מעייפת ולא מכבדת בה בחר פרי להאשים את גודס בתקשורת, ובפגישה בה היה אמור לסיים את דרכו כבר לפני שבועיים אך ללא הצלחה. בשורה התחתונה, גודס עוזב את ראשון לציון במקום האחרון בטבלה, כשמצפה לה לא מעט עבודה כדי להישאר בליגה.

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. דני מרון
שלוש שנים במכבי ראשון לציון נגמרו בפיצוץ. גיא גודס/דני מרון

למי שהספיק לשכוח, מכבי ראשון לציון סיימה את העונה שעברה בצורה לא טובה. הזרים עזבו במבצע שומר החומות, אקיל מיצ'ל היה היחיד שנשאר, וכך הופיעה הקבוצה לגמר גביע המדינה ומשחקי הבית התחתון. זה נגמר ללא פלייאוף. למרות זאת, בקיץ הוארך חוזהו של גיא גודס לשנתיים.

בניית הסגל של הכתומים העונה הייתה רעה מאוד. בקבוצה רצו לשמור על אקיל מיצ'ל, ולאחר מכן גם להחזיר אותו, ללא הצלחה. לאחר מכן בנו סגל ישראלי שעל הנייר נראה מצוין, התחזקו בשני זרים מבטיחים - טי ג'יי וויליאמס וכריס קלייברן, ועם זר אחד בעמדות הפנים שהיה נראה כמו הימור - מאליק דיים. כך שיחקו במשחקי ההכנה, היו רחוקים מלהרשים, ורגע לפני תחילת העונה צירפו את הזר הרביעי, שוב הימור לא יקר, מוריס קמפ, ואת ג'ו אלכסנדר על חוזה זמני.

"לא היה אחד במועדון שהיה מרוצה מהסגל לפני תחילת העונה", הודה אחד מאנשי ראשון לציון אתמול אחרי התבוסה הקשה לבני הרצליה, "ידענו שהכל עקום, שחסר שחקן פנים מוביל ושטי ג'יי וויליאמס לא מתאים. להגיד שידענו שזה יגיע למימדים כאלה? לא, לא ידענו".

בזמן שוויליאמס היה הראשון לעזוב ואת מקומו תפס טו הולוואי, צצה בעיה חדשה. נועם דוברת לא נכנס טוב לעניינים, גודס ביקר את יכולתו ולאחר מכן החל לספסל אותו, ובמקביל ההפסדים נערמו. המצב הזה התגלגל עד ליציאה לפגרת הנבחרת בחודש שעבר - הכתומים ניצחו משחק אחד משישה, שהו במקום האחרון בטבלה, וידעו שזה הזמן לבצע שינויים.

יצחק פרי יושב ראש מכבי ראשון לציון. דני מרון
בקבוצה קיוו שהמאמן ייקח אחריות, המאמן קיווה לקחת את הפיצויים. פרי/דני מרון

אלא שבשבוע שבו גיא גודס החל את הקמפיין שלו עם נבחרת ישראל, הכל החל להסתבך. ראשון לציון כבר הייתה בשיחות עם מוריס ווטסון שלבסוף הגיע, בדקה עוד אפשרויות, וההנהלה ביקשה מהאוהדים לתת לגודס זמן. בפועל הכתומים התפרקו נגד מכבי תל אביב, הובסו ב-30 הפרש, וביום שלאחר מכן התייצב גודס לאימון הראשון בנבחרת ישראל. בזמן שהוא נסע לדרייב אין, יצחק פרי דרש ממנו לקחת אחריות ואף העביר מסר שלא אוהב את העובדה שגודס כעת בנבחרת. השבר כבר היה גדול מדי.

הציפייה של הנהלת המועדון הייתה שגודס ייקח אחריות ויתפטר, אלא שהמאמן (שסיפר בסביבתו שהוא מעוניין שיפטרו אותו) חזר מחויך מחלון טוב עם נבחרת ישראל, החתים את מוריס ווטסון ודיימון סימפסון ושב לעבודה. למרות השבר, גודס הגיע לאימונים והכין את הקבוצה למשחק נגד גלבוע/גליל, משחק בו שמטה הקבוצה יתרון מבטיח והפסידה בסיום צמוד לאדומים.

יום לאחר אותו הפסד נקראו גודס וסוכנו אבי זילברמן לפגישה עם מנכ"ל המועדון גלעד זיו, וזאת מאחר שהיו"ר פרי וגודס היו בנתק. בפגישה ניסו בראשון לציון להגיע לפשרה, וגודס הציע מצדו כי מלבד העונה הקרובה, הוא מוכן להתפשר על פיצוי מוסכם על העונה הבאה. אבל הנושא לא הוסכם, ופרי עלה לשידור ברדיו והודיע כי גודס ממשיך כמאמן הקבוצה. גודס המשיך להכין את הקבוצה למשחק באילת.

ההתמודדות באילת הייתה הרואית עבור ראשון לציון. הקבוצה יצאה מפיגור ורשמה ניצחון חשוב, אלא שגם לפני המשחק וגם אחריו ביקש גודס לסיים את ההתקשרות על פי המתווה שהציע בפגישה. ההצעה נדחתה והוא המשיך לאמן עד לתבוסה אמש נגד בני הרצליה.

*****

שחקן נבחרת ישראל נועם דוברת. דני מרון
המאמן הבא יהיה חייב לשקם אותו. דוברת/דני מרון

האזינו: אהרל'ה ויסברג על מצבה של מכבי ראשון לציון

גודס עוזב את מכבי ראשון לציון כשהסגל שלה עוד לא הושלם, כמעט שלושה חודשים בתוך העונה. לקבוצה עדיין חסר שחקן פנים, וייתכן שיעזוב זר אחר. טו הולוואי חווה נסיגה גדולה ביכולתו במחזורים האחרונים, והמאמן החדש שיגיע יצטרך להרים אותו, כמו גם לנסות ולהגיע לנועם דוברת שמפתיחת העונה לא דומה לשחקן הנהדר שהיה בשנתיים הקודמות, זכר לפציעה שעבר.

גודס צפוי להתרכז כעת במשימה שלו כמאמן נבחרת ישראל. אם תפנה אליו אחת מקבוצות הבכירות בליגה הוא צפוי לקחת את ההצעה, גם אם תגיע במהלך העונה הנוכחית, או בעונה הבאה. בכל מקרה הוא לא צפוי להישאר רק מאמן הנבחרת, וכפי שאומרים בסביבתו, "הוא נחוש לשים את האפיזודה הלא מוצלחת הזאת מאחוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully