וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "חייבים לפגוע לחוליגנים בכיס". חסון: "חושש מהדרבי"

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 11:17

בעלי בית"ר ירושלים השתתף בדיון בוועדה לביטחון פנים בנוגע לאלימות במגרשים. יו"ר ההתאחדות: "הדרבי התל אביבי - אירוע נפיץ"

עימותים ביציע אוהדי בית"ר ירושלים בעקבות ניסיונות לעודד את קמסו מארה/סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

תשעה ימים אחרי אירועי המשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים, נערך היום (רביעי) דיון בוועדה לביטחון פנים בכנסת בנושא התמודדות המשטרה עם האלימות באצטדיוני הכדורגל. כזכור, ראשי בית"ר ירושלים ביקשו פעמים רבות תמיכה מרשויות המדינה במאבק נגד האוהדים האלימים, ולדיון שנערך בוועדה הוזמנו נציגים מההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, כמו גם יושב ראש המועדון אלי אוחנה והבעלים משה חוגג.

משה חוגג דיבר באריכות: "אין אדם מצפון ועד דרום שלא מכיר את התופעה הבזויה שנקראת 'לה פמיליה'. האלימות קיימת לא רק בבית"ר, אבל אני חושב שלה פמיליה זו רמה אחרת של אלימות וגזענות. המצב באנגליה היה חמור פי שבע והצליחו לנקות. מי שניקה הייתה הממשלה, לא המועדונים או ההתאחדות. חוקקו תקנות וחוקים של אפס אחוז סובלנות וגזענות

"המלחמה שלנו בבית"ר היא חסרת תקדים. אנוחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע את האיום. בבית שלנו זה פשוט יותר כי בטדי אני נותן את ההוראות לחברת האבטחה. אבל בכל פעם שבית"ר יוצאת למשחקי חוץ זו מלחמה ובמלחמה בבלומפילד הפסדנו. אמרנו מראש שאסור להכניס את החוליגנים ולצערנו לא קיבלנו שיתוף פעולה מהמשטרה והפועל תל אביב.

"יש קבוצות מארחות שלא רוצות להתמודד עם זה. במשחק נגד הפועל תל אביב הסכמתי לשלם את 40 אלף שקל פער במחיר כדי להוסיף אבטחה ולמנוע מהחוליגנים להיכנס. לצערי לא קיבלו את עמדתי. היום אני עומד לדין על אלימות בנסיבות מחמירות. רוצים לקנוס אותי על המעשים של לה פמיליה.

"אני עושה הכול ואפילו מעבר ליכולתי. אני מבקש מכם תנו לנו כלים להתמודד. אם אתם נותנים אחריות, תנו לנו גם סמכות - תאפשרו לנו להרחיק אוהדים חוליגנים. החקיקה צריכה להיות קשה, הרחקות לא יכולות להיות ל-90 יום - זו יריקה בפנים. עוד 90 יום האוהדת תחזור ליציע כשהיא יודעת שמי שהכה אותה נמצא שם?

"דבר שני - חייבים למצוא דרך לפגוע להם בכיס ותת להם קנסות. כשאדם משתולל בכביש הוא סופג גם קנס. חלק מהאוהדים מרגישים גיבורים כשהם הולכים לתחנת המשטרה, הם חוזרים לחברים שלהם ואומרים 'ישבתי במעצר, קטן עליי'. אבל כשאני תובע אותם, פתאום הם יורדים על הברכיים ומתחננים שנסיר את התביעות. חייבים לקנוס אוהדים שנוהגים באלימות".

עוד בוואלה!

חברי "לה פמיליה" הגישו התראה לפני תביעה נגד אוהדים שהכפישו אותם

לכתבה המלאה
אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"צריך לפעול ביד מאוד קשה". חסון/צילום מסך, ערוץ הכנסת

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, אמר: "צריך לפעול ביד מאוד קשה. אנחנו יושבים פה בפעם המי יודע כמה. אם לא יהיה שילוב כוחות משטרה, משרד המשפטים, כנראה נגיע לכאן אחרי אסון. לא יעלה על הדעת שאנשים מתנהגים בצורה עבריינית במגרש כדורגל".

חסון הוסיף: "בעוד שבועיים יש דרבי, אני חושש ממה שהולך לקרות שם - אנחנו יודעים שזה אירוע נפיץ. מדובר בעבריינים שבאים לפגוע בבעלי קבוצות. המשטרה עושה כמיטב יכולתה, שיתוף הפעולה יוצא מן הכלל, אבל היא זקוקה למשרד המשפטים".

מנכ"ל מנהלת הליגות, ניקולס לב: "אנחנו צריכים לראות איך המדינה יכולה לעזור לנו. בעלי הקבוצות הם לא הבעיה. אוהד צריך לדעת שהוא מזוהה באצטדיון. אם אוהד ידע שברגע שהוא נוקט באיזשהי פעולה הוא נענש בו במקום, אז ההרתעה תהפוך לאפקטיבית עשרות מונים ממשפט והרחקה מאצטדיון לתקופה קצרה. נפגע בכיס. כל מועדון שמבקש לחסום אוהד יקבל את הגיבוי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully