וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב צפויה לשחרר את ג'ייק כהן למשחקי נבחרת ישראל

14.11.2021 / 11:32

שחקן הפנים, שאינו מתלבש לרוב המשחקים ביורוליג, לא ייצא כנראה עם הקבוצה בשבוע הבא לברלין - ויעמוד לרשותו של גיא גודס במפגשים עם פולין ואסטוניה במוקדמות גביע העולם. בנבחרת מקווים ששחקנים נוספים (בהם יובל זוסמן ותמיר בלאט) יגיעו למשחק השני בחלון

ג'ייק כהן נבחרת ישראל. קובי אליהו
לא מתלבש ביורוליג, ימשיך להוביל בנבחרת? ג'ייק כהן במדי ישראל/קובי אליהו

אם לא יתרחש שינוי מפתיע ברגע האחרון, ג'ייק כהן יעמוד לרשותו של מאמן נבחרת ישראל, גיא גודס, בשני המשחקים שיפתחו את מוקדמות גביע העולם - ביום חמישי בשבוע הבא (19:00) בהיכל קבוצת שלמה נגד פולין, וביום ראשון בעוד שבועיים באסטוניה.

גודס כלל את חמשת השחקנים המקומיים של מכבי תל אביב בסגל המורחב לקראת חלון המשחקים הראשון, ובשיחות שהתקיימו בשבועות האחרונים בין איגוד הכדורסל לאלופה ניסו שני הצדדים להגיע לנוסחה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

תמיר בלאט שחקן אלבה ברלין. אתר אלבה ברלין, אתר רשמי
ייצא יחד עם שחקני מכבי תל אביב מברלין לטאלין? תמיר בלאט/אתר רשמי, אתר אלבה ברלין

ההנחה היא שכהן לא ייצא למשחק החוץ של קבוצתו נגד אלבה ברלין, שייערך גם הוא בחמישי הבא, וייתכן שהוא לא היחיד. בנבחרת ביקשו ממכבי לשחרר לפחות שחקן אחד נוסף למפגש עם הפולנים, וההחלטה הסופית תתקבל לאחר המחזור הכפול ביורוליג שייערך השבוע. המועמד הטבעי לכך הוא יפתח זיו, שלא מרבה לשחק במסגרת האירופית, ומידת חשיבותו בסגל הלאומי גבוהה (בפרט לאור העובדה שישראל תחסר את תמיר בלאט, יובל זוסמן ודני אבדיה במשחק הזה, בעוד גל מקל מתאושש מפציעה).

בשל ההתנגשות הקבועה בין מועדי המשחקים ביורוליג ובחלונות של פיב"א, הנבחרת צפויה - בדומה לנבחרות אחרות - להופיע בהרכב חסר לפחות למשחק הראשון במוקדמות המונדובאסקט. מכיוון שהליגות מושבתות בשבועות שבהם מתקיימים המפגשים הבינלאומיים, התמונה צפויה להשתפר לקראת המחזור השני, כעבור 72 שעות, ונראה שאליו יגיעו שלושה משחקני מכבי תל אביב. 

באיגוד מקווים שאלבה תיעתר לבקשתם ותשחרר למשחק נגד אסטוניה את בלאט וזוסמן, כך שלאחר המשחק נגד מכבי, יוכלו לצאת מברלין היישר לטאלין יחד עם חבריהם הישראלים.

עוד בוואלה!

פיני גרשון: "אנחנו מאוד רוצים לעלות לאליפות העולם"

לכתבה המלאה
גיא גודס, מאמן מכבי ראשון לציון. דני מרון
מקווה לקבל בין שניים לשלושה ישראלים ממכבי תל אביב בכל משחק. גיא גודס/דני מרון

כהן (31, 2.08) חזר העונה לאלופה ולא ממש מצא עד כה את מקומו. ברוב המשחקים ביורוליג הוא כלל לא מתלבש, ובתשעת המחזורים שחלפו קיבל בסך הכול שתי דקות וחצי בניצחון בוויטוריה. בשלושת המשחקים הראשונים בליגת העל הוא תרם 4.3 נקודות ו-1.6 ריבאונדים בלבד, אבל בניצחון על בני הרצליה בשבוע שעבר הפגין סימני התאוששות עם 10 נקודות, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים ומדד 18 ב-22 דקות.

בנבחרת, שבה הוא משחק על תקן מקומי לכל דבר ואינו תופס את משבצת המתאזרח, מעמדו של כהן שונה לחלוטין. בתקופתו של עודד קטש כמאמן הוא הוביל אותה בנקודות (15.8), בדקות (28.8) ובהופעות (15, לצד בלאט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully