וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון הוכנבוים: "אני הולך שעה ברגל לאיצטדיון, ועושה הבדלה לפני המשחק"

מאמן הפועל נוף הגליל מספר בריאיון לעיתון "שביעי" על השילוב בין קריירת הכדורגל לאורח חייו הדתי: "כשהמשחקים מתחילים בשבת, אני ישן במלון או בצימר באזור. לא אחלל שבת בשביל משחק"

במוצאי השבת הקרובה, בשעה 19:00, ייפגשו הפועל חיפה והפועל נוף הגליל במסגרת המחזור השישי של ליגת העל בכדורגל, במה שהפך באופן מפתיע למשחק צמרת. את ההכנות האישיות לאירוע, שייפתח דקות ספורות לאחר צאת השבת, מתחיל ירון הוכנבוים כבר היום (שישי).

"תיאמתי עם מנהל האיצטדיון בחיפה שאני אגיע בשישי על הבוקר, ואשאיר שם תיק עם כל מה שאני צריך - בגדים למשחק, כלי רחצה, סידור לתפילת ערבית וציוד להבדלה", סיפר מאמנה המצליח של נוף הגליל בריאיון לעיתון "שביעי", שמתפרסם השבת.

במסגרת הריאיון הסביר הוכנבוים לאלון פרל כיצד הוא משלב בין קריירת הכדורגל לאורח החיים הדתי שעליו הוא מקפיד בשנים האחרונות. "ביום של משחק, אני קם כרגיל, הולך לבית הכנסת, עושה קידוש וארוחה. לאחר מכן אני מחפש מניין לתפילת מנחה, ואם יהיה לי זמן אלך לישון קצת. אנחנו קובעים עם השחקנים במגרש שעתיים לפני המשחק, ככה שב-16:00 כבר אצא לכיוון המגרש. יש לי הליכה של שעה".

ירון הוכנבוים מאמן הפועל נוף הגליל. מאור אלקסלסי
"מעביר תדרוך לפני המשחק, וגם זה בלי טושים". ירון הוכנבוים/מאור אלקסלסי

"כשאני מגיע לאצטדיון, אני מתקלח ומתלבש. אם יש זמן, כמו השבת, אעשה הבדלה לפני תחילת המשחק. אבל לא תמיד יש זמן. במקרים רבים, השבת יוצאת בזמן המשחק, אז אני אומר על הספסל 'ברוך המבדיל בין קודש לחול' ועושה את ההבדלה בהפסקת המחצית באחד החדרים במגרש".

- השבת יש לך "הנחה", כי המשחק מתקיים בעיר מגוריך. מה אתה עושה כשאתם משחקים במקומות מרוחקים?

"כשהמשחק מתחיל בשבת, כמו שהיה לדוגמה במשחק האחרון שלנו מול הפועל תל אביב, אני ישן במלון או בצימר באזור, והולך ברגל לאיצטדיון. זה לא הכי טבעי ונוח, אבל גם כשאני צריך ללכת שעה, אני מקבל את זה באהבה".

מעבר למשחקים, הוכנבוים לא מוכן לקיים גם אימונים בשבת. "גם כשאנחנו משחקים ביום ראשון, ואפילו כשיש ראש השנה של יומיים או פסח שצמוד לשבת, בשבת לא יהיו אימונים. זו החלטה שלי. מקסימום, אנחנו מתאמנים בצאת השבת".

שחקני הפועל נוף הגליל פדרו סאס, ירין פרץ. מאור אלקסלסי
הבדלה לפני משחק בצמרת נגד הפועל חיפה. שחקני ואוהדי הפועל נוף הגליל/מאור אלקסלסי

הוכנבוים (50) נולד וגדל בחיפה למשפחה חילונית-מסורתית. "הלכנו לבית כנסת בראש השנה וביום כיפור, לא עירבבנו בשר עם חלב, אבל שום דבר מעבר לזה". בשנת 2006, כשהיה בן 35, החל להניח תפילין. "תמיד שואלים מה קרה, איך התחלתי. האמת היא שלא היה משהו מיוחד, אף אחד לא אמר לי כלום, וזה פשוט בא לי מבפנים. החלטתי שאני רוצה את זה, ופשוט הלכתי לקנות תפילין. אחרי שנתיים פגשתי מישהו שאמר לי שעדיף להתפלל במניין, ולמחרת כבר הייתי בבית כנסת. ככה התקדמתי לאט לאט.

"עברו שש שנים, וב-2012 הלכתי לבית כנסת בערב שבת. הרגשתי שיש מישהו מאחוריי שאומר לי לשמור שבת. פשוט הרגשתי אותו, למרות שלא באמת היה שם אף אחד. אמרתי לעצמי שלא התכוננתי ולא הודעתי, אז אוותר על זה, אבל זה נמשך ככה כמה שבועות, ומאז התחלתי לשמור שבת".

בעבר התארח הוכנבוים בדיון מיוחד באחת מוועדות הכנסת בנוגע לכדורגל בשבת, וסיפר שלאחר ניצחונות הכריחו אותו להתראיין לטלוויזיה בשבת, וכשהיה מסרב, נקנס בסכום שנע בין 7,000 ל-8,000 שקלים. "אין שום סיכוי שאתראיין בשבת. הדבר היחיד שאני עושה זה מעביר תדרוך לפני המשחק, וגם זה בלי טושים. אני לא אחלל שבת בשביל משחק".

- אתה מגדיר את עצמך אדם דתי?

"לא יודע, אני לא מגדיר את עצמי ולא חובש כיפה. אני מתפלל שלוש פעמים ביום, שומר כשרות ועושה כל מה שאני יכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully