וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגשה מארה: על הפסד בית"ר והאלימות סביב קמסו מארה

19.10.2021 / 6:39

בבית"ר מאוכזבים מההפסד, מודאגים מהיכולת ורותחים על הקומץ ששרק בוז למארה והיכה אוהדים שתמכו בו, אך גם אומרים: "שלא ינסו להשוות בכלל למה שעשו אוהדי הפועל תל אביב"

1.

בבית"ר ירושלים הייתה אכזבה רבה מההפסד להפועל תל אביב (1:0). אכזבה שמהולה בדאגה גדולה מהיכולת של הקבוצה. ריצ'מונד בואצ'י אמר בחדר הההלבשה: "היו לנו אימונים מצוינים, קצב טוב ואגרסיביות, למה אנחנו לא מביאים את זה למשחק?". שחקנים נוספים אמרו: "הפועל תל אביב הייתה צריכה לנצח יותר מ-0:1, נראינו רע, באו כל כך הרבה אוהדים לתמוך בנו ואנחנו לא מפסיקים לשלוח אותם הביתה מאוכזבים".

מקס גרצ'קין הגיע לעמדת הראיונות שבור ואמר בכנות: "הפסדנו בדרך הכי רעה שאפשר להפסיד בכדורגל, אבל הכתובת הייתה על הקיר. אני יותר מאוכזב מהגישה, אני לוקח את האחריות. אנחנו לא יכולים במצב שלנו להיתלות בבעיות ולתרץ, בבית"ר יש אלף ואחת בעיות. אנחנו עובדים כל השבוע על הנעת כדור וטקטיקה, אבל ברגע שמגיעים למגרש ולא זוכים בכדורים, זה לא שווה הרבה. להגיד שאני מופתע שהפסדנו? לא, זה משהו שחוזר על עצמו, חייבים לשנות את הגישה. אם אנחנו לא נתעשת על עצמנו תהיה עונה קשה מאוד. זה הזמן לקחת את עצמנו בידיים ולשנות את זה".

המגן הוסיף: "קשה לי מאוד לענות לגבי הרצון, אם אהיה כנה לדעתי אני רוצה לנצח יותר מכל אחד מה-11 שחקנים של הפועל תל אביב, אני לא הולך לישון עכשיו שבוע. להגיד שאני לא רוצה או מישהו מהקבוצה זה לא דבר נכון. לא יודע לענות מה זה, למה לא לוקחים כדורים ראשונים. להגיד שאנחנו לא באים נחושים באווירה כזאת? גם אם לא אתאמן חודש, באווירה כזאת עם הקהל והאדרנלין אני אהיה בטירוף. אבל בסוף האחריות היא שלנו, הפסדנו תאקלים, איבדנו כדורים שהתחילו התקפות ונצטרך לשנות את זה. יש הרבה בעיות והן יישארו, צריכים לדעת מה כן אפשר לשנות".

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 0:1/ספורט1

2.

בבית"ר הבהירו כי מעמדו של ארווין קומאן כלל לא על הפרק, לא מצד המועדון ולא מצד המאמן, שמאמין שיוכל לקחת את הקבוצה לימים יפים יותר. המועדון יעמוד לדין על השלכת החפצים של אוהדי הקבוצה למגרש, אך בקבוצה גם הבהירו: "שלא ינסו להשוות בכלל בין מה שעשו אוהדי הפועל תל אביב ומה שעשו אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל תל אביב גרמו לעצירת המשחק ל-10 דקות והשופטים בכלל היו צריכים להוריד את השחקנים, נראה מה בית הדין יחליט בענין הזה, החלק של אוהדי בית"ר היה מינורי".

עוד בוואלה! ספורט

קומאן: "אם הבעלים של בית"ר רוצה להחליף אותי, אז זה נורמלי"

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב. אריאל שלום
"החלק של אוהדי בית"ר היה מינורי לעומת אוהדי הפועל תל אביב"/אריאל שלום

3.

לא פחות מ-8,000 אוהדי בית"ר הגיעו אתמול לבלומפילד. לפני המשחק ובמהלך רוב המחצית הראשונה יצרו שני הקהלים אווירה של גמר גביע, טירוף במובן הטוב של המלה. רובם המוחץ של האוהדים גם מחאו כפיים לקמסו מארה שקם להתחמם, כקונטרה לקומץ שהחליט לשרוק לו בוז. בימים הקרובים נושא הקומץ, שריקות הבוז והאלימות יתפסו כותרות, אך בתוך כל זה, אסור לשכוח את הרוב המוחץ של האוהדים שהגיעו לעודד ולתמוך וייצרו אווירה של טירוף ביציעים.

אבל זה החלק הקטן. כנראה שב"לה פמיליה" החליטו שהכל מותר, זה התחיל בקריאות גזעניות לאורך המחצית השניה באשדוד וכעת עם הגעת מארה יש כללים חדשים - אסור למחוא לו כפיים או לעודד אותו ביציע שלהם, ולא מעודדים כל עוד הוא על המגרש, זאת הסיבה לשקט ביציעי בית"ר במחצית השניה.

עם כל התהליך שבית"ר עברה בנושא הגזענות, כולל השיפור ביציע בשנים האחרונות, נראה כי החבורה שהגזענות חזקה ממנה מרימה ראש בחזרה ורוצה אותה במוקד. קמסו מארה הוא מוסלמי, והחשיבות של הקבלה שלו ביציעי בית"ר כראוי היא קריטית למלחמה על עתיד המועדון.

שוב, חשוב לציין, הרוב המוחץ קיבל אותו במחיאות כפיים וכנראה שיעודד אותו בכל הזדמנות אפשרית, אך קומץ עברייני ואלים הרים בחזרה את ראשו והחליט שיש כללים אחרים, כל עוד הגינאי מתחמם או עולה לשחק. עבור בית"ר עצמה, קמסו מארה הוא מלחמה על המותג ועל עתידו. אם קומץ שרוצה לגרום נזק וממציא אג'נדה משלו יגרום לשידוך הזה להיכשל, הנזק למועדון יהיה גדול מאוד, גם ברמת הבעלים הבא.

קמסו מארה שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. אריאל שלום
רוב האוהדים עודדו אותו, הקומץ הגזען שרק לו בוז. קמסו מארה/אריאל שלום

4.

אבל למרבה הצער, הסיפור עם קמסו מארה הידרדר לאלימות ביציע. אוהד אחד הגיע לבית חולים עם שן שבורה, השני עם שבר בצלעות, אחד נוסף עם שבר באף ובחורה שהגיעה למשחק עם קביים הופלה והוכתה כי הייתה חלק מהחבורה שסירבה לשתף פעולה עם חרם העידוד של קמסו מארה והקבוצה.

לבית"ר יש בעלים שכרגע נטש ומחפש רוכש חדש. גם בעלים לא יעזור יותר מדי, בית"ר צריכה עזרה מהמוסדות - משטרה, מנהלת, התאחדות לכדורגל. שני המוסדות האחרונים עשויים לקבל השבוע כותרות ביבשת על מה שנגרם ביציעים בעקבות העובדה ששחקן מוסלמי עלה להתחמם ואולי רק אז יבינו את גודל הבושה והנזק לכדורגל הישראלי.

זה לא משנה אם יגדירו את הבעיה לה פמיליה או לא, יציע אוהדים שלא יכול להתנהל בצורה שפויה, צריך להיות בשליטת משטרה. לא קשה לזהות את הדמויות שעושות בעיות, לא מדובר בגאונים גדולים, גם ברשתות הם מבליטים את תפיסתם הגזענית והאלימה. יחידה שתטפל בבעיה, מצלמות זעירות, הרחקות להרבה מאוד שנים. רק כך צריך להילחם בתופעה.

במחזור ה-7 בליגת העל תפגוש בית"ר ירושלים את הפועל חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully