וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטנשטיינר: "בסיום הקמפיין נחליט", נאתכו: "דקה אחת שינתה הרבה"

11.11.2021 / 19:30

מאמן נבחרת ישראל נרגש מהחזרה לאוסטריה (שישי, 21:45) ומודה: "נצטרך לנצל את זה שהאצטדיון יהיה ריק". הקפטן נשאל אם ישנה תחושת החמצה אחרי המשחק בסקוטלנד: "מקווים שיקרה נס"

מחזור 9הסתיים12/11/2021
אוסטריה
  • ארנאוטוביץ' (51, פנדל)
  • שאוב (62)
  • שאוב (72)
  • סאביצר (84)
2:4
  • (33) ביטון
  • (59) פרץ
נבחרת ישראל
תקציר ה-2:5 של נבחרת ישראל על אוסטריה במוקדמות המונדיאל/ספורט1

נבחרת ישראל תעלה מחר (שישי, 21:45) לכר הדשא בקלגנפורט כשהיא כבר יודעת מה הייתה התוצאה במשחק בין מולדובה לסקוטלנד. ניצחון סקוטי בקישינייב יהפוך את ההתמודדות באוסטריה להרבה פחות חשובה מכיוון שסטיב קלארק ושחקניו יבטיחו את המקום השני בבית ו', אבל אם מולדובה תפתיע, ישראל תהיה חייבת ניצחון.

באוסטריה המשחק עדיין נמצא מתחת לרדאר. עד שעות הצהריים היום, נמכרו כ-2,000 כרטיסים בלבד ותקשורת הספורט המקומית עוסקת בעיקר במשבר המקצועי של ראפיד וינה - והרבה פחות במשחק של הנבחרת שכל כך אכזבה בשבועות האחרונים. זו כמובן נקודה שתעמוד לטובת ישראל מחר.

וילי רוטנשטיינר, מאמן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
משחק שיקבע את גורלו בנבחרת? וילי רוטנשטיינר/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

ישראל

ערב המחזור התשיעי בבית 6 במוקדמות מונדיאל 2022 באירופה, נבחרת ישראל מדורגת שלישית עם 13 נקודות במאזנה, ארבע פחות מסקוטלנד. המשמעות היא שניצחון סקוטי מחר במולדובה יחסל את סיכויי ישראל לסיים במקום השני ולהעפיל לשלב הפלייאוף, תוצאה שאולי בסופו של דבר תוביל לפרידה מהמאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, כמעט שנה וחצי אחרי שעשה את המעבר מתפקיד המנהל הטכני למנהל המקצועי.

רוטנשטיינר נדרש פעם נוספת להסביר מדוע הוא משחק עם שלושה בלמים: "אנחנו משחקים כדורגל התקפי, זה לא משנה אם אנחנו עולים עם שלושה בלמים - מה שמשנה זה איך אנחנו עומדים על המגרש. יש הרבה דוגמאות מוצלחות ומאוד התקפיות כמו נבחרת דנמרק או צ'לסי שמשחקת עם שלושה בלמים".

מדוע נבחרת ישראל לא מצליחה לשחזר את התוצאות ממשחקי הבית גם בחוץ: "בסקוטלנד הרגשנו את הלחץ מהדקה הראשונה, מהמסירה הראשונה ועד הקרן האחרונה במשחק. השחקנים חייבים לדעת למנף את זה ולהיות טובים יותר במשחקי חוץ. ניסינו לנתח את הטעות שלנו בהגנה כדי להשתפר, ואני מאוד גאה בשחקנים על המאמצים, אבל בסופו של דבר מדובר בתהליך. זה יתרון שמחר יגיעו רק כמה אלפי צופים למשחק ואנחנו נצטרך לדעת לנצל אותו".

על עתידו: "בסיום הקמפיין אנתח ואעשה את ההערכות שלי, כשגם ההתאחדות הישראלית צריכה לקבל את ההחלטה שלה. ישנם שני צדדים בסיפור ותתקבל ההחלטה הטובה ביותר עבור הכדורגל הישראלי".

עוד בוואלה!

מי יירה ראשון? הדילמה הדו צדדית של רוטנשטיינר וחסון

לכתבה המלאה
ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"דקה אחת בסקוטלנד שינתה הרבה". ביברס נאתכו/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

עוד קודם לכן דיבר הקפטן ביברס נאתכו: "בתור ספורטאים תמיד יש תקווה שיקרה משהו לטובתך, גם אם זה נס. אנחנו מתרכזים בלעשות את העבודה שלנו ואחרי זה דברים אולי יסתדרו לטובתנו. אם לא נעשה את העבודה שלנו, שום דבר לא יעזור לנו. נגד סקוטלנד היינו במשחק, הבקענו שני שערים במגרש מאוד קשהו לצערי ספגנו בשנייה האחרונה. פה אנחנו עוברים על כל פרט ופרט כדי להשיג את הדברים שאנחנו רוצים ואנחנו מכירים את היריבה כמו שהיא מכירה אותנו, אבל כדי להגיע לטורניר גדול צריך לעשות גם את הצעד הזה ולנצח בחוץ".

אם הוא מרגיש תחושת החמצה בהנחה שישראל שוב לא תעלה: "יש כאן נבחרות שהן יותר טובות ממך ומקום שלישי, אם להיות קצת פוליטיקאי, זה המקום הראוי שלנו. קיוויתי והאמנתי שדווקא הנבחרת הזו יכולה לעשות את זה, ובאמת לא היינו רחוקים כי דקה אחת בסקוטלנד שינתה הרבה".

על פי האימונים האחרונים, חאתם עבד אלחמיד ישוב למרכז ההגנה אחרי שהחמיץ את המשחקים נגד סקוטלנד ומולדובה בחודש שעבר וישתף פעולה עם ניר ביטון ועם חברו מהפועל באר שבע, איאד אבו עביד. פרט לכך לא צפויים שינויים בהרכב, כך שאופיר מרציאנו ימשיך בשער, המגנים יהיו אלי דסה וסאן מנחם, בקישור ימשיכו ביברס נאתכו ודור פרץ ובהתקפה מנור סולומון, מונס דאבור וערן זהבי.

מנור סולומון באימון נבחרת ישראל באוסטריה. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מנור סולומון, הערב באימון בקלגנפורט/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אוסטריה

לקראת סיומו של קמפיין מאוד מאכזב, אוסטריה תנסה לתקן מעט את הרושם ולהשיג נקמה ספורטיבית בנבחרת ישראל. המאמן פרנקו פודה מגיע עם החרב על הצוואר ולפי הלך הרוח בתקשורת המקומית, הפסד עלול לסמן לו את הדרך הביתה.

אוסטריה חסרה כמה פצועים, ביניהם קונרד ליימר הפנטסטי והשוער אלכסנדר שלאגר. מרקו ארנאוטוביץ' צפוי לחזור להרכב אחרי שהיה חסר בסבב המשחקים הקודם ופודה מתלבט בנוגע לאיוש העמדה בין הקורות, כשהיינץ לינדנר עשוי לפתוח בכלל מיעוט הדקות של דניאל בכמן בווטפורד.

"מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר? קודם כל לכבוש מהמצבים אליהם אנחנו מגיעים", אמר דייויד אלאבה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, "כמובן שבחלק האחורי אנחנו צריכים להיות יותר קומפקטיים ולא לתת ליריבה להגיע להרבה הזדמנויות".

פודה הוסיף: "אני לא מתייחס למשחק הזה כאל זה שיכריע את העתיד שלי. יש הרבה דיבורים כי המאמן הוא זה שאחראי, אבל בסופו של יום אנחנו צריכים לדאוג שכל האנרגיות שלנו יהיו בכיוון החיובי. ההרכב? יש 2-3 עמדות שעדיין לא החלטתי לגביהן".

הרכבי הקבוצות

שופט: אובידיו הצגאן (רומניה)
אצטדיון: ורטרזי שטדיון (קלגנפורט)
קהל: 4300

הנתונים

* ישראל ואוסטריה נפגשו 14 פעמים בכל המסגרות והמאזן די מאוזן: 5 ניצחונות אוסטרים, 4 ניצחונות ישראלים, 5 תוצאות תיקו.

* כל הניצחונות של ישראל הושגו בבית. במשחקים שנערכו על אדמת אוסטריה היא רשמה 3 הפסדים ותיקו אחד.

* באוסטריה מאוד חוששים מערן זהבי ובצדק: ב-3 משחקים בלבד נגד הנבחרת שלהם, הוא כבש 6 שערים. זהבי למעשה עדיין לא שיחק נגד אוסטריה בלי לכבוש מולה.

* 3 מ-29 השערים של מרקו ארנאוטוביץ' בנבחרת אוסטריה, נכבשו מול ישראל. אבל בשני המשחקים בהם הוא כבש נגד הכחולים-לבנים, אוסטריה הפסידה.

* ישראל מדורגת בצמרת האירופית בכל הנוגע לכמות השערים שנכבשו במשחקי המוקדמות שלה. 33 ב-8 משחקים, שהם כ-4 שערים למשחק. מקדימות אותה רק גיברלטר (37), הולנד (35) וטורקיה (34). גם במשחקים של סן מרינו ופולין נכבשו 33 שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully