וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע סוערת: "צריך לטפל במשבר". ברדה לסגל: "פגעת באוהדינו"

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 12:24

מערכת היחסים בין רוני לוי לקהל יוצאת משליטה אחרי התקרית בנתניה, ובמועדון עשויים ליזום סולחה: "במקום שנהנה מהמקום הראשון, יש דם רע". המאמן התעקש בפני מקורביו: "הקללות לא כוונו אליהם". המנהל המקצועי ביקר את בעלי נתניה: "הרחקת 4,000 צופים מחווית כדורגל"

תקציר מכבי נתניה - הפועל באר שבע 1:1/ספורט1

בהפועל באר שבע מפנימים הבוקר (ראשון) שהם קצת איבדו שליטה בכל מה שקשור למערכת היחסים בין רוני לוי לחלק נכבד בקהל. אמש במהלך ה-1:1 עם מכבי נתניה, הגיעה המתיחות לשיאים חדשים. "יכול להיות שהיה צריך לעצור את זה קודם עם איזשהו מפגש לתיאום ציפיות", אמר אמש גורם בהפועל באר שבע. "הסיפור הזה איבד שליטה וחבל. אנחנו בתקופה טובה. מקום ראשון בטבלה ובמקום שנהנה, יש דם רע בין חלק מהאוהדים לבין רוני וזה כל כך מיותר. מישהו בקבוצה צריך להתעשת ולטפל במשבר הזה".

הדברים מגיעים נוכח האירוע החריג שהיה אמש במשחק מול מכבי נתניה כשלוי נתפס במצלמות המשחק מסנן קללות לעבר הספסל שלו כשהפירוש שניתן על ידי האוהדים של הפועל באר שבע ברשתות החברתיות היה שהמאמן הפנה את הקללות לעברם, אחרי שהם לא מרוצים כבר כמה משחקים מאיכות הקבוצה למרות שהיא ממוקמת ראשונה ומביעים תרעומת במשחקים על ידי שריקות בוז.

רוני לוי מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
המצב האבסורדי נמשך: הקבוצה במקום הראשון, הקהל זועם. רוני לוי אמש/ברני ארדוב

המאמן וגם ההנהלה בראשות הבעלים אלונה ברקת, הבינו שדרושה תגובה ולוי פירסם אמש בעמוד הקבוצה בפייסבוק הבהרה לפיה הוא ספג קללות מאוהדי מכבי נתניה שישבו מאחוריו והדברים שסינן כוונו אליהם. לוי אמר מאוחר יותר לאחד ממקורביו: "על מה אני אתלונן אם כל המשחק רק שמעתי מאחוריי את אוהדי נתניה? האוהדים שלנו ישבו בצד השני וביציע העליון. לא שמעתי כל המשחק שהם שרקו בוז ולא כלום, אז ממש לא כיוונתי את הדברים שלי אליהם. בכל מקרה, לא הייתי צריך להתייחס גם לאוהדי מכבי נתניה שקיללו אותי".

המקרה יוצא הדופן הזה הוא לא משהו שבמועדון רוצים שילווה אותם ואמש כבר חשבו גורמים בקבוצה על יוזמה לפיה תיערך פגישה בין רוני לוי לאוהדים כדי להבין אחד את האחרים וההפך. "זה כל כך מיותר", אמר אמש גורם בהפועל באר שבע. "אנחנו במקום הראשון אחרי שניצחנו את מכבי חיפה ומכבי תל אביב ואנחנו צריכים להיות במצב לא נעים כזה? צריך לטפל בנושא כי הוא איבד טעם ואיבד שליטה".

הטענות של האוהדים מופנות לכך שהפועל באר שבע לא משחקת, על פי דעתם, כדורגל התקפי ויצירתי אלא בעיקר הגנתי, יעיל ותכליתי שנועד להבטיח את הניצחון ולא מעבר. אמש מול עשרה שחקנים של מכבי נתניה התקשתה הפועל באר שבע וסיימה רק בתיקו, אבל גורם במועדון הזכיר: "את מכבי חיפה לא ניצחנו בעשרה שחקנים בחוץ? מה הקטע שחייבים לנצח קבוצה שנשארת בעשרה שחקנים? גם אנחנו נשארנו בעשרה שחקנים ואפילו ניצחנו את מכבי חיפה ממש לא מזמן, אז זה בסדר? שרקו בוז לברק בכר אז בחיפה כשהוא הפסיד לנו ביתרון מספרי?".

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. ברני ארדוב
מי אמר שיתרון מספרי הוא ערובה לניצחון? שחקני באר שבע מאוכזבים/ברני ארדוב

הביקורת של לוי כלפי שחקניו בסיום התמקדה בכך שהם לא היו מספיק שקטים עם הכדור וכאשר כבשו את השער, לא ידעו לרדת מהר לקרקע ולשמור עליו, אלא איבדו מיד את היתרון לשער משווה של מכבי נתניה.

בקבוצה מחכים היום לתשובות לבדיקה שיעבור דנילו אספרייה שהוחלף אתמול עם פגיעה חריפה בקרסול.

אוהדי הפועל באר שבע נגד מכבי נתניה. ברני ארדוב
הרחק מהמגרש. אוהדי הפועל באר שבע אתמול/ברני ארדוב

אליניב ברדה לאייל סגל: "פגעת בחווית הכדורגל של אוהדינו"

ביום שאחרי המשחק, המנהל המקצועי של הקבוצה אליניב ברדה השמיע טענות כלפי בעלי מכבי נתניה אייל סגל, כשלדבריו האחרון "פגע בחווית הכדורגל" של 4,000 אוהדי באר שבע שהגיעו לאצטדיון ומוקמו ביציע עליון ומרוחק מהמגרש.

"אייל סגל היקר, אני יודע שאתה מגיע לכדורגל מאהבה, באת מתוך הקהל ואתה יודע מצוין מה זה לשבת ביציע, לעודד, להרגיש חלק מהמשחק. אתמול בחרת להושיב את אוהדי באר שבע ביציע העליון, רחוק כל כך מהמגרש, לא חלק מהחוויה של משחק באצטדיון המדהים של נתניה.
כמה חבל שמי שהגיע אתמול מבאר שבע נמנע מחווית צפייה של ממש", כתב ברדה בחשבון הפייסבוק שלו.

"אתה יודע, מילא אם היה מגיע בעלים מנותק ומושיב את אוהדי הקבוצה היריבה אי שם ביציע, אבל אתה? שיודע נפשו של אוהד, בחרת לקחת 4,000 אוהדי כדורגל (עזוב רגע את צבע החולצה שהם לבשו), ובפועל הרחקת אותם מחווית המשחק. למה? את מי זה משרת? אינטרס לטווח קצר של משחק? מה עם מבט על האינטרס של כולנו - שלך, שלי של אוהדים, של אוהבי המשחק? רק כדי 'להקטין את השפעת אוהדי היריבה'?

"אתה איש יקר, ואני יודע שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל בוא נסתכל על זה במבט רחב - עזוב רגע מי אוהד איזו קבוצה, ההחלטה הזו פגעה בחווית הכדורגל של 4,000 איש, חלק ניכר מהם ילדים, הדור הבא של האוהדים במגרשים. לבאר שבעים זה כבר לא יעזור, אבל אני מבקש ממך, עבור האוהדים של כל הקבוצות, לשקול שנית את הצעד הזה. בוא נקרב את הקהל למגרש, לא נרחיק אותו. בהערכה רבה על פועלך, אליניב ברדה".

תוצאות משחקי השבת:

עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 3:1

הפועל ירושלים - מכבי פתח תקוה 0:1

מכבי נתניה - הפועל באר שבע 1:1

מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה 2:2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully