וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני יודע שהפעם ווילבקין יהיה טוב": מבחן הבגרות של מכבי תל אביב

28.10.2021 / 10:00

רצף ההפסדים הנדיר של ברצלונה ביד אליהו יעמוד למבחן, ואיתו גם המאזן המושלם שיש לה העונה. מי עמד על הקווים בפעם האחרונה שהקטלאנים ניצחו בישראל? היכן קיים שאראס את האימון המסכם? ועל מי דרק וויליאמס סומך לקראת הערב (21:05)?

תקציר: בטיס - ברצלונה 78:61/ספורט1

העונה כבר הספיקה ברצלונה לנצח בחוץ את פנרבחצ'ה ובאיירן מינכן, בעונה שעברה היא ניצחה גם בסנט פטרסבורג, מילאנו, מדריד, אתונה, פיראוס, בלגרד, מוסקבה, קובנה, ויטוריה, ולנסיה וברלין. גם את אנאדולו אפס, שהפרידה בינה לבין הגביע באביב האחרון, היא הכניעה באיסטנבול לפני שנתיים.

דווקא בתל אביב היא לא הצליחה לנפץ את המחסום. אשתקד הפסידה 99:94 בהארכה, כשצמד הקרואטים אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר מחבר 40 נקודות; לפני כן הוכרעה בידי חמש שלשות של טיילר דורסי (92:85); ב-2019 כבר פיגרה ב-38 הפרש ונוצחה לבסוף 99:83; ושנה קודם לכן פייר ג'קסון סיבסב אותה עם חמש שלשות משלו בדרך ל-82:94 צהוב.

בשבוע הבא ימלאו חמש שנים לניצחון האחרון של בארסה בהיכל מנורה מבטחים. זו הייתה עונת חמשת המאמנים במכבי, על הקווים באותו ערב עמד רמי הדר, וטייריס רייס הצעיד את הבלאוגראנה לניצחון 69:79, תוך שהוא הופך לקלישאה על האקסים שמצטיינים נגד קבוצותיהם לשעבר וקולע 21 נקודות.

שחקן ברצלונה טייריס רייס לפני שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. ברני ארדוב
כוכב הניצחון האחרון של ברצלונה בהיכל. טייריס רייס לפני סוני ווימס בנובמבר 2016/ברני ארדוב

לתופעה הזאת אין באמת הסבר הגיוני ומניח את הדעת. הקטלאנים השתקמו בשלוש העונות האחרונות וחזרו לצמרת היורוליג, ובמשך רוב הזמן מכבי תל אביב לא ממש נמנתה בין הקבוצות החזקות במפעל. קשה לומר גם שהאווירה המאיימת ביד אליהו הכריעה אותם, הלוא הם ניצחו באולמות לוהטים לא פחות.

כך או כך, הרצף המחמיא של הצהובים יעמוד הערב (חמישי, 21:05) למבחן נגד הקבוצה היחידה שנותרה מושלמת. בשש השנים האחרונות עמדה ברצלונה שלוש פעמים על מאזן 1:5, אבל ל-6 מ-6 - המקום שבו היא רוצה להימצא הלילה - היא לא הגיעה מאז 2015.

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ברצלונה. GettyImages
בחר לוותר על אימון בישראל. שרונאס יאסיקביצ'יוס/GettyImages

בכמה מילים: שרונאס יאסיקביצ'יוס, ולא בפעם הראשונה, חוזר לתל אביב כדי לנעול מחזור כפול; ולא בפעם הראשונה הוא בוחר לוותר על אימון בהיכל שבו כיכב בעבר. לאחר הניצחון הדרמטי שלשום על פנרבחצ'ה, בארסה העדיפה להישאר עוד יום באיסטנבול ולהמריא ארצה רק אחרי אימון שחרור.

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. יריבות מכבי תל אביב מתמקדות בו יותר מתמיד, שולחות אליו שומרים אגרסיביים (לעיתים שניים) ומתאמצות להוציא את הכדור מידיו. עוד לפני ה-1 מ-9 מהשדה נגד ז'לגיריס קובנה, הוא נתקע על מדד שלילי במשך רוב שלבי המשחק מול פנאתינייקוס, וירה 0 מ-8 לשלוש נגד וילרבאן.

ועכשיו? "סקוטי הוא המנוע שלנו והוא אחד השחקנים המיוחדים ביורוליג, אבל לנהל משחק זה לא בהכרח לקלוע", יצא להגנתו דרק וויליאמס לאחר הניצחון האחרון. לפורוורד האמריקאי אין ספק: "אני יודע שהוא ישחק הרבה יותר טוב נגד ברצלונה, וגם יכניס את הכדור לסל".

שימו לב ל: ניק קלאתיס. אז נכון, ניקולה מירוטיץ' אוהב לשחק ביד אליהו, ויד אליהו אוהב לשנוא אותו, אבל מי שבינתיים מתחיל לשלוט יותר ויותר בשיטה של שאראס ובניהול המשחק של בארסה הוא הרכז היווני. סקורר גדול הוא כבר לא יהיה בגלגול הזה, וגם העונה הוא עומד על 7.8 נקודות בלבד (אם כי מפתיע עם 7 מ-8 מהעונשין), אבל בשבועות האחרונים הפך לאחד הריבאונדרים המובילים במפעל - 13 נגד אולימפיאקוס, 11 נגד מונאקו ו-6.2 בממוצע למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully