וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פורצים את גבולות המגבלה שלנו": נבחרת ישראל באליפות אירופה לחירשים

14.10.2021 / 10:46

הכחולים-לבנים יפתחו ביום שישי באיטליה את הופעתם בטורניר התשיעי ברציפות, ומציבים לעצמם מטרה: להגיע לאולימפיאדת החירשים בשנה הבאה. "אנחנו רוצים לעשות משהו היסטורי"

אליפות אירופה לחירשים בכדורסל תיפתח מחר (שישי) בפסקרה שבאיטליה, ונבחרת ישראל תשתתף בה בפעם התשיעית ברציפות. היא תפגוש במשחקה הראשון ב-13:00 את רוסיה, ואחר כך תתמודד מול פולין, ספרד ואוקראינה, כשארבע מחמש הנבחרות בבית ב' יעפילו לרבע הגמר.

"התכוננו במשך שלושה חודשים בתנאים לא פשוטים, ואנו יוצאים להתחרות באריות של אירופה", אמר מאמן הנבחרת אדיר זריהן. "אמרתי לשחקנים שלא תמיד השמות מנצחים. צריך להביא את מה שנבחרת ישראל בדרך כלל מביאה - לשחק יחד ולהוציא מכל אחד הרבה יותר ממה שהוא שווה. המטרה שלנו היא לתפוס מקום לאולימפיאדת החירשים בברזיל בשנה הבאה".

נבחרת ישראל בכדורסל לחירשים. באדיבות המצולמים
דירוג השיא: מקום שישי באירופה ב-2004 וב-2008. נבחרת ישראל/באדיבות המצולמים

ישראל הגיעה פעמיים למקום השישי באירופה, ב-2004 וב-2008, ותשאף לנפץ את תקרת הזכוכית ולהעפיל לחצי הגמר. "אנו פורצים את גבולות המגבלה שלנו ומייצגים את מדינת ישראל בגאווה, ולכן אני מאמין בנבחרת", אמר המנהל שלומי איטח.

קפטן הנבחרת, אור פוגל: "בתור נער, הגעתי לאליפות העולם ב-2007 בסין ומאז עברתי הרבה טורנירים. היום אני מתגאה להיות קפטן הנבחרת ואחד השחקנים הוותיקים בה. הנבחרת הזאת משלבת בין שחקנים חירשים לכבדי שמיעה, ויש לנו חומר מצוין של שחקנים. אני מאמין שנעשה דברים יפים באליפות".

קפטן נבחרת ישראל בכדורסל לחירשים אור פוגל. באדיבות המצולמים
"הנבחרת הזאת משלבת בין שחקנים חירשים לכבדי שמיעה". הקפטן אור פוגל/באדיבות המצולמים

גיא מאור, אחד השחקנים: "בתור אחד מזקני השבט הבודדים שנשארו, מדובר כאן בנבחרת צעירה וכישרונית ביותר שעתידה עוד לפניה", אמר גיא מאור. "אנחנו יכולים להפתיע, והכל תלוי בנו". חברו לנבחרת, איתי תאסירי, הוסיף כי "אנחנו עובדים קשה מאוד, ורוצים לעשות משהו היסטורי. מאמינים בצוות האימון שלנו שידע לכוון אותנו לשם".

ראש המשלחת, עידו רושינק, סיכם: "להגיע לתשע אליפויות אירופה ברציפות זה הישג גדול. יש פוטנציאל גדול לזכות בכרטיס לאולימפיאדת החירשים, אך אנחנו יוצאים ברגשות מעורבים, כי מבחינת מקצועית, הנבחרת לא זכתה להכנות אופטימליות. צימצמנו אימונים וביטלנו מחנה אחד מתוך שניים בעקבות מצב כספי לא פשוט של העמותה. אנחנו מקווים שאפשר להוציא מים מהסלע".

סגל הנבחרת: אור פוגל (קפטן), מאור בן זאב, איתי תאסירי, תמיר ממן, אופיר אטלס, אופיר כרסנטי, מאור גיא, דניאל גורביץ, יובל וירניק, יניב סמידוברסקי, אור איטח, ליאור ביבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully