וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינגר: "היממנו את מכבי". איינבינדר: "אנחנו מנפצים מיתוסים"

8.11.2021 / 6:22

האדומים מרוצים מהתיקו בעשרה שחקנים בדרבי. המאמן הסביר את ההימור הטקטי ש"מכבי לא התכוננה אליו", הקשר רואה את גרף השיפור, שטקוס סחט מחמאות: "אין הרבה שוערים כאלה בליגה, לא במקרה קלינגר נלחם עליו". גוטליב ינותח ויחזור אחרי פגרת הנבחרות

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 1:1/ספורט1

1. הפועל תל אביב הגיעה לדרבי אתמול (ראשון) מלאת ביטחון וחדורת אמונה שהפעם היא תנצח. בפועל, האופן בו המשחק התפתח שיבש את התוכניות: אחרי שער היתרון המוקדם של אושר דוידה הקבוצה נסוגה לאחור, לא ניסתה לפתח התקפות, ולמרות שהחזיקה מעמד במשך דקות רבות, הסתפקה בסופו של דבר ב-1:1. שחקנים בקבוצה הודו בסיום: "זה לא היה התכנון, אבל מכבי שיחקה בקצב מדהים ולא היו לנו פתרונות. הם הגיעו באנרגיות אחרות אחרי שהחליפו מאמן, היו רגעים בחצי הראשון שזה הרגיש שמכבי עם 12 שחקנים. ועדיין, אם לא האדום של טראורה אנחנו מנצחים".

שחקני הפועל תל אביב מודים לקהל. ברני ארדוב
עוד משחק הקרבה. הפועל תל אביב חוגגת עם הקהל/ברני ארדוב

2. לא נדע לעולם מה היה קורה אלמלא האדום של טראורה, אך ניתן היה לראות שמכבי תל אביב מנסה לבודד שחקנים על הבלם, בעיקר את פריצה וקניקובסקי, שהגינאי זוהה כנקודה התורפה בהגנת האדומים. צהוב מוקדם, אדום בחצי השני, עוד עבירה על פריצה על ה-16 שיכולה הייתה להסתיים עם כרטיס אדום - התוצרת של טראורה במשחק הוכיחה שהצהובים צדקו כשסימנו אותו.

כשאדי גוטליב חסר ההגנה של הפועל תל אביב פחות טובה בצורה משמעותית. קלינגר ניסה לעשות שינויים בחצי השני, אבל השחקנים איבדו את הביטחון לצאת קדימה בשלב מוקדם וזה לא היה פשוט. מי שהיה שם בשביל האדומים, ולא בפעם הראשונה העונה הוא ארנסטס שטקוס, עליו אמרו במועדון: "יש לנו שוער ענק, לא במקרה קלינגר נלחם עליו, אין הרבה שוערים בליגה הזאת שמחזיקים את הקבוצה כשצריך אותם".

ארנסטס שטקוס שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יכולת יוצאת דופן. שטקוס/ברני ארדוב

3. דן איינבינדר היה ישיר וכן כהרגלו בסיום. "יש הרבה אתגרים בלשחק בהפועל תל אביב בגרסתה הנוכחית. בשנים האחרונות הפועל צברה כמה מיתוסים ושיאים שליליים, ואנחנו מנפצים אותם. ניצחנו במחזור הפתיחה, פתחנו את העונה בצורה טובה. יש כאן הרבה צעירים, גם כאלה שהגיעו מהליגה הלאומית וגם כאלה שגדלו במועדון, לדברים כאלה לוקח זמן. זאת גם פעם שנייה העונה שאנחנו נאלצים לשחק בעשרה שחקנים, וזה לא שובר אותנו. שני המשחקים האלה לא הפסדנו ואפילו יכולנו לנצח. גם אם המשחק היום היה פחות טוב או שלטנו פחות, תכנית המשחק שלנו עבדה מהר מאוד, אפילו מהר מדי, זה הוציא אותנו מריכוז וגרם לנו לשחק במחצית הראשונה פחות טוב ממה שתיכננו, אבל צריכים להיות גאים בזה שנלחמנו עד השניה האחרונה".

הקשר הוסיף: "אני שמח מאוד שקפצנו מדרגה השנה, פתחנו את העונה כמו שצריך, אנחנו צוברים נקודות, בהרבה משחקים אנחנו טובים יותר מהיריבה, אנחנו שולטים בקצב, מגיעים להזדמנויות. אפשר לראות בסטטיסטיקות שלנו כמה אנחנו מייצרים, תוקפים, יוזמים ובאים לנצח. גם היום באנו ככה, אבל לפעמים משחקים מתפתחים אחרת. בגלל שזה לא התפתח כמו שרצינו ונשארנו עם עשרה שחקנים, אנחנו גאים על התוצאה שהשגנו".

על הסיכוי לפלייאוף עליון אמר: "הליגה מאוד שיוויונית, ובגלל שהיא כזאת אני מאוד שמח על פתיחת העונה והנקודות שלקחנו. נצטרך להמשיך להשתפר, מחכים לנו משחקים לא פשוטים אחרי הפגרה, אבל יש כאן שילוב טוב של הרבה מאוד שחקנים עם תשוקה מאוד גדולה להוביל את הפועל תל אביב למקום שהיא ראויה לו. הקהל נתן היום הצגה, גם אתמול הם באו לאימון ונתנו הצגה, הפציצו אותנו בהודעות לאורך כל השבוע. אנחנו יודעים כמה המשחק הזה היה חשוב בשבילם, באמת שניסינו, נלחמנו ונתנו הכל, אני בטוח שהם גאים בנו ששמנו את הלב על המגרש".

דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב עם אבוקות בדרבי. ברני ארדוב
אופטימי ביותר. איינבינדר אתמול/ברני ארדוב

4. ניר קלינגר הפך לנושא המרכזי של הערב אחרי הנאום שנשא בסיום נגד אוהדי מכבי תל אביב. אחרי שמעט נרגע, הוא סיכם את המשחק במסיבת העיתונאים. "רצינו לכבוש שער מהיר ובגלל זה דוידה פתח בהתקפה, זאת הייתה הפתעה שמכבי לא התכוננה אליה. מצד שני, השער שכבשנו החזיר אותנו מבחינה פסיכולוגית. בסך הכל לא היו מצבים של ממש חוץ מהנגיחה של פריצה. לא החזקנו מספיק בכדור וזה גרם לנו להתעייף ולהתגונן. יכול להיות שמכבי שלטה והייתה עדיפה, זה קורה, אבל אני חושב שהיא הייתה המומה בשלב מוקדם ויכולנו גם לשים את השער השני היינו ביום פחות טוב של עמידה התקפית, השלושה בלמים שלנו התקשו להניע את הכדור, וזה הסיפור. אני לא אומר שהיה משחק טוב שלנו, היה משחק לחימה מדהים, שחקנים נלחמו בשביל הקהל ובשביל הנקודות. לעולם לא נדע מה היה קורה אם היינו נשארים ב-11 שחקנים".

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"היממנו אותם". קלינגר עם טועמה/ברני ארדוב

5. בנוהל, המועדון יעמוד לדין על האבוקות והשלכת חפצים מיציעים 4-5, כאשר ברביעי הקרוב אמורים במועדון להגיש את הערעור על עונש סגירת שערים 4-5 לשני משחקים, בעקבות האירועים מהמשחק עם בית"ר ירושלים. אדי גוטליב שעדיין סובל מפציעה במפשעה, אמור לעבור טיפול כירורגי ולחזור בעוד שבועיים. מספר שחקנים נוספים מושכים פציעות קטנות, אבל אמורים להתאושש לאחר מנוחה קצרה בימים הקרובים.

לאחר פגרת הנבחרות תפגוש הפועל תל אביב את מכבי חיפה למשחק בית במסגרת המחזור העשירי בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully