וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לוילרבאן עשוי להוביל לשינויים במכבי תל אביב

14.10.2021 / 7:30

הקבוצה של יאניס ספרופולוס תתארח בצרפת (21:00) למשחק אותו מגדירים בקבוצה כ"כמעט קריטי", בו מפלה עלולה להביא להשלכות על הסגל. קלויארו: "אם נמשיך את המחצית השנייה במילאנו, יש לנו סיכוי טוב". וגם: החזרה של כריס ג'ונס ומאזן החוץ החלש

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (חמישי, 21:00) בצרפת כשהצהובים יתארחו אצל וילרבאן. מכבי מגיעה למשחק באסטרובול במאזן של שני הפסדים וניצחון אחד ואילו יריבתם ניצבת בשוויון נקודות בראשות הטבלה עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים.

בכמה מילים: "כמעט קריטי", ככה מגדירים במכבי תל אביב את המשחק הערב. הצהובים מגיעים במנטליות של משחק עונה על מנת למנוע כדור שלג שלילי. אחרי המשחק וחצי הרעים מאוד נגד הכוכב האדום בלגרד ומילאנו, בקבוצה יודעים שיכולת זהה בצרפת תוביל להפסד ואמש במועדון לא פסלו שהמשך היכולת הזאת יגרור שינוי מסוים בקבוצה.

הצהובים הגיעו אתמול בצהריים בטיסה לצרפת, וערכו בשעות הערב את האימון המסכם באסטרובול. היום הם יערכו אימון נוסף ותדריך וידאו כשעיקר תשומת הלב של הצוות המקצועי תהיה ברורה - לשלוט בקצב ולמנוע מוילרבאן להגיע לקצב המהיר שהם אוהבים. במכבי סירבו להתעסק אתמול בנושא כריס ג'ונס, ששוחרר מהמועדון הקיץ ומצטיין בינתיים בוילרבאן, ומתייחסים ליריבה הצרפתית כמכלול.

"אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק נגד מילאנו. המחצית הראשונה הייתה נוראית, והמחצית השנייה הייתה דומה יותר לאיך שאנחנו רוצים לשחק. אם נשחק כמו במחצית השנייה יש לנו סיכוי טוב מאוד", אמר אנג'לו קלויארו לקראת המשחק.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם עוז בלייזר, מתיאס לסור. דני מרון
הלחץ גובר/דני מרון

במוקד ההתמודדות: קינן אוואנס. 3.3 נקודות למשחק רושם עד כה הגארד האמריקאי שמחליף את כריס ג'ונס, רחוק מלעמוד בציפיות או מלספק מספרים שיעזרו למכבי תל אביב להגיע למשהו בעונה האירופית הזאת. אוואנס יצטרך לספק משחק טוב בהרבה בצרפת.

הנתונים: למכבי תל אביב ניצחון חוץ אחד בלבד בשמונת משחקי החוץ האחרונים שלה ביורוליג. ב-7 בינואר גברה מכבי על אלבה ברלין בגרמניה, במה שיצר רצף של שלושה ניצחונות מחוץ ליד אליהו, ומאז ניצחה רק את ז'לגיריס קובנה בליטא, כשהיא מפסידה לפנרבחצ'ה, מילאנו (פעמים), באיירן מינכן, פנאתינייקוס, הכוכב האדום בלגרד וזניט סנט פטרסבורג.

63.3 נקודות במדד המשולב רושמת מכבי תל אביב בממוצע העונה והיא מדורגת אחרונה ביורוליג, כשרק באיירן מינכן וז'לגיריס קובנה באזור שלה. עד כמה זה גרוע? 4 קבוצות בעשור האחרון ביורוליג השיגו מדד ממוצע גרוע מזה לאורך עונה - אולימפיה לובליאנה (52.8) ופרוקום גדיניה (53.9) בעונת 2011/12, ריטאס וילנה (59.8) בעונת 2012/13 ונאנטר (61.5) בעונת 2013/14.

9 נקודות ב-35 שניות קלע אנג'לו קלויארו ברבע השני נגד הכוכב האדום בלגרד, ותרם 12 נקודות מדד. המספרים שלו מלבד 35 שניות הללו? שתי נקודות, 1 מ-5 ל-2 נקודות, 0 מ-4 ל-3 נקודות, 11 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 איבודי כדור ו-2 נקודות מדד בסך הכל והכל ב-78 דקות ו-28 שניות.

שחקן וילרבאן כריס ג'ונס. Maja Hitij, GettyImages
אחד מאנשי המפתח אצל היריבה. כריס ג'ונס/GettyImages, Maja Hitij

היריבה: וילרבאן סומנה בתחילת השנה כקבוצה שלא אמורה להתחרות על הפלייאוף אחרי עזיבה של כמה שחקני מפתח, בראשם גרשון יאבוסלה לריאל מדריד. אלא שהצרפתים העמידו קבוצת אנדרדוג טיפוסית ללא שמות גדולים. אם בשני המחזורים הראשונים היא קיבלה שתי יריבות בהזמנה - ז'לגיריס קובנה ואלבה ברלין, כנראה שתי החלשות ביותר ביורוליג על הנייר, הניצחון בקאמבק הגדול על אנדולו אפס כבר טרף את הקלפים.

רק שני שחקנים קולעים בספרות כפולות בוילרבאן - כריס ג'ונס כמובן עם 18 נקודות ואיליי אוקובו עם 14.3 נקודות למשחק. אלא שהתרומה של וויל האוורד וקוסטס אנטטקומפו, האח של, עם 8 ו-8.3 נקודות בהתאמה ופול לאקומב עם 7.3 נקודות משלו, הופכת את החבורה של טי ג'יי פארקר למאוזנת מאוד.

שימו לב ל: דילן אוסטקובסקי. בעונה שעברה פרץ הסנטר במדי אולם עם 17.9 נקודות למשחק וקיבל את השדרוג המתבקש לוילרבאן. בשני המשחקים הראשונים העונה הביג מן, שמרבה לזרוק מבחוץ, קלע 2.5 נקודות במשחק עם סל שדה אחד. נגד אנדולו אפס הוא כבר קיבל כמעט 33 דקות והחזיר עם 10 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully