וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי אחרון? שאלת הדרבי ועתידו של ברק יצחקי

7.11.2021 / 13:30

מהרגע שלקח על עצמו את תפקיד המאמן הזמני, ברק יצחקי לא העלה חיוך. האיש שידע לתת שואו במגרש, יצטרך הערב לביים את ההצגה האחרונה שלו על הקווים. כזו שתסלול את הדרך לעמדת מאמן קבוע ביום בו יעזוב את מכבי תל אביב. איך הפך מי שנזרק לקפריסין לדמות החזקה בקרית שלום?

תקציר: מכבי תל אביב - ה.י.ק הלסינקי 0:3/ספורט1

מתן חוזז סיים לדבר ראשון וקם לעזוב את אולם מסיבות העיתונאים בבלומפילד. קשר מכבי תל אביב הבקיע כמה דקות קודם את השער השלישי מול ה.י.ק הלסינקי בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה ונשלח למפגש עם העיתונאים בסיום. ליד חוזז ישב ברק יצחקי בפנים חתומות וחיכה שהשחקן שלו יסיים. כבר כמעט שבועיים שיצחקי לא מוציא חיוך. רציני וקשוח. אפילו כשהוא שמח על כל אחד מששת השערים שכבשה מכבי תל אביב בתקופתו כמאמן זמני, הוא בקושי חייך. כשחוזז קם לעזוב את השולחן, קראו ליצחקי העיתונאים 'קואוץ''. באנגלית. סוג של דאחקה על הפנייה המפורסמת למאמנים הזרים של מכבי תל אביב בשנים האחרונות. גם זה לא הצחיק את יצחקי. אחד הסדרנים שישב באולם דווקא צחק ויצחקי הפנה אליו מבט זועף.

מהרגע שקיבל על עצמו את המינוי, הוסיף לעצמו יצחקי עוד מימד של רצינות. אותם אלמנטים שהובילו אותו לקבל בהפתעה תפקיד כל כך מרכזי במערך של מיטש גולדהאר במכבי תל אביב, מלווים אותו כבר יותר משלוש שנים מאז שפרש. בהתחלה למד את העבודה והתלווה לכל פגישה של המנכ"ל בן מנספורד. אבל מאז שהאנגלי עזב, יצחקי התקדם ומיקם את עצמו חזק במרכז העשייה של השדרה הניהולית מקצועית במכבי תל אביב.

ליד ולדאן איביץ' ופטריק ואן לוון הוא עדיין שימש כינור שני. שניהם היו מאוד כוחניים. שונים מאוד, אבל מאוד דומיננטיים, כל אחד בדרכו, ויצחקי החכם ידע להתאים את עצמו אליהם. אם היתה סיבה מרכזית בגינה רצה איביץ' לבוא היא יצחקי. הקשר ביניהם נפלא. עד היום. כשיצחקי רצה להחתים את סטיפה פריצה הטלפון הראשון היה לאיביץ' שהכיר אותו מווטפורד. שום דבר מהשיחה ביניהם לא דלף לתקשורת. מערכת יחסים של כבוד הדדי ואמון. יצחקי היה מאוד רוצה לראות את איביץ' שוב כאן, אבל סיבות אחרות גרמו לכך שהסרבי יסרב.

ברק יצחקי מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הוא היה הסיבה שבגללה איביץ' רצה לחזור. ברק יצחקי/ברני ארדוב

דרך ארוכה עשה יצחקי מהרגע שנשלח לקפריסין ברגע שג'ורדי קרויף הגיע ב-2012 ועד היום בו הוא מחזיק בכמה כובעים כולל זה של המאמן הזמני. אם היה רגע בו מיצב את עצמו כאיש שניתן לבטוח בו, זה היה ברגע הפרישה או יותר נכון בתהליך שקדם לו. יצחקי יכול היה להמשיך לשחק. כמו איתי שכטר או איתן טיבי שעזבו הקיץ בגיל מתקדם, גם הוא יכול היה להמשיך את קריירת המשחק במועדון עם שאיפות יותר צנועות מזה של מכבי תל אביב. אבל בדחיפת ג'ורדי קרויף שעזב ביוני 2018, יצחקי החליט לתלות את הנעליים ולזכות במשרת הניהול החדשה כשאיש לא כותב על כך דבר בתקשורת. אם אתה רוצה לפתוח ברגל ימין את דרכך מול הבוסים בקנדה, חובה שהכל יהיה בהודעות רשמיות של המועדון. יצחקי ידע לשמור קרוב לחזה את השינוי שהוא עומד לעשות ועבר את המבחן הראשון מול טורונטו בהצלחה.

כשנשלח לקפריסין עם תחילת עידן קרויף, היו רבים שהעלו ספק אם הוא בכלל יחזור למכבי תל אביב. זה היה שנתיים אחרי שמיטש גולדהאר רכש אותו מבית"ר ירושלים ב-1.7 מיליון דולר. אחרי שנתיים של אכזבות, סימנו אותו במכבי תל אביב כגורם מפלג ולא מאחד. כמישהו שהנוכחות שלו בקרית שלום לא תורמת לדרך של הבוס מקנדה. יצחקי ארז ונסע לקפריסין בלי שקרויף ידע מיהו. שם באי השכן החל המסע שלו בדרך לפסגה במכבי תל אביב. זה היה כחצי שנה אחרי שכבש את שערו היחיד במשחקי דרבי תל אביביים. בנובמבר 2011, בדיוק לפני עשר שנים, רשמה הפועל תל אביב את ניצחון החוץ האחרון שלה בדרבי נגד מכבי תל אביב. מריו פצ'אלקה, אלרואי כהן ושי אבוטבול כבשו להפועל תל אביב. ברק יצחקי רק צימק בתווך בנגיחה חכמה ואופיינית. זה היה השער היחיד שלו בכל משחקי הדרבי בהם שותף.

עוד בוואלה!

כ-500 אוהדים הגיעו לקרית שלום. גלזר: "קצב האימונים עלה משמעותית"

לכתבה המלאה
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב דוחף את שרן ייני. ברני ארדוב
עשר שנים אחרי השער היחיד שלו בדרבים. ברק יצחקי/ברני ארדוב

יצחקי יחזור בקרוב לתפקידו הבסיסי כמנהל מחלקת הכדורגל במכבי תל אביב. בשבוע שעבר הוא נשאל לפשר ההגדרה הזו וענה שאין לו בעיה שיגדירו אותו כמנהל מקצועי או מנהל ספורטיבי, אבל התפקיד שלו רחב יותר. הוא אמון על הקשר עם בית"ר תל אביב בת ים, עומד בראש מערך הסקאוטינג וכעת הוא גם מאמן זמני. אין שחקן שמגיע למכבי תל אביב שלא עובר דרך ההסכמה שלו. גם המאמן הבא שימונה יצטרך לעבור את האישור שלו. נשאר לו עוד להגיש את עבודת הסיום האישית בקורס הפרו ואז תהיה בידיו גם תעודת פרו. אם היה רוצה לאמן בקביעות, היה יכול כי הוא בשלבי סיום הקורס והמנהל וילי רוטנשטיינר נתן לו היתר רשמי.

אבל יצחקי לא מתכוון לאמן כעת וקרוב לוודאי שהיה רוצה כל החיים לעשות את תפקידו במכבי תל אביב. כמו שהיה שחקן מתוחכם ותחבולן, כך גם בחיים הנוכחיים הוא יודע שתפקיד המאמן הוא זמני. יותר מאשר כמנהל מקצועי, כמאמן אתה תלוי באופן ישיר בתוצאות של המשחקים בשבת. תלוי מאוד בשחקנים שלך. יצחקי יודע את זה, אבל לא מן הנמנע שיצטרך בעתיד לעבוד כמאמן ובשביל זה גם הוציא את תעודת הפרו. עבודה במועדון כדורגל בסדר גודל של מכבי תל אביב עם הדרישות והלחצים הידועים, מחייבים לעמוד כל הזמן בסטנדרטים מאוד גבוהים של הצלחה. אפילו ג'ורדי קרויף הגיע לסיום הדרך אחרי שהחל בשלוש עונות מוצלחות, שלא לדבר על פטריק ואן לוון שחשב שהוא על הסוס ומצא את עצמו נזרק מהאוכף. ברק יצחקי יודע יותר טוב מכולם שהתפקיד שלו הוא זמני, כמו כל תפקיד בכדורגל, ועל פי מה שימכור כעת, כמאמן, יקבל בעתיד הצעות.

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
יצחקי הגיע עם מסר שונה ממנו. פטריק ואן לוון/אריאל שלום

ג'וב כמו זה שיש לו במכבי תל אביב יהיה לו מאוד קשה לקבל במקום אחר בארץ. המועדונים הקטנים לא מחזיקים במשרה כזו ואם יש משהו דומה, לא משלמים משכורת ראויה. במועדונים הגדולים יהיה לו קשה לעבוד, למעט בית"ר ירושלים, בשל הזיקה שלו למכבי תל אביב. מה שהוא משדר כעת כמאמן זמני ומה שישיג בעיקר הערב בבלומפילד ישרתו אותו בעתיד. אם יגמור את פרק הזמן שהוקצב לו כמאמן זמני עם מאה אחוזי הצלחה, יזכרו לו את זה בליגה כאן. מההיבט הזה מדובר הערב במשחק חשוב מאוד למכבי תל אביב אחרי כל הנקודות שהיא איבדה, אבל גם חשוב מאוד לקריירה הבאה של ברק יצחקי.

ההתנהלות שלו מאז פיטורי ואן לוון כמאמן מרשימה מאוד. "כל זה חדש לי", אמר פעמיים, אבל דומה שהוא נטמע היטב בתפקיד. הכין את הקבוצה בצורה מצויינת לשני המשחקים עד כה וזכה גם לשבחים מהשחקנים שאומרים: "מה שפטריק לא לימד אותנו מתחילת העונה בארבעה חודשים, ברק עשה בעשרה ימים". שרן ייני אמר עליו שהוא למד הרבה מפאולו סוזה ומפאקו אייסטרן ושהשחקנים מאוד מרוצים מהגישה החיובית שלו למשחק.

יצחקי בא עם מסר שונה משל ואן לוון. הוא ביקש מהשחקנים להעז, להביע את עצמם. ממש בדומה לאופי שלו כשחקן על המגרש, כך היו המסרים שלו. פעם סיפר שהוא רואה את הכדורגל שונה מאחרים. גם במשחקים חשובים הוא לא יחשוב על הכדורגל כעולם של חיים ומוות, אלא כעולם שיש בו הרבה יותר מוטיבים של שואו. את ההצגה הכי חשובה הוא צריך לביים הערב בבלומפילד ואת פירות התוצאה שלה הוא ייקח איתו עוד הרבה שנים קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully