וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנה מושלמת, שחקנים בינגו": מכבי חיפה חוגגת את הניצחון היקר על סלביה פראג

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 8:31

דוניו ענה למבקרים, שחקני ההגנה הצטיינו, עלי מוחמד מתגלה כ"בינגו", בכר שוב נתן "הכנה מושלמת", הקהל התמוגג מההצגה וגם במועדון יודעים כמה חשובים הנקודות והכסף. מכבי חיפה חוגגת את הניצחון המתוק על סלביה, ויודעת: זו רק ההתחלה

תקציר: מכבי חיפה - סלביה פראג 0:1/ספורט1

1. שחקני מכבי חיפה חגגו דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום אמש (חמישי) שבישרה על הניצחון המתוק על סלביה פראג (0:1), הראשון של הירוקים בשלב הבתים של הקונפרנס ליג. השחקנים נקראו ליציע הצפוני ורקדו עם האוהדים הרבה אחרי השריקה, כשגם בחדר ההלבשה נרשמה חגיגה נוספת. הקהל הירוק חיכה העונה למשחק גדול שבו יוכלו האוהדים לחגוג, ולמעשה שנים רבות במועדון חיכו למשחק משמעותי באירופה בשלב בתים שיסתיים בניצחון. "ידענו שאנחנו חייבים בבית שלנו להיות שווים מול כל הקבוצות, למרות הרמה בבית", קבע גורם במועדון, "הוכחנו את זה גם נגד פיינורד ואתמול זה כבר התבטא בשלוש נקודות".

עוד לפני המשחק דובר רבות על כך שהצ'כים הם הפייבוריטים לסיים ראשונים בבית ולזכות בכרטיס ישיר לשמינית הגמר אבל הצוות המקצועי החדיר לשחקנים אמונה שניתן לסיים את המשחק בניצחון אם הקבוצה תשחק לפי תוכנית המשחק. "גם מי שהיה פחות טוב מילא בדיוק את ההוראות שקיבל", אמר גורם בקבוצה, "הייתה הכנה מדויקת שהצליחה באופן מושלם".

מי שזכה כמובן למחמאות על ההכנה וניהול המשחק הוא ברק בכר, שהוסיף לרזומה האישי שלו עוד ניצחון מרשים מאוד במסגרת האירופאית. "שיחקנו כדי לנצח וכדי ללחוץ, עבדנו בפגרה האחרונה התקפית והגנתית כדי לייצר יותר מצבים וגם היום יכולנו להבקיע יותר וככה אני רוצה לראות את הקבוצה שלי", אמר בכר, "זה ניצחון אדיר וצריך לדעת ליהנות ממנו, נגד קבוצה חזקה מאוד שקשה להסביר כמה היא חזקה והתקפית. נשמח יום אחד, ויש זמן להמשך הבית הזה, כי ביום שני יש כבר את נתניה במומנטום ונצטרך להתאושש כי היה מאמץ אדיר של כולם. לא צריך לעשות את הסוויץ', צריך להמשיך את אותם דברים. להמשיך לתקוף עם הרבה שחקנים. כנראה שבאירופה צריך לשחק התקפי ולא הגנתי ונמשיך ככה גם אם נחטוף בראש".

ואכן בחיפה יצטרכו לחשוב מעתה יותר ברצינות על שלושת המשחקים שנותרו בשלב הבתים שכן לאחר הניצחון הבית נפתח לחלוטין והירוקים חזק בתמונת הסיכויים. "זה בית קשה שאף אחד לא נתן לנן בו סיכוי", אמר שחקן בחיפה, "אנחנן לא מסתנוורים עכשיו אבל רוצים להמשיך כדי לרשום קמפיין מרשים".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
כל כך הרבה סיבות לאופטימיות. בכר/מאור אלקסלסי
גודסוויי דוניו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שוב הוכיח. דוניו/מאור אלקסלסי

2. לא מעט שחקנים זכו למחמאות אמש, ביניהם שון גולדברג שלתחושת אנשי הקבוצה ביצע בדיוק את ההוראות של בכר והוכיח למה המאמן החליט לתת לו את הקרדיט בעמדת הבלם. ג'וש כהן רשם כמה הצלות מרשימות ומחמוד ג'אבר נתן עוד משחק טוב מאוד - אך מעל כולם זכו למחמאות אדירות הבלם בוגדאן פלאניץ' והקשר עלי מוחמד. השניים שוב הוכיחו למה בכר התעקש עליהם כל כך והציגו משחק מצוין מול הצ'כים. "צריך להחמיא לפלאניץ' אבל צריך להחמיא לכולם", אמר בכר בסיום, אך גם בקרב השחקנים התחושה היא שפלאניץ' ממשיך להיות הפקטור המשמעותי של הירוקים. "זה פשוט דבר אדיר שיש לך אחד כמוהו בקבוצה", אמר אחד מהשחקנים בירוק, "פלאניץ' הוא בלם ברמות הכי גבוהות שיש. אין ספק שהוא נותן ביטחון לכל חלקי המגרש כשהוא משחק".

גם מוחמד כאמור זכה למחמאות גדולות. "אין ספק שזה בינגו שלנו שהבאנו אותו", אמר גורם במועדון, "זה לא היה פשוט להביא אותו מבית"ר אבל בצוות אמרו שהוא שחקן שיכול לשדרג משמעותית את הקבוצה והוא אכן עושה את זה".

עוד בוואלה!

שער בכורה וניצחון בכורה: מכבי חיפה גברה 0:1 על סלביה פראג

לכתבה המלאה
גודסוויי דוניו שחקן מכבי חיפה עם בוגדן פלאניץ'. מאור אלקסלסי
כמה הוא חשוב. פלאניץ'/מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה שון גולדברג, עלי מוחמד. מאור אלקסלסי
עבודה חשובה. גולדברג ומוחמד/מאור אלקסלסי

3. אין הרבה שחקנים שיצרו כל כך הרבה שיח וכל כך הרבה חילוקי דעות ברחוב החיפאי כמו חלוץ הירוקים דוניו גודסויי. החלוץ - שזוכה ללא מעט ביקורות בביצה המקומית בחיפה וגם בקרב הקהל מייצר ויכוח סוער האם מדובר בחלוץ שמתאים לרמת הירוקים - קיבל אמש את המושכות והציג משחק ענק כאשר גם בסיום שחקני היריבה החמיאו מאוד לחלוץ.

"התצוגה שהוא נתן היום לא צריכה להוכיח שום דבר. הוא שחקן מצוין והיום הוא קיבל כדורים וסיפק את הסחורה וגם בן שהר נכנס מצוין", אמר בכר, "ברגע שהקבוצה נכנסת לתבניות נכונות אתם תראו שגם החלוצים יבקיעו והרבה". בחיפה יש לא מעט אנשים ושחקנים שכבר תקופה לא מבוטלת טוענים שבכר צריך להחליט על החלןץ המוביל שלו ולתת לו לרוץ בהרכב במשך כמה משחקים ברציפות, כשכעת נראה שדוניו הוא בעל הסיכויים הגבוהים אכן לקבל מבכר את הקרדיט כחלוץ הראשון בהיררכיה.

"זה היה משחק קשה אבל תצוגה נהדרת של הקבוצה. עמדנו במה שהמאמן ביקש מאיתנו והצלחנו לשחק בדיוק לפי תבנית המשחק שרצינו", אמר דוניו, שהתייחס גם לביקורות שהוא סופג, "שחקן כדורגל צריך להיות מוכן להכל. לא הצגתי בתחילת העונה שעברה את היכולת שלי אבל בחצי השני זה השתפר והעונה עד למשחק שעבר לא הבקעתי. אז יש ביקורות ואני מודע להן. אני מקשיב לצוות המקצועי ואני נעזר גם בפסיכולוג וזה עוזר לי מאוד כי הוא נותן עצות טובות. ברק אמר לי וגם צרפתי שאחרי שאבקיע את הראשון תהיה המשכיות והכל ייפתח והם כאלה שעברו הרבה שנים בכדורגל אז הם יודעים מה שהם אומרים וזה אכן קורה עכשיו".

4. אם לא די בנצחון ובביטחון שהוא יקנה הירוקים ייהנו משתי נקודות דירוג בעקבות הניצחון, דבר משמעותי מאוד למשחקי המוקדמות בעיקר בעונה הבאה, כשבנוסף חצי מיליון יורו ייכנסו לקופת המועדןן כמענק על הנצחון מאופ"א. "אנחנו רואים את המשמעות של הניקוד אצל מכבי תל אביב", אמר שחקן בחיפה, "ברגע שיהיה לנו מספיק ניקוד גם ההגרלות נוחות יותר. ברור שננסה למקסם את העניין הזה עד סוף הקמפיין". אגב אצל הקהל נרשם טירוף אדיר לקראת משחק הגומלין מול הצ'כים כשכ-3,000 אוהדים צפויים להגיע לבירה הצ'כית. כעת בחיפה יירגעו מהניצחון ויחלו בהכנות למשחק מול מכבי נתניה ביום שני. מוחמד אבו פאני צפוי להיכנס לסגל כאשר ריאן סטריין אם ימשיך באימונים מלאים צפוי לפתוח בהרכב כדי לתת מנוחה לרז מאיר. סאן מנחם ישוב להרכב. גם צ'ארון שרי צפוי לקבל את המפתחות בהרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully