וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מתכוננת לצסק"א: "לא להיגרר למה שהם רוצים"

11.11.2021 / 6:39

הצהובים יפגשו את הקבוצה הרוסית, שמגיעה אחרי חמישה הפסדים ברציפות, כשהם רוצים לשלוט בקצב ובריבאונד ההגנה. וויליאמס: "כולם חייבים להשיג ריבאונדים", ז'יז'יץ': "מילוטינוב עושה את ההבדל". ארבעה שחקנים בספק אצל המארחת

תקציר: אוברדוירו - ברצלונה 79:65/ספורט1

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (חמישי, 19:00) עם משחק חוץ מול צסק"א מוסקבה, במסגרת המחזור התשיעי. הקבוצה של יאניס ספרופולוס נמצאת במומנטום מצוין ביורוליג עם חמישה ניצחונות ברציפות, שהעלו אותם בשוויון נקודות למקום השני. הקבוצה הביתית הפסידה בשלושת משחקיה האחרונים במפעל ובמאזנה ארבעה ניצחונות וארבעה הפסדים.

בכמה מילים: מכבי תל אביב יצאה אתמול בצהריים למוסקבה, הגיעה למלון בשעות הערב ותערוך הבוקר את האימון המסכם במגהספורט ארנה. סקוטי ווילבקין, שערך אימון מלא אתמול, ישחק ובקבוצה הבהירו כי הפציעה שלו בקרסול מאחוריו.

לפני ההתמודדות יחליט ספרופולוס מי יהיו השחקנים שלא יתלבשו לקראת ההתמודדות, כשההערכה היא שרומן סורקין, שלא התלבש נגד באסקוניה, ישוב לסגל. מנגד, שאלת מתיאס לסור נשארת פתוחה. הצרפתי לא שיחק במשחקים האחרונים ביורוליג ואף לא התלבש באחרון, כך שעברו יותר משבועיים מאז שראה פרקט. חוזהו במכבי תל אביב מסתיים בעוד כשלושה שבועות, ובמועדון סיפרו כי לא ישוחרר לפני שיסתיים מחשש לפציעות.

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם ג'יימס נאנלי. דני מרון
"צסק"א אחת הקבוצות הטובות באירופה ב-20 שנה האחרונות, אבל היא מגיעה אחרי כמה הפסדים ברצף אז היא תחפש ניצחון בבית". וויליאמס/דני מרון

בצוות המקצועי סימנו כמה נקודות מפתח כדי לצאת עם ניצחון ממוסקבה - הראשונה היא השמירה על הקצב. במכבי תל אביב לא רוצים לתת לצסק"א לפתח את המשחק המהיר שמאפיין אותה כשהיא מובילה את היורוליג בנקודות למשחק. הנקודה השנייה היא ריבאונד ההגנה, נתון שמכבי תל אביב תצטרך לשלוט בו כדי למנוע מג'ואל בולומבוי, קנת' פאריד וניקולה מילוטינוב לעשות לה חיים קשים, והנקודה השלישית היא האגרסיביות.

החשש במכבי תל אביב הוא כי רצף ההפסדים של צסק"א יוביל את שחקניה לרמה חדשה של אגרסיביות, וספרופולוס ביקש מהשחקנים שלו להיות אגרסיביים וגם חכמים. "אסור לנו להיגרר לסוג המשחק שהם ירצו לכפות. חייבים להיות חכמים", אמר אחד מאנשי המועדון אמש.

"צסק"א אחת הקבוצות הטובות באירופה ב-20 שנה האחרונות, אבל היא מגיעה אחרי כמה הפסדים ברצף אז היא תחפש ניצחון בבית", אמר דרק וויליאמס לקראת המשחק, "בשבילנו חשוב להמשיך לשחק טוב ולהשיג ניצחונות, זה בונה את האופי של הקבוצה. נבוא לשחק כמו ששיחקנו - אגרסיבי, חזק ובלי טעויות - ואני מאמין שנהיה בסדר". כשנשאל מה המפתח לניצחון במשחק אמר האמריקאי: "ריבאונד הגנה. צסק"א היא אחת הטובות ביותר בריבאונד ההתקפה עם שנגליה, פאריד, בולומבוי וגם הגארדים. יש להם קבוצה גבוהה, אז אנחנו צריכים להיות מוכנים - כולם צריכים להשיג ריבאונדים. אני חושב שזה העניין המרכזי".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "אנחנו לא רעים, לא נהדרים, צריכים להישאר צנועים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן ברצלונה סרטאץ' שנלי. דני מרון
הסנטר הקרואטי חזר מהפציעה שגרמה לו להחמיץ את פתיחת העונה בצורה מצוינת. ז'יז'יץ'/דני מרון

"צסק"א קבוצה קשוחה וטובה מאוד", אמר אנטה ז'יז'יץ', "היא ברצף הפסדים, אבל תנסה להתאושש ממנו. אנחנו צריכים להיצמד לתוכנית המשחק שלנו, לשחק אגרסיבי ולהביא אנרגיות. כשמילוטינוב על המגרש הוא עושה את ההבדל, יש לו גוף גדול והוא משחק טוב. נראה איך הוא מגיב אחרי הפציעה".

במרכז ההתמודדות: אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר הקרואטי חזר מהפציעה שגרמה לו להחמיץ את פתיחת העונה בצורה מצוינת. היעילות ההתקפית שאפיינה אותו בעונה שעברה ממשיכה גם בפתיחת העונה הזאת, והירידה שלו במשקל מאפשרת לו להיראות טוב גם בצד ההגנתי.

הנתונים: מאז הקמת היורוליג מכבי תל אביב שיחקה 12 פעמים נגד צסק"א בחוץ, כשהמאזן עומד על 2:10 לטובת הרוסים. הניצחונות של הצהובים הם בלתי נשכחים, סל הניצחון המדהים של אנתוני פארקר ב-2004 והניצחון בעונה הראשונה של יאניס ספרופולוס בקבוצה. מתוך 10 הפסדים - שבעה היו בהפרש דו ספרתי, כשארבעה מהם היו מעל 20 הפרש.

למרות שהוא מדורג שמיני בלבד בין קלעי הקבוצה ושמיני גם במדד הממוצע, אנג'לו קלויארו ממשיך להיות אחד השחקנים היציבים בדקות המשחק אצל יאניס ספרופולוס עם 26.1 דקות למשחק. רק שלושה שחקנים במכבי תל אביב משחקים יותר ממנו - דרק וויליאמס, סקוטי ווילבקין וג'יימס נאנלי.

די ברור שהישראלים של מכבי תל אביב לא משחקים עד כה והנתונים אפילו מחזקים את הטענה. הישראלים שיחקו עד כה העונה 151 דקות ו-53 שניות מסך הדקות של הקבוצה, ובאחוזים 9.4 אחוזים ביחד. התרומה שלהם מבחינת נקודות עומדת על 32 מ-622, 5.1 אחוזים בלבד.

דניאל האקט יפגוש את מכבי תל אביב בפעם ה-15 בקריירת היורוליג שלו. המאזן של הצהובים נגד האקט טוב מאוד - 9 ניצחונות מול 5 הפסדים.

טורניקה שנגליה, צסק"א מוסקבה. Anatoly Medved/BSR Agency, GettyImages
התאושש מפציעה. שנגליה/GettyImages, Anatoly Medved/BSR Agency

היריבה: צסק"א מוסקבה נמצאת בעיצומו של אחד המשברים הקשים ביותר שעברו על המועדון. הקבוצה הרוסית הפסידה בחמישה משחקים ברציפות בכל המסגרות ופתיחת עונה טובה שלה ביורוליג הפכה לכזאת שתהפוך את החיים שלה לקשים הרבה יותר. צסק"א מקבלת למשחק הזה לראשונה זה שבעה משחקים ביורוליג את ניקולה מילוטינוב, הסנטר הסרבי הבכיר שלה, וביחד עם טוקו שנגליה, שהתאושש גם כן מפציעה, אמורים השחקנים הבכירים שלה לעמוד לרשותו של דימיטריס איטודיס. לעומתם, יש כמה שחקנים שנמצאים בספק - דניאל האקט, אלכסיי שבד, מריוס גריגוניס ויוהאנס פויגטמן, שסובלים מפציעות קלות. איבן אוחוב ייעדר בשבועות הקרובים.

שימו לב ל: איפה לונדברג. הגארד הדני היה אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של צסק"א בעונה שעברה, וגם את העונה הנוכחית פתח עם שני משחקים חזקים, אלא שמאז הכושר שלו ירד בצורה משמעותית ובששת המשחקים האחרונים רושם 7.5 נקודות, כולל 16 אחוזים בלבד מחוץ לקשת.

ארבעה משחקים נוספים ייערכו הערב כשבמוקד ברצלונה תנסה לחזור לנצח אחרי שני הפסדים ברציפות ותארח את באסקוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully