וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרק, מספר 6, בצהוב: מכבי תל אביב מתמוגגת מוויליאמס

27.10.2021 / 6:15

המחמאות מהחברים לקבוצה ("טוב שהוא איתנו ולא נגדנו, כי לא כיף לשמור עליו"). ההטבעה שהמחישה את השינוי שעבר הכוכב. החמישייה שהכניעה את ז'לגיריס בבליץ של עשר דקות. והיתרון הלוגיסטי על ברצלונה. הצהובים מסכמים ניצחון במשחק בו היה רק מה להפסיד

דרק וויליאמס, מכבי תל אביב. דני מרון
"כדורסל זה עסק רציני, אבל הוא צריך להיות גם מהנה". דרק וויליאמס/דני מרון

1. היומרות, הציפיות והתוצאות

"דרק וויליאמס? הוא טוב בכדורסל", חייך אנג'לו קלויארו כשנשאל אמש (שלישי) על ההצגה של שותפו לקו הקדמי במכבי תל אביב נגד ז'לגיריס קובנה. "אני שמח שהוא משחק איתי ולא נגדי, כי לא כיף לשמור עליו".

וויליאמס קלע אתמול תשעה סלים מכל הטווחים, אבל הטבעה אחת מהדהדת ברבע השני, שבה איים לנפץ את הלוח או לפחות לנגוח בחישוק, המחישה כל כך הרבה לגבי הסטייט אוף מיינד שבו הוא נמצא כרגע. הרי הוא האיש שבא - שוב בא, יש לציין - לקבוצה חדשה כשכתפיו עמוסות יומרות וציפיות, כשהעבר עדיין רודף אותו וההווה מזמן לו תחנה עשירית בשמונה עונות בלבד. ואז גם הגיעה הקורונה.

"הוא נדבק בנגיף והיה סגור במלון למשך שבועיים, וברור שזה היה לו קשה", סיפר קלויארו. "עכשיו הוא מוצא את הדרך שלו. ראיתם אותו על המגרש: הוא סופר מוכשר, מסוג השחקנים שאתה פשוט נותן להם את הכדור, והם כבר יידעו מה לעשות איתו".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב עם אנג'לו קלויארו. דני מרון
גם על ווילבקין הוא בוודאי היה מעדיף שלא לשמור. אנג'לו קלויארו/דני מרון

ואכן, וויליאמס ידע אתמול מה לעשות עם הכדור, והפגין תצוגה התקפית שאולי לא הייתה מושלמת, אבל בוודאי הייתה שלמה. "אתמול אפשר היה לראות שממש נהנינו לשחק יחד", סיפר האמריקאי, שקלע 17 נקודות וקטף שבעה ריבאונדים. "כדורסל זה עסק רציני, אבל הוא צריך להיות גם מהנה. אנחנו נמצאים אחד עם השני יותר מאשר עם המשפחות שלנו. הגעתי לכאן בתור השחקן הוותיק והמנוסה בסגל, אז אני מנסה להביא איתי אנרגיות חיוביות, גם כשאנחנו בזמנים פחות טובים. המאמן כבר העיר לנו שאנחנו מחויכים מדי, וחשש שאנחנו לא מספיק רציניים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

2. אפס נקודות, 25+ בפלוס/מינוס

המשחק נגד ז'לגיריס היה אחד כזה שאליו מכבי תל אביב מגיעה בידיעה שיש לה רק מה להפסיד; הליטאים נראים רע, הסגל שלהם חסר ומאמנם כמעט הודה שהוא די אובד עצות, אבל מתישהו - וזה כנראה יקרה בקרוב - הם "ישברו את החומה", כהגדרתו של יורה זדובץ' וינצחו לראשונה העונה. ואף אחת לא רוצה להיות זו שתפסיד להם.

וכך, הצהובים התייצבו חדים וממוקדים, בהמשך ישיר למופע השלשות והריקודים נגד הפועל ירושלים, ופתחו את המשחק בטיסה של 2:14. הם פגעו ב-7 מ-10 מהשדה, לא התפתו לזרוק אפילו שלשה אחת, ופשוט פירקו את היריבה מתוך הצבע; בעיקר בהכנסות כדורים לאנטה ז'יז'יץ', וגם בחדירות ובתנועה. ואז, כשהגארבג' טיים מאיים להפציע כבר בדקה השישית למשחק, הכול התהפך על פניהם.

ג'יימס ננאלי שחקן מכבי תל אביב ארתוראס מילאקניס שחקן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
הפעם, החמישייה היעילה הייתה בלעדיו. ג'יימס נאנלי נזכר שלא פשט את האימונית/דני מרון

יאניס ספרופולוס רק העז לפרק את החמישייה הפותחת - שכללה את קינן אוואנס, סקוטי ווילבקין, קלויארו, וויליאמס וז'יז'יץ' - וז'לגיריס רצה ל-0:14. עוד לפני שנחתם הרבע הראשון היא מחקה את הפיגור האסטרונומי שאליו נקלעה, ואפילו הצליחה לעלות ליתרון ראשון, מבלי שהמאמן היווני יזעיק פסק זמן בתגובה. כמה דקות מאוחר יותר, כשרכבת החילופים הסתדרה לרגע, הוא חזר לחמישייה המקורית - ושוב, 0:6 מהיר.

"זה רק עניין של ביטחון", ביאר וויליאמס. "כשאתם רואים חלקים במשחק שאנחנו לא טובים, וחלקים שבהם אנחנו משחקים מצוין, זה בגלל שאנחנו עדיין קבוצה חדשה. לא הייתה לנו הכנה לעונה, והתבטלו לנו משחקים, אבל יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לעשות כל מיני דברים על המגרש".

בסך הכול שיחקה ההרכב המקורי יחד במשך 10:21 דקות בלבד, והביס במהלכן את הליטאים 9:26; כל הליינאפים האחרים עבדו פחות טוב - והפסידו 53:50 לאותה ז'לגיריס. ומה המדהים? שאת נתון הפלוס/מינוס הגבוה ביותר ניפק דווקא קלויארו, האיש שלא קלע נקודה במשך 33 דקות. בזמן שהוא שהה על הפרקט, מכבי ניצחה ב-25 הפרש.

שחקן ברצלונה ניקולה מירוטיץ'. ברצלונה, אתר רשמי
"חבל שהוא קלע, והם לא הלכו לשבע הארכות". ניקולה מירוטיץ'/אתר רשמי, ברצלונה

3. "חבל שמירוטיץ' מנע שבע הארכות"

מחר, 48 שעות אחרי הקבוצה החלשה ביותר ביורוליג, תגיע ליד אליהו הקבוצה הטובה ביותר במפעל. ברצלונה היא היחידה שנותרה עד כה במאזן מושלם, אבל בשבוע הבא ימלאו חמש שנים לניצחונה האחרון בהיכל, כשרמי הדר עוד אימן את הצהובים; כמה המשחק ההוא עתיק? הקלע המוביל של המנצחים באותו ערב היה טייריס רייס.

למכבי יש יתרון לוגיסטי מובנה בבואה למשחק עם בארסה: בזמן שהיא נחה מעט, אספה את עצמה והחלה בהכנות המזורזות להתמודדות מחר, הקטאלנים נמצאים עדיין בטורקיה. הם יתאמנו היום באיסטנבול, ורק בשעות הערב ינחתו בתל אביב. אז נכון שמדובר בטיסה קצרה, אבל בתפר כל כך קצר בתוך המחזור הכפול, גם לתתי הסעיפים הטכניים הללו עשויה להיות משמעות.

על אף ששת הניצחונות בששת המשחקים שלה עד כה, ברצלונה כבר ידעה לא מעט מותחנים. את אולימפיאקוס הכניעה לאחר הארכה, גם במונאקו היא נזקקה לחמש דקות תוספות, ואתמול גברה בחוץ על פנרבחצ'ה בזכות קליעת באזר של ניקולה מירוטיץ'.

"כן, ראיתי את הסל של מירוטיץ'", סיכם קלויארו. "חבל שהוא קלע, ושהמשחק שלהם לא הלך לשבע הארכות".

אם אחרי הקרטועים והסרבולים, הבעיות שהתגלו בדרך וההפסד הביתי המיותר לכוכב האדום בלגרד - ספרופולוס ושחקניו ייצאו לסוף השבוע במאזן 2:5, אפילו הם יביטו שוב ושוב בטבלה וישפשפו את עיניהם כלא מאמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully